Her er det vel ikke lenger så mye håp lenger. Ser at de største vrakrestene er på størrelse med A4-ark, noe som nok indikerer et voldsomt sammentreff. Ufattelig uflaks å treffe midt imellom fjelltoppene. Triste greier....
Det meste tyder på at det dreier seg om kontrollert flyving inn i terreng (CFIT), og flyet har truffet fjellet med marsjfart. For en C-130J dreier det seg da om 500-600 km/t og de mekaniske kreftene på flyet (og alt som er inni det) i det det treffer fjellveggen er enorme. Bitene med vrakrester (og ...
“overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty Administrator
Forferdelig trist at dette endte med verst tenkelig utfall, tenkt mye på de pårørende som har sittet i uvisshet så lenge.
Takk til alle de som har jobbet utrettelig under svært krevende forhold, og som fortsatt kommer til å jobbe, håper de lykkes så alle de pårørende kan få sine hjem igjen.
Dette var utrolig trist. Mine dypeste kondolanser til alle pårørende og kolleger. Og en stor takk til alle letemannskaper som virkelig har stått på i svært krevende omstendigheter. Hvil i fred, soldater...
Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Lockhee...nts_and_losses :
The C-130 Hercules has had a low accident rate in general. The Royal Air Force recorded an accident rate of about one aircraft loss per 250,000 flying hours over the last forty years, placing it behind Vicker...
Mine tanker går til de pårørende, venner og kollegaer i Hercules ulykken. Måtte det lyses fred over deres navn og takk for deres tjeneste for Kongeriket Norge....
Det meste tyder på at det dreier seg om kontrollert flyving inn i terreng (CFIT), og flyet har truffet fjellet med marsjfart.
Foreløpig vet vi lite om årsaken. Det trenger ikke være CFIT, det kan f.eks. være forårsaket av wind shear/rotor. Men det antar jeg havarikommisjon...
[/QUOTE]
Kommentér