Organisasjon ved skyting

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kystvaktmann
    Trådstarter
    OR-5+ Senior kvartermester
    Sponsor

    • 2014
    • 299

    #1

    Organisasjon ved skyting

    Spør her, siden det sikkert er mange som har langt mer erfaring enn meg i skytebanetjeneste.

    Hvor mange må det være tilstede for å gjennomføre skyting på militær skytebane?
    Har skummet gjennom UD 2-1, og ser særlig
    pkt 1.1.5.1:

    [SIZE=12px]
    Opprinnelig skrevet av UD 2-1
    1.1.5.1 Alminnelig
    [B]Aktiviteter skal bare finne sted under ledelse av en øvingsleder. Med øvingsleder menes et hvilket som helst kvalifisert befal, uavhengig av tjenestestilling for øvrig. Nærmeste overordnet sjef skal sørge...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Lille Arne
    OR-8* Kommandérsersjant
    Sjefssersjant



    * VETERAN *
    *** ADMIN ***
    • 2005
    • 12274

    #2
    Det er vanskelig å lese ut av teksten at det skulle være umulig. På den andre siden vet jeg at det kan være spesifisert i baneinstruks at det ikke er tillatt å skyte alene. Nettopp fordi det er så dumt om du blir liggende å blø i hjel alene om noe går galt....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    “I wish we lived in the Tom Clancy world where analyst assessments form a decisive input into policy, ”

    - Michael Kofman
    Administrator

    Kommentér

    • jaffar
      RESERVEBEFAL
      • 2006
      • 12532

      #3
      [SIZE=16px]Nøkkelordet er 'lede', ikke delta. Ja, det går fint- og har skjedd flere ganger at man er alene på skytebanen, men i tråd med sikkerhetspolicy og makkerbegrepet, så er det faktisk best å være minst to. En skytter, en kontrollør. (på papiret ihvertfall, om begge står og dreper papp samtidig, så funker det og ).

      Det er jo kap 3 'skyting alle våpen' som man bør ta en titt på her., som igjen henstiller til det punktet du støtter deg på : "3.3.1[FONT=serif]Generelle bes...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      mathematical analysis does not matter in high risk decision making

      Kommentér

      • Kystvaktmann
        Trådstarter
        OR-5+ Senior kvartermester
        Sponsor

        • 2014
        • 299

        #4
        Takker for svar.

        Ser ikke bort fra at det er jeg som har lest og tolket UD2-1 feil.
        Jeg har forståelse for hvorfor det er lurt å være flere, men samtidig er jeg innerst inne ikke helt enig i at det skal forbys å holde på alene, gitt at forhåndsregler er tatt.
        Nuvel, man får vel bare akseptere at man tar feil fra tid til annen....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        Beslektede emner

        Collapse

        Emner Statistikk Nyeste innlegg
        Startet av hvlt, DTG 222126 Apr 21, 21:26
        7 svar
        2.516 visninger
        16 reaksjoner
        Nyeste innlegg hvlt
        av hvlt
        Startet av Feltposten, DTG 020735 Sep 23, 07:35
        1 response
        277 visninger
        3 reaksjoner
        Nyeste innlegg Sofakriger
        Startet av Feltposten, DTG 262035 Jan 25, 20:35
        4 svar
        168 visninger
        4 reaksjoner
        Nyeste innlegg Rittmester
        Working...