Hva er gjennomsnittsalderen for utskrevet befalskurs?
Hei! Noen som vet hva gjennomsnittsalderen for elvene som går utskrevet befalskurs i sjø og luft bruker å være?
Jeg er en 22 år gammel kar som har lyst på et mest mulig krevande og læringsrikt år i militæret før jeg starter på politiutdanningen. Jeg har mest lyst til å søke fallskjermjeger, men jeg har for dårleg syn til dette. Synest ub-utdanningen virker spennende, men tenker det blir kjedelig om det berre er 19-åringer der.
Sv: Hva er gjennomsnittsalderen for utskrevet befalskurs?
Når jeg gikk UB (2010-2011) var det mest 19 åringer, selv var jeg 21 og delte rom med en som var like gammel og vi hadde noen som var eldre. Det kan jo også nevnes at når du går UB er det kun 6 måneder med "klassen" før du blir sendt ut på avdeling, hvor du normalt jobber med soldater inne til førstegangstjeneste, med den alderen de har.
Men om du ikke gidder fordi snitt alderen er 3år yngre en deg selv så er det nok ikke noe for deg....
Sv: Hva er gjennomsnittsalderen for utskrevet befalskurs?
jeg er selv 28 år og er inne til ub v&S. var i garden før det gikk inn som 27 åring litt sent ute men aldri forsent. min erfaring er at selv om aldersforskjellen er der er ikke dette noe problem. kanskje til å begyne med men vi tilpasser oss hverandre. og under mestringsøvelser så forsvinner forskjellene. det kan faktisk være positivt å være litt eldre en resten da ansvar og erfaring kan komme godt med. fikk god bruk for min erfaring f...
Kommentér