Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

TU Forsvar: – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trådstarter

    TU Forsvar: – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk

    – Historisk: Kampfly fra fire forsvarsgrener på samme dekk



    > LOGG INN FOR Å SE LENKER <, [TRYKK HER FOR Å BLI MEDLEM AV MILFORUM]
    Lignende tråder

    #2
    Er ikke dette en litt sær måte å bruke ordet "forsvarsgrener" på? Jeg teller to forsvarsgrener fra tre land.

    Kommentér


      #3
      Og så jeg som et øyeblikk trodde at HV hadde fått kampfly.

      Kommentér


        #4
        Det ville nok isåfall vært F-5, med planlagt ombevæpning til F16 i 2025

        Kommentér


          #5
          Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
          Og så jeg som et øyeblikk trodde at HV hadde fått kampfly.
          Cyber er vel mer sannsynlig.

          Kommentér


            #6
            Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post

            Cyber er vel mer sannsynlig.
            Microsoft Flight Simulator?

            Kommentér


              #7
              Hva er det italienske argumentet for å ha F35B både i luft og sjø?

              Kommentér


                #8
                RAF og Royal Navy har jo også det (kun B-variant), og de samarbeider meget tett (blandet mannskap i skvadronene).

                Kommentér


                  #9
                  Jo, men de skal jo ikke ha F35A, som det italienske luftforsvaret også har.

                  Kommentér


                    #10
                    Opprinnelig skrevet av MWD Vis post
                    Hva er det italienske argumentet for å ha F35B både i luft og sjø?
                    Etter sigende vil luftforsvaret ha B-varianten for å ha muligheten til å fly fra små flystriper under ev. utenlandsoperasjoner, slik Harrier var ment for i sin tid, og slik USMC benytter sine Harrier i dag. I tillegg får de jo selvfølgelig stordriftsfordelen sammen med marinen sine maskiner, men så vidt jeg vet skal ikke disse driftes i én felles avdeling slik britene gjør det (og gjorde, med stor suksess, med Harrier de siste ti årene de var i drift). Det har sågar visstnok vært intern krangling mellom de to grenene om hvem som får maskinene først, da marinens Harriere begynner å dra på årene.

                    Kommentér


                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post

                      Etter sigende vil luftforsvaret ha B-varianten for å ha muligheten til å fly fra små flystriper under ev. utenlandsoperasjoner, slik Harrier var ment for i sin tid, og slik USMC benytter sine Harrier i dag. I tillegg får de jo selvfølgelig stordriftsfordelen sammen med marinen sine maskiner, men så vidt jeg vet skal ikke disse driftes i én felles avdeling slik britene gjør det (og gjorde, med stor suksess, med Harrier de siste ti årene de var i drift). Det har sågar visstnok vært intern krangling mellom de to grenene om hvem som får maskinene først, da marinens Harriere begynner å dra på årene.
                      Heller ikke å glemme at de senker enhetskostnadene ved å doble antallet bestilte B-modeller, og de kan strekke leveringen over tid og således kunne supplere tap fra spesielt marinehold.

                      Så godt som alle Italienske F-35 produseres i Italia, fordi de har koblet industripolitikk, distriktspolitikk og forsvarspolitikk så tett at man ikke kan se forskjell.

                      Kommentér

                      Slik kler du deg som en vintersoldat

                      Collapse

                      Working...
                      X