Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Makaan
    OR-6 Oversersjant

    • 2006
    • 1181

    #31
    Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

    En sterk marine er like viktig som fly.
    Sum summarum så skal vi ha ett ganske sterkt forsvar. Det er vi jo alle enig om her inne...
    [/QUOTE]
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Vannglass
      RESERVEBEFAL
      • 2007
      • 6867

      #32
      Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

      Opprinnelig skrevet av Sofakriger
      ...

      I militære operasjoner handler det egentlig ikke om å drepe flest mulig av fiendens soldater. Det er en relativt ressurskrevende måte å vinne på. Fiendens vilje til å kjempe må nedkjempes - og det betyr at en invaderende styrke bør fokusere på symboltunge mål, K2, og isolerte demonstrasjoner av total overlegenhet - samt å få politikere til å bli skvist mellom opplevelsen av å stå alene (så tvil blant fiendens allierte...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      DYT-DYYYYYT-DYT

      Kommentér

      • Bving1981
        RESERVEBEFAL
        • 2006
        • 2086

        #33
        Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

        Opprinnelig skrevet av Drakenskjold
        Gleder meg til vi får inn en forsvarsminister som faktisk har tjenestegjort i forsvaret.
        Det skjer nok den dagen det kommer 1000-lapper ut av rumpen min..

        Skulle sagt når griser flyr, men en gris fløy over hodet midt i Telenor arena for ikke lenge siden......
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Dette er en irriterende signatur

        Kommentér

        • tiurleik
          RESERVEBEFAL
          • 2011
          • 1222

          #34
          Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

          Noen årsaker til at land begynner å utvide sitt territorium er trolig
          så irrasjonelle at det er umulig for friske mennesker å forestille seg
          dem.
          F.eks. teorien om "lebensraum" for den ariske rase og slaverne som
          var gode nok til å bli en tjener/slave-rase.
          Hva som drev fram Napoleon,Romerriket,og andre erobrere vet jeg ikke,men å få kontroll på handel var kanskje viktig....
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Død over ulven!

          Kommentér

          • struksa
            RESERVEBEFAL
            • 2007
            • 1582

            #35
            Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

            Her om dagen så jeg programmet genial design (2/5) og der tok de for seg militær design deriblant, Tiger stridsvognen til tyskerne. Den var jo kjempebra, men veldig ressurskrevende å produsere og holdt ikke i stand når russerne pøste på med stridsvogner som var enkle å lage. Poenget var at tyskerne gikk på en smell da de satset så mye på å bare utvikle top notch våpen, såkalte wunderwaffe. Det synes jeg vi kan lære av i dag, nå som vi skal ha ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Rittmester
              OF-2 Rittmester
              S-1 (Pers.off.)

              Sponsor

              * VETERAN *
              ** MOD **
              • 2006
              • 35337

              #36
              Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

              Problemet er at om Forsvaret en dag sier: "Nå skal vi gå ned på kvalitet, og bare kjøpe utstyr som koster halvparten så mye," så sier politikerne: "Flott! Da kan vi kutte halvparten av budsjettet også!"...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet


              Moderator

              Kommentér

              • Makaan
                OR-6 Oversersjant

                • 2006
                • 1181

                #37
                Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                så sier politikerne: "Flott! Da kan vi kutte halvparten av budsjettet også!
                Serr!

                Tror jeg skal starte mitt eget parti jeg......
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Drakenskjold
                  RESERVEBEFAL
                  • 2009
                  • 638

                  #38
                  Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                  Sikkerhetspolitisk parti!...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Makaan
                    OR-6 Oversersjant

                    • 2006
                    • 1181

                    #39
                    Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                    Opprinnelig skrevet av Drakenskjold
                    Sikkerhetspolitisk parti!
                    Næh. Ser heller for meg Norges nasjonal sosialistisk sikkerhets union...

                    Ang artikkelen som jeg ikke kommenterte. Er tydelig at Faremo ramser opp en masse "kule" målsetninger som er nådd men hun holder bra kjeft om alt som er blitt kuttet og kastet ut av vinduet for å oppnå det....
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Kdo_Under
                      OR-7 Stabssersjant


                      • 2007
                      • 11510

                      #40
                      Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                      Opprinnelig skrevet av struksa
                      Her om dagen så jeg programmet genial design (2/5) og der tok de for seg militær design deriblant, Tiger stridsvognen til tyskerne. Den var jo kjempebra, men veldig ressurskrevende å produsere og holdt ikke i stand når russerne pøste på med stridsvogner som var enkle å lage. Poenget var at tyskerne gikk på en smell da de satset så mye på å bare utvikle top notch våpen, såkalte wunderwaffe. Det synes jeg vi kan lære av i dag, nå ...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Død ved Kølle!
                      Bla bla... Hybrid warfare is easy

                      Kommentér

                      • Makaan
                        OR-6 Oversersjant

                        • 2006
                        • 1181

                        #41
                        Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                        Tyskerne hadde lært den harde veien under første verdenskrig, at de aldri måtte kjempe for lenge mot overlegne motstandere. Derfor måtte de være best i alt for å kunne vinne fort. Et element av dette er å ha de beste tekniske hjelpemidlene og våpnene.
                        I begynnelsen av krigen da dem herjet som best så hadde ikke tyskerne de beste våpnene eller tekniske hjelpemidlene. De dem hadde mest av var riktignok mer moderne og mer fleksibe...
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • motoko
                          PENSJONIST
                          * VETERAN *
                          • 2006
                          • 1549

                          #42
                          Re: Faremo: Norge har et kvalitativt godt Forsvar

                          Opprinnelig skrevet av Makaan
                          I begynnelsen av krigen da dem herjet som best så hadde ikke tyskerne de beste våpnene eller tekniske hjelpemidlene. De dem hadde mest av var riktignok mer moderne og mer fleksibel/vennligere til den type offensive operasjoner som tyskerne utviklet. De kategoriene jeg mener gjorde dem så "uovervinnelig" var:

                          +Overraskelsemoment
                          +Dyktig offiser korps
                          +God ressurs bruk
                          +OKW sto for operasjonene (til Hitler tok over)
                          At F...
                          [/QUOTE]
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          Beslektede emner

                          Collapse

                          Emner Statistikk Nyeste innlegg
                          Startet av Feltposten, DTG 282035 Dec 24, 20:35
                          0 svar
                          62 visninger
                          0 reaksjoner
                          Nyeste innlegg Feltposten
                          Startet av Feltposten, DTG 130735 Apr 24, 07:35
                          0 svar
                          163 visninger
                          0 reaksjoner
                          Nyeste innlegg Feltposten
                          Startet av Feltposten, DTG 280735 Sep 23, 07:35
                          2 svar
                          217 visninger
                          1 reaksjon
                          Nyeste innlegg Rittmester

                          Stikkord

                          Collapse

                          afghanistan (16) aktuelt: (12) bare (7) bergen (4) drept (5) droner (4) etterretning (4) faremo (4) ffi (4) fikk (4) forsvar (10) forsvaret (43) garden (4) general (4) hæren (6) høring (4) irak (7) iran (6) israel (4) kald krig (4) kina (4) krig (10) media (6) militære (4) nato (8) no: (4) norge (24) norske (6) nrk (4) nrk: (10) nyhetslink: (15) offiserer (9) oslo (5) politiet (5) russland (22) sabotasje (6) sivile (7) skip (5) soldat (6) soldater (25) stratagem (17) sv (4) sverige (6) taliban (5) tjeneste (4) ukraina (12) usa (11) vg (4) vg: (6) år (6)
                          Working...