Nytt design på politibilene vurderes

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • marud
    PENSJONIST
    • 2011
    • 105

    #31
    Re: Nytt design på politibilene vurderes

    [quote=magskor]
    Opprinnelig skrevet av marud
    Opprinnelig skrevet av Dommern
    Rumbler er nok meget bra, men det øker jo ikke synligheten.

    Litt mere blått hadde vært hyggelig (pluss våpenskjold og fagmerking), men jeg tror dette blir bra.
    Nei, det øker ikke synligheten, men når trenger du mer synlighet? Når du er på vei i full utrykning med biler foran og i motsatt kjørefelt. Med rumbler så vil bilistene merke sirena bedre og vil da også være mer oppmerksomme på at det kommer e...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • -W-
      RESERVIST
      • 2009
      • 182

      #32
      Re: Nytt design på politibilene vurderes

      Opprinnelig skrevet av magskor


      Problemet med all lyd er lydens hastigheit. Skal ikkje gå for tala, men meina at det vart sagt under eit kurs at under ideelle forhold vil bilen forran deg høyre sirena når ein er ca 60 m bak ved ei hastigheit på 80 km i timen. Og jo fortare ein køyrer jo kortare avstand forran deg ligg lyden. (...)
      Dette stemmer ikke, men du har delvis rett likevel. Lydens hastighet er over 1200 km/t, og når du kjører utrykning i 100-200 km...
      [/QUOTE]
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Dommern
        Trådstarter
        RESERVEBEFAL
        * VETERAN *
        • 2005
        • 1853

        #33
        Re: Nytt design på politibilene vurderes

        marud, jeg er ikke mot rumbler - jeg tror det er ganske effektivt. Men må jeg velge, så velger jeg heller bedre synlighet enn hørbarhet. Men begge skulle ikke skade....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • marud
          PENSJONIST
          • 2011
          • 105

          #34
          Re: Nytt design på politibilene vurderes

          Det er nok sant det du sier og det er nok rimelig smart også, Dommeren.. Men den nåværende concept fargen på politibilene føler jeg at er relativt stygg og det norske politiet mister den sjarmen de nåværende bilene har selv om synlighet må prioriteres! Men kan man ikke være litt mer stilfull og samtidig være synlig?...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Znuddel
            OF-2 Kaptein

            Sponsor

            * VETERAN *
            * MOD *
            • 2004
            • 16143

            #35
            Re: Nytt design på politibilene vurderes

            Synes den uniformeringen ser helt jævlig ut. Minner om Statens Vegvesen som Essal sa...

            ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            The dildo of consequences rarely arrives lubed.
            Moderator

            Kommentér

            • Dommern
              Trådstarter
              RESERVEBEFAL
              * VETERAN *
              • 2005
              • 1853

              #36
              Re: Nytt design på politibilene vurderes

              Flere bilder her:

              politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/politi ... g_1068.pdf

              Det står på politi.no at både fagmerking, og spesielt våpenskjoldet, er med i vurderingene. Håper det kommer....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Lucas
                RESERVEBEFAL
                • 2009
                • 3430

                #37
                Re: Nytt design på politibilene vurderes

                http://www.aftenposten.no/bil/article4002661.ece

                "Demo" hos Aftenposten....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Insa.

                Kommentér

                • Rabagast
                  RESERVEBEFAL
                  • 2006
                  • 532

                  #38
                  Re: Nytt design på politibilene vurderes

                  Jeg mener det er bra at det endelig kommer forslag til ny merking. Selv om politibilene vi har i dag er estetisk pene, er det ikke til å stikke under en stol at de synes dårlig, spesielt når det er mørkt ute.
                  I tillegg har det lenge vært klager og kommentarer på utseende og synligheten, og i 86/87 når det nye designet kom vara det til høylydte protester. Slik vil det alltid være når man forandrer noe.

                  Det som er merkelig er at de bruker noe som er så...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Djupi
                    OR-4 Korporal


                    TJUTT: Under norm
                    • 2009
                    • 807

                    #39
                    Re: Nytt design på politibilene vurderes

                    Noen sånt noe da?

                    ...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    HVUV vår 08
                    Si vis pacem, para bellum!

                    Kommentér

                    • Dommern
                      Trådstarter
                      RESERVEBEFAL
                      * VETERAN *
                      • 2005
                      • 1853

                      #40
                      Re: Nytt design på politibilene vurderes

                      Djupi ansettes herved i designrådet....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Rabagast
                        RESERVEBEFAL
                        • 2006
                        • 532

                        #41
                        Re: Nytt design på politibilene vurderes

                        Opprinnelig skrevet av Dommern
                        Djupi ansettes herved i designrådet.
                        Haha, enig! Få bort skråstripene vettu, så har vi noe!...
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Dommern
                          Trådstarter
                          RESERVEBEFAL
                          * VETERAN *
                          • 2005
                          • 1853

                          #42
                          Re: Nytt design på politibilene vurderes

                          Skråstripene kommer vel fra den nye visuelle profilen, tror det er store sjanser for at dem blir.

                          Jeg visste hva Battenburgmerking var, men jeg visste ikke før jeg nettopp tok en sjekk på nettet, hvor navnet kommer fra.

                          Og det er fra en... kake!

                          ...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • Djupi
                            OR-4 Korporal


                            TJUTT: Under norm
                            • 2009
                            • 807

                            #43
                            Re: Nytt design på politibilene vurderes

                            Fantastisk!...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            HVUV vår 08
                            Si vis pacem, para bellum!

                            Kommentér

                            • marud
                              PENSJONIST
                              • 2011
                              • 105

                              #44
                              Re: Nytt design på politibilene vurderes

                              ... Så hvis du sier til en fyr fra Nederland (?) at det er Battenburg på politibilene våres så vil han tro at det er en kake på bilene våre? Jeg tror vi kan kalle det varselstriper jeg ...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Zerocool
                                PENSJONIST
                                • 2010
                                • 90

                                #45
                                Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                Jeg synes det er bare helt latterlig å bruke penger på dette akkurat nå, når det finnes nyutdannet politistudenter som ikke får seg jobb ute! Og det ser ut at det blir fremdeles flere som går ut til våren som ikke får seg jobb... Snakk om bra prioritering!!

                                Dessuten syns jeg det nye designet er stygg, ligner jo på engelske politibiler;/...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Vannglass
                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2007
                                  • 6867

                                  #46
                                  Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                  Er det snakk om å forandre utseende på kjøretøy som allerede er i tjeneste, eller skal bare nye kjøretøy få dette Vegvesenet-utseende?

                                  Politibiler har vel en tjenestetid som er ganske kort? Bare noen få år?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                  DYT-DYYYYYT-DYT

                                  Kommentér

                                  • Rabagast
                                    RESERVEBEFAL
                                    • 2006
                                    • 532

                                    #47
                                    Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                    Det er snakk om å sette nye merker på de bilene som er i tjeneste også ja, i tillegg til at det fases inn. De mener vel at -samtlige- biler skal være i ny drakt innen starten på 2012....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • kilopapa
                                      OR-6 Oversersjant

                                      • 2009
                                      • 1138

                                      #48
                                      Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                      Kanskje man burde spurt gutta på Top Gear om råd...



                                      ...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      "Excellence leads to not being Force-choked"

                                      Kommentér

                                      • Znuddel
                                        OF-2 Kaptein

                                        Sponsor

                                        * VETERAN *
                                        * MOD *
                                        • 2004
                                        • 16143

                                        #49
                                        Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                        Øverste bildet er legendarisk! Kanskje noe å henge opp på inngangen til samtlige fengsler?...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                        The dildo of consequences rarely arrives lubed.
                                        Moderator

                                        Kommentér

                                        • marud
                                          PENSJONIST
                                          • 2011
                                          • 105

                                          #50
                                          Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                          Kan eventuelt spørre italienerene om hva de mener en god politibil trenger som design. Her snakker vi da folk rundt Lamborghini, ettersom at Lamborghini-fabrikken donerte en håndfull Lamborghini Gallardoer til Polizia di Stato (Det Statlige Politi).
                                          Og helt ærlig så ser den ikke så dårlig ut..

                                          ...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Jong
                                            PENSJONIST
                                            • 2010
                                            • 270

                                            #51
                                            Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                            Nå er de første bilene ute med nye farger.

                                            Personlig synes jeg de ser mer ut som pimpa varebiler enn politibiler. Kan være en vanesak, men jeg synes ikke det er godt nok.

                                            http://bit.ly/h0Lv9v...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Zerocool
                                              PENSJONIST
                                              • 2010
                                              • 90

                                              #52
                                              Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                              Velkommen i Denmark sier jeg bare...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • oreo_kjeks^^
                                                RESERVIST
                                                • 2011
                                                • 284

                                                #53
                                                Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                blir ikke folk litt skuffa når de ringer politiet og ser vegvesenet kommer xD...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • lumted
                                                  RESERVEBEFAL
                                                  • 2007
                                                  • 238

                                                  #54
                                                  Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                  Video: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10022120...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  Tidligere medlem av Norsk Luftwaffel.
                                                  Nåværende medlem av Norsk Stolsliterforbund.

                                                  Kommentér

                                                  • Dommern
                                                    Trådstarter
                                                    RESERVEBEFAL
                                                    * VETERAN *
                                                    • 2005
                                                    • 1853

                                                    #55
                                                    Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                    Litt mye hvitt, og få på våpenskjoldet igjen!

                                                    Men alt i alt, så tror jeg forandringen er positiv....
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Znuddel
                                                      OF-2 Kaptein

                                                      Sponsor

                                                      * VETERAN *
                                                      * MOD *
                                                      • 2004
                                                      • 16143

                                                      #56
                                                      Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                      Synes de ser helt jævlige ut......
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      The dildo of consequences rarely arrives lubed.
                                                      Moderator

                                                      Kommentér

                                                      • Mike20
                                                        OR-4 Korporal


                                                        TJUTT: Over norm
                                                        • 2009
                                                        • 1474

                                                        #57
                                                        Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                        Opprinnelig skrevet av Znuddel
                                                        Synes de ser helt jævlige ut...
                                                        Dette er nok for en stor del en vanesak.
                                                        Når det har gått en stund synes du trolig de er helt greie....
                                                        [/QUOTE]
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • OstiasMoscas
                                                          OR-4 Korporal


                                                          TJUTT: Litt under norm
                                                          • 2007
                                                          • 963

                                                          #58
                                                          Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                          Opprinnelig skrevet av Znuddel
                                                          Synes de ser helt jævlige ut...
                                                          Støttes. Det gamle designet er evig mye bedre.
                                                          Og hva er poenget med å fjerne våpenskjoldet?...
                                                          [/QUOTE]
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Mike20
                                                            OR-4 Korporal


                                                            TJUTT: Over norm
                                                            • 2009
                                                            • 1474

                                                            #59
                                                            Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                            Opprinnelig skrevet av OstiasMoscas
                                                            Og hva er poenget med å fjerne våpenskjoldet?
                                                            Etter hva jeg har skjønt skal ett av argumentene for å ta bort våpenskjoldet være at man mente at uniformeringen ble mere stilren....
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Bluefor
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2008
                                                              • 720

                                                              #60
                                                              Re: Nytt design på politibilene vurderes

                                                              Stilren? Med den logikken bør vi jo fjerne det tilfeldige kamuflasjemønsteret på feltuniformen til Forsvaret for å erstatte den med et rutete/rettstripete mønster. Mye mer stilrent.

                                                              Nei, de må gjerne lakere om bilene sine, men jeg mener våpenskjoldet bør beholdes....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                              Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
                                                              -Lille Arne

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, DTG 062225 Dec 25, 22:25
                                                              0 svar
                                                              111 visninger
                                                              4 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 190901 Jan 25, 09:01
                                                              0 svar
                                                              134 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 021506 Mar 25, 15:06
                                                              0 svar
                                                              56 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Working...