Jeg har lykkes godt med treningen i det siste, men skulle gjerne sett at kjernemuskulaturen var en del sterkere. Siden dette er mitt svakeste punkt samtidig som det er viktig har jeg veldig lyst til å forbedre meg på dette området. For tiden trener jeg øvelsene palloff-press, dead bug kick og plankevarianter i tillegg til baseøvelser. Noen som har tips til andre øvelser? Hvilken kjerneøvelse er din favoritt?
Kaller øvelsen for "Spiderman" (ingen tullekommentarer!), hvor man ligger i stjerne på magen (spredning mellom bein og armer til en X), trekker armene litt inn mot kroppen og dytter fra, nok til å kunne stå i stjerna med cirka en knytteneve mellom kropp og gulv. Er en slags variasjon av planken, hvor hele kroppen jobber mer.
Jo nærmere gulvet, jo tyngre....
Kaller øvelsen for "Spiderman" (ingen tullekommentarer!), hvor man ligger i stjerne på magen (spredning mellom bein og armer til en X), trekker armene litt inn mot kroppen og dytter fra, nok til å kunne stå i stjerna med cirka en knytteneve mellom kropp og gulv. Er en slags variasjon av planken, hvor hele kroppen jobber mer.
Jo nærmere gulvet, jo tyngre.
Gode øvelser kan være Dragon Fly, denne er ganske tung og kan være vanskelig å få til dersom man ikke er sterk nok i kjerneuskulaturen.
En annen øvelse er Superman Push-ups, det samme gjelder her som med forrige øvelse.
Jeg gidder ikke å komme med en forklaring som muligens bare forvirrer deg, men du finner begge øvelsene med et enkelt Google-søk ...
Kommentér