Forsvarsbudsjettet 2024

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamlesatan
    OR-5 Sersjant

    • 2022
    • 208

    #31
    Det anongsereres at regjeringen øker forsvarsbudsjette til 104 miliarder i revidert budsjett for 2024. Opp fra 91 miliarder. De 6 miliardene til militærhjelp regnes med, så økningen som anongseres er på 7 miliarder. 2 miliarder skal gå til økt aktivitet og prisstigning, resterende til og forsere tiltak i langtidsplanen.
    FRP utaler at de er kritiske til og regne inn kostnadene til ukraina i 2% budsjette, og at økninge ikke er nokk til og gi Norge økt kamkraft.
    Venstre sier at å bruke penger i Ukr...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Rittmester
      OF-2 Rittmester
      S-1 (Pers.off.)

      Sponsor

      * VETERAN *
      ** MOD **
      • 2006
      • 35344

      #32
      Ble det ikke under fremleggelsen av LTP for noen uker siden ymtet om 15 milliarder ekstra i Revidert? Jeg teller 13.

      Av kommentarene må jeg si meg enig med Melby. Elvenes er som vanlig utydelig, og Støre ser ut til å mene alt er bra så lenge vi kan nå målet med å bruke tillate regnskapsmessige triks. Han kunne heller ha hørt på ropene fra sin partifelle Storberget og Forsvarskommisjonen....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Last edited by Rittmester; DTG 021444 May 24, 14:44. Begrunnelse: Typo


      Moderator

      Kommentér

      • gamlesatan
        OR-5 Sersjant

        • 2022
        • 208

        #33
        Enig med deg der Rittmester, Melby gjør utvilsomt en god jobb med og selge Venstere inn som et forsvarsparti. Dog synes jeg det er ryddigere og ha den militære støtten skilt fra forsvarsbudsjettet. Jeg synes det gir et bedre bilde av hvor mye en faktisk satser på og bygge opp eget forsvar, men ser argumentene for og regne det inn også. ...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • navara
          OR-7* Stabssersjant
          Ass S-4 Forsyning

          • 2013
          • 3093

          #34
          Hvis alle andre NATO land også regner ukraina-støtte inn i sine 2%'er tenker jeg at vi også bør gjøre det.
          Når det er sagt så tenker jeg det er riktig å gi Forsvaret de midlene man kan absorbere med effekt i målet raskt. Og det ser det ut til at man tildels har tenkt på her.
          Så får vi se hva dette medfører for oss ute i enden......
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Hulkinator
            OR-7* Stabssersjant
            Ass S-3 Logistikk

            • 2009
            • 6398

            #35
            Jeg har ikke fulgt med på alt om forsvarsbudsjettet, men jeg mener å ha fått med meg at det har byttet fra "vi skal nå 2% en gang i fremtiden" til at "vi skal over 2% så fort som mulig, men vi teller med støtte til Ukraina".

            Selv om vi teller med økonomisk eller materiell støtte til Ukraina så vil det være mye i Forsvaret som preges av dette uavhengig om støtten regnes inn i Forsvarsbudsjettet eller ikke.
            Det er ikke gratis å sende personell til Interflex, EUMAM, det koster mye å klargjø...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Last edited by Hulkinator; DTG 030901 May 24, 09:01. Begrunnelse: Skrivefeil
            Med forbehold om skrivefeil grunnet store tomler og lite tastatur.

            Kommentér

            • Rittmester
              OF-2 Rittmester
              S-1 (Pers.off.)

              Sponsor

              * VETERAN *
              ** MOD **
              • 2006
              • 35344

              #36
              Revidert budsjett legges frem i morgen, og i dag ble det lekket at HV får 180 millioner. Jeg har ingen formening om dette er mer enn forventet.

              For øvrig hørte jeg på radio tidligere i dag at regjeringen er avhengig av SV for å få frem budsjettet, og at de blant annet krever 2 mrd ekstra til barnetrygd. Jeg skal heller ikke mene så mye om dette er fornuftig eller ikke, men pengene...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet


              Moderator

              Kommentér

              • navara
                OR-7* Stabssersjant
                Ass S-4 Forsyning

                • 2013
                • 3093

                #37
                Signalene jeg har fått fra distriktet er at dette er som forventet/håpet. For vår del har det medført at 3dagers befalstrening har blitt full områdetrening 5/7. ...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                Beslektede emner

                Collapse

                Emner Statistikk Nyeste innlegg
                Startet av Feltposten, DTG 190901 Jan 25, 09:01
                0 svar
                134 visninger
                1 reaksjon
                Nyeste innlegg Feltposten
                Startet av Feltposten, DTG 040714 Oct 24, 07:14
                0 svar
                127 visninger
                0 reaksjoner
                Nyeste innlegg Feltposten
                Startet av Feltposten, DTG 032035 Nov 24, 20:35
                0 svar
                103 visninger
                0 reaksjoner
                Nyeste innlegg Feltposten
                Working...