Båt-og dykkergruppa Ingeniørbataljon

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • <i>Gjest</i>
    Trådstarter

    #1

    Båt-og dykkergruppa Ingeniørbataljon

    Heihei

    Noen som vet om Forsvaret delegerer rekrutter til Båt-og dykkergruppa, hos Ingeniørbataljon?

    Får de som er inne i førstegangstjenesten dykke og hvilken oppgaver gjør de?

    Dette er vell også en god førstegangstjeneste for de som vil forberede seg til minedykkeropptak? Eller er jeg helt på bæretur her

    Dette virker jo som en spennende og annerledes førstegangtjeneste med tanke på dykking og slikt...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • struksa
    RESERVEBEFAL
    • 2007
    • 1582

    #2
    Vet ikke hvordan det er i dag, men for noen år siden så var dykkegruppa helvervet, dvs. at ingen vernepliktige ble ingeniørdykkere. Så "oppdaget" noen høye herrer at det var for få ingeniørdykkere utdannet i "reserven", så da begynte man å ta inn flere. Året etter kom det inn 1 vernepliktig ingeniørdykker. Vedkommende fikk dykke MYE i løpet av året. Vet ikke hvor mange de slipper inn nå.

    Det kan være en fordel å ha vært Ingeniørdykker for da har man vært innom Dykker- og Froskemannskolen hvor ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • <i>Gjest</i>
      Trådstarter

      #3
      Var på sesjon for en stund siden, ble plassert i Ingeniørbataljon. Var derfor jeg lurte på om de som er inne i Båt-og dykkergruppa får drive med dykking og slikt, siden dette virker som en kul og spennende tjeneste

      Har snart et fagbrev, så var vell derfor sesjonsoffiseren sendte meg i INGBN. Er jeg ganske sikker på at han sa at de hadde egen Båt-og dykkergruppe for vernepliktige

      Har ikke som mål å søke mdk, men det frister!

      Har også sendt søknad 2-3 ganger om å få bytte avdeling til Jegerkom...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • struksa
        RESERVEBEFAL
        • 2007
        • 1582

        #4
        Det jeg sier er at det kan bli vanskelig å bli den ene vernepliktige ingeniørdykkeren. Om de ikke har begynt å ta inn flere.

        Snuser du på MDK, så kan det være lurt å bestemme seg snart for nå har ikke MDK hatt opptak siden 2018 og det ser ut som de kjører opptak annenhvert år.

        INGBN har noe som heter Ingeniørrekognosering eller INGREK forkortet. Disse soldatene går under katogoriene "jeger" eller "patrulje" og der skal du nok få kjørt deg.
        Der er det gåing med sekk, scooterkjøring, 6-hjuling o...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • <i>Gjest</i>
          Trådstarter

          #5
          Jeg tar fagbrev som Matros, snart ferdig med læretiden og skal inn i Januar 2021

          Tviler på jeg havner i INGREK eller noen form for jegertjeneste med den type fagbrev? Kanskje no praktisk som brolegging eller lignende?...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • struksa
            RESERVEBEFAL
            • 2007
            • 1582

            #6
            Ok, da høres det ut som at dine egenskaper kanskje skal brukes til noe båtrelatert
            Da er det båt og dykk som har vernepliktige båtførere og en del andre funksjoner som f.eks. lastebilsjåfører. Dette er en spennende førstegangstjeneste hvor man får samarbeidet mye sammen med andre avdelinger.
            Alternativ 2 er bro og ferge som også har noen båter, men dette er småbåter mener jeg.

            Tilslutt så vil jeg bare si at ditt fagbrev på ingen måte gjør at du blir eksludert fra noen type tjeneste, heller i...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • <i>Gjest</i>
              Trådstarter

              #7
              Ok høres bra ut
              Tusen takk for hjelpen! Nå ble jeg litt klokere...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              Beslektede emner

              Collapse

              Emner Statistikk Nyeste innlegg
              Startet av sebbeik, DTG 101857 Nov 22, 18:57
              10 svar
              2.983 visninger
              2 reaksjoner
              Nyeste innlegg carebear
              Startet av Feltposten, DTG 190901 Jan 25, 09:01
              0 svar
              131 visninger
              1 reaksjon
              Nyeste innlegg Feltposten
              Startet av Feltposten, DTG 122035 Jan 25, 20:35
              0 svar
              108 visninger
              0 reaksjoner
              Nyeste innlegg Feltposten

              Stikkord

              Collapse

              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
              Working...