Den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj har postet et bilde av at han pakker inn «Den hvite ørnen», Polens høyeste utmerkelse. Bakteppet er en krangel om en massakre som skjedde under andre verdenskrig. Zelenskyj har oppkalt en enhet i hæren etter nasjonalistiske opprørere som massakrerte polakker under andre verdenskrig. Polens president Karol Nawrocki, som er nasjonalist og EU-skeptiker, reagerte sterkt og sa at Zelenskyj fratas Den hvite ørn som konsekvens. Ukrainas utenriksminister Andrij Sybiha kritiserte Polens uttalelser og sa at det bare er Russland som vinner på dette, skriver NTB.
Den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj har postet et bilde av at han pakker inn «Den hvite ørnen», Polens høyeste utmerkelse.
Bakteppet er en krangel om en massakre som skjedde under andre verdenskrig. Zelenskyj har oppkalt en enhet i hæren etter nasjonalistiske opprørere som massakrerte polakker under andre verdenskrig.
Polens president Karol Nawrocki, som er nasjonalist og EU-skeptiker, reag...
"Strategic mistake" og "disrespectful" er jeg enig i. Av Ukraina.
Dette var lite smart. I den lange krigerske historikken i Europa kunne Ukraina funnet tradisjoner og navn som ikke var negative for noen av sine viktigste allierte....
En viktig fabrikk i Voronezh ble truffet på dagtid. Det var VZPP-S sin halvlederfabrikk, og da gikk sannsynligvis også viktig personell med. Et antall Storm Shadows og Flamingo skal være brukt.
De produserer viktige deler til diverse missiler, og luftvern.
Det tar nok lang tid for "ren rommene" er klare for produksjon igjen. 🤣
Kommentér