Forsvarsbygg oppfører nye militærbygg uten tilfluktsrom, til tross for lovfestede krav og en skjerpet sikkerhetssituasjon. Regjeringen har oppfordret til forberedelser for krig, men dispensasjoner har blitt gitt siden 1998.
• Forsvarsbygg har ikke bygd dekningsrom ved Værnes og Linderud leir. Dette til tross for at slike anlegg har høy risiko for angrep. Sivilforsvaret har reagert, men Forsvarsbygg bygger fortsatt uten tilfluktsrom.
• Forsvarssektoren kritiseres for å mangle tilpasning til dag...
Sikkert blitt dekket på denne tråden tidligere, men tar med denne saken fra TU (betalingsmur) fra 23. juni :
" Forsvarsombudet har vært kritisk til Forsvarsbygg i flere år
– Jeg er kjempebekymret, sier forsvarsombud Roald Linaker. Han opplever at mange uttrykker stor frustrasjon over Forsvarsbygg."
– Jeg er usikker på om Forsvarsbygg har noen handlingsplan for hvordan de skal møt...
Kommentér