Politiet fortjener høyere lønn

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ifanterist
    PENSJONIST
    * VETERAN *
    • 2005
    • 9385

    #91
    Fullstendig enig i den paralellen du dro mellom tidligere Bs ordning og tidligere utdanningsmønster for Poltipersonell ,Jack Flash ,en annen ting jeg også ikke tror det har vært tatt hensyn til av udanningsministeriet for fremtidig Politipersonell ,er den store gruppe som i de neste årene som skal gå av med pensjon....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • ifanterist
      PENSJONIST
      * VETERAN *
      • 2005
      • 9385

      #92
      Det å jobbe overtid for politipersonell er ikke bare å ta noen timer ekstra på en arbeidsdag ,men gjerne stille opp en hel frihelg og på andre dager som var ment som fri og rekrasjonsdager for å ta seg inn i igjen ,for så å være oprativ ,og har en tjenestemann -kvinne feks på en 12 mnd periode vært i tjeneste på det som feks tilsvarer fra 2,5 mnd ekstra eller 15 mnd verk på 12 mnd ,så er det jammen meg ikke noe merkelig at en kan møte veggen i perioder og velger å hive inn håndklet for noen dage...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Sofakriger
        OR-8* Kommandérsersjant
        Ass S-1

        Sponsor


        * VETERAN *
        • 2005
        • 26618

        #93
        Opprinnelig skrevet av Fenrikinf

        Herregud.

        Når en lege har sykemeldt deg, fordi du etter hans medisinske kompetanse ikke er arbeidsfør, så er du syk. Ergo sykemeldt. Egenmeldinger har jeg ikke nevnt med et ord.
        I hvertfall i Stavanger dreier det seg spesielt om folk som blir syke når de skal ha natt til lørdag vakt. ikke kom her og prøv å innbille noen at dette er sykemeldinger - dette er nok egenmeldinger i stor grad.

        Og å påstå at sykemeldinger og egenmeldinger her ikke er en del av en...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        "Gjør Ret, Frygt Intet"

        Kommentér

        • ifanterist
          PENSJONIST
          * VETERAN *
          • 2005
          • 9385

          #94
          Jeg regner med at også i politietaten kan det være nødvendig å bruke noen av de lovfestet egenmeldingsdagene ,som i på alle andre arbeidsplasser ,når en er syk for dagen.
          i en oprativ stilling ,hvor sikkerhet ,ansvar for andre menneskers liv og helse ,har en ingenting på jobb å gjøre hvis en er sterkt redusert en dag....
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Sofakriger
            OR-8* Kommandérsersjant
            Ass S-1

            Sponsor


            * VETERAN *
            • 2005
            • 26618

            #95
            Opprinnelig skrevet av ifanterist
            Jeg regner med at også i politietaten kan det være nødvendig å bruke noen av de lovfestet egenmeldingsdagene ,som i på alle andre arbeidsplasser ,når en er syk for dagen.
            i en oprativ stilling ,hvor sikkerhet ,ansvar for andre menneskers liv og helse ,har en ingenting på jobb å gjøre hvis en er sterkt redusert en dag.

            Opprinnelig skrevet av Sofakriger
            Og å påstå at sykemeldinger og egenmeldinger her ikke er en del av en regissert aksjon er å tro at publikum er dummere enn politifolk ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            "Gjør Ret, Frygt Intet"

            Kommentér

            • hvlt
              OF-2 Kaptein
              S-5 (Planoff.)

              Sponsor

              ** MOD **
              • 2006
              • 23978

              #96
              Det gjelder vel det samme her som for flyvelederne: En lege sa til meg at hvis en flyveleder kommer til en lege og sier han er syk og vil ha en sykmelding, gir du ham det, selv om du er overbevist om at han er frisk som en fisk og vil jukse til seg en sykmelding som ledd i en tariffstridig aksjon. Så lenge du vet at det kan hende at vedkommende etterpå kan forårsake en ulykke med 300 drepte og at du da kan bli sittende med ansvaret fordi du nektet å skrive sykmelding til en som sa han var syk, h...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
              Moderator

              Kommentér

              • Fenrikinf
                Trådstarter
                RESERVEBEFAL
                * VETERAN *
                • 2005
                • 778

                #97
                Åpent brev fra PF Rogaland.

                Til innbyggerne i Rogaland Politidistrikt:

                Vi beklager så mye!

                Politiet i Norge er midt oppe i en historisk krise som rammer oss alle hardt.
                Innbyggerne i vårt politidistrikt har erfart vår manglende evne til å løse de oppgaver vi er pålagt, og som vi i politiet så gjerne skulle ivaretatt på en bedre måte.

                DETTE VIL VI BEKLAGE PÅ DET STERKESTE, SAMTIDIG SOM VI KAN LOVE DERE AT VI GJØR ALT SOM STÅR I VÅR MAKT FOR BEDRE SITUASJONEN FOR OSS ALLE!

                Vi tar ...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Charlie don't surf

                Kommentér

                • ifanterist
                  PENSJONIST
                  * VETERAN *
                  • 2005
                  • 9385

                  #98
                  Bra brev hvor innholdet taler sitt klare språk....
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Sofakriger
                    OR-8* Kommandérsersjant
                    Ass S-1

                    Sponsor


                    * VETERAN *
                    • 2005
                    • 26618

                    #99
                    Noen som fremdeles påstår at dette ikke er en aksjon ?

                    I Norge har vi fred mellom oppgjørene. Å bryte den freden bryter med prinsippet bak oppgjørene og blir oppfattet som urent spill av befolkningen ellers. Idioter som skyter seg selv i foten....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    "Gjør Ret, Frygt Intet"

                    Kommentér

                    • Harald10
                      PENSJONIST
                      * VETERAN *
                      • 2006
                      • 1763

                      #100
                      Sånn utenom at du mener en del sykemeldinger er falsk vare... Så står det bra til i politiet, eller?...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Sofakriger
                        OR-8* Kommandérsersjant
                        Ass S-1

                        Sponsor


                        * VETERAN *
                        • 2005
                        • 26618

                        #101
                        Opprinnelig skrevet av Harald10
                        Sånn utenom at du mener en del sykemeldinger er falsk vare... Så står det bra til i politiet, eller?
                        Det har jeg ikke sagt.

                        Men at det er viktig å holde arbeidsfreden - blant annet for å opprettholde forhandlingsrett synes jeg er viktig....
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

                        Kommentér

                        • ifanterist
                          PENSJONIST
                          * VETERAN *
                          • 2005
                          • 9385

                          #102
                          Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                          Noen som fremdeles påstår at dette ikke er en aksjon ?

                          I Norge har vi fred mellom oppgjørene. Å bryte den freden bryter med prinsippet bak oppgjørene og blir oppfattet som urent spill av befolkningen ellers. Idioter som skyter seg selv i foten.
                          Ja Ifanterist her...
                          [/QUOTE]
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • Komajonny
                            PENSJONIST
                            • 2007
                            • 198

                            #103
                            Jeg synes Politiet gjør en bra jobb, og de fortjener bedre vilkår. Jeg støtter Politiets krav, synd at politikerene må nærmest filleristes for å igangsette nødvendige tiltak. Men slik er det da i Norge med generelt tafatte politikere tvers over....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Harald10
                              PENSJONIST
                              * VETERAN *
                              • 2006
                              • 1763

                              #104
                              Det jeg hører fra PF og politiet for øvrig, er at politiet i årevis har stått med lua i hånda med et bedende blikk, og dertil fått lovnader om gull og grønne skoger, til omtrent hvert eneste statsbudsjett og til hver eneste lønnsforhandling. Likevel ser vi at spiralen er negativ i antall operative tjenestemenn, lønninger (lavere vekst enn resten av staten, og selvsagt i forhold til det private), og ressurser for øvrig i forhold til oppgavene/utfordringene.

                              Hva skal'n gjørra da?

                              Jeg ...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Harald10
                                PENSJONIST
                                * VETERAN *
                                • 2006
                                • 1763

                                #105
                                Forrige innlegg, hvor jeg skriver "du", mener jeg Sofakriger. Om noen var i tvil....
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • ifanterist
                                  PENSJONIST
                                  * VETERAN *
                                  • 2005
                                  • 9385

                                  #106
                                  Opprinnelig skrevet av Komajonny
                                  Jeg synes Politiet gjør en bra jobb, og de fortjener bedre vilkår. Jeg støtter Politiets krav, synd at politikerene må nærmest filleristes for å igangsette nødvendige tiltak. Men slik er det da i Norge med generelt tafatte politikere tvers over.
                                  Ening ,eller for å si det slik :hvorfor skal prisen settes så lavt på å beskytte menneske i samfunnet mot kriminalitet ,samtidig som vi i dagens Norge har fått en ny og mye tyngre kriminalitet enn det som Feks var gjelde for 25 -3...
                                  [/QUOTE]
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • ifanterist
                                    PENSJONIST
                                    * VETERAN *
                                    • 2005
                                    • 9385

                                    #107
                                    Bra og konstruktivt innlegg Harald ,det å stadig stå på og være snild og si ja til å ta noen flere timer ,etter endt arbeidsdag ,samt stadig stille opp på fridagtjenester tærer på sikt ,og det er helt naturlig at en etter feks har gått 12-13 dager i strekk ,og på en mnd kansje har hatt 2-3 fridager ,så er det ikke unormalt at det har toppet seg for en og grensen er nådd på oprativ yteevne nettopp pga personellmangel ,som desverre ikke har blitt tatt takhøyde for på ett tidligere stadium av ansva...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Fenrikinf
                                      Trådstarter
                                      RESERVEBEFAL
                                      * VETERAN *
                                      • 2005
                                      • 778

                                      #108
                                      Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                      Opprinnelig skrevet av Harald10
                                      Sånn utenom at du mener en del sykemeldinger er falsk vare... Så står det bra til i politiet, eller?
                                      Det har jeg ikke sagt.

                                      Men at det er viktig å holde arbeidsfreden - blant annet for å opprettholde forhandlingsrett synes jeg er viktig.
                                      Det har skjedd mange ganger før at man tyr til ekstraordinære virkemidler utenom tarifforhandlingene, i spesielle situasjoner. Dette ER en spesiell situasjon, og det bør være viktigere enn at man absolutt ...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      Charlie don't surf

                                      Kommentér

                                      • Sofakriger
                                        OR-8* Kommandérsersjant
                                        Ass S-1

                                        Sponsor


                                        * VETERAN *
                                        • 2005
                                        • 26618

                                        #109
                                        http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 768885.ece

                                        [i]Politiets lønnskamp får tollere, yrkesbefal og kriminalomsorgen til å rasle med sablene. De roper et varsko om at deres lønns- og arbeidssituasjon er like prekær.

                                        Forbundslederne bemerker overfor Aftenposten at politiet ikke har enerett på underbemanning, systematiske brudd på arbeidsmiljøloven og dårlig lønn. Problemene politietaten strider med, strir også deres ...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                        Kommentér

                                        • hvlt
                                          OF-2 Kaptein
                                          S-5 (Planoff.)

                                          Sponsor

                                          ** MOD **
                                          • 2006
                                          • 23978

                                          #110
                                          Her hadde vi da faktisk et ganske enestående tariffoppgjør i vår der bl.a. polititjenestemenn fikk den største lønnsøkningen på svært mange år. Resultatet av dette oppgjøret fikk 56% ja-stemmer i uravstemningen blant Politiets Fellesforbunds medlemmer. Jeg er helt enig i at polititjenestemenn fortjener bra lønn, og sikkert betydelig bedre lønn enn de har nå. Men i Norge foregår lønnsøkninger ved tarifforhandlinger mellom arbeidtakerorganisasjoner og arbeidsgiver, i tilfellet staten mellom hoveds...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
                                          Moderator

                                          Kommentér

                                          • Fenrikinf
                                            Trådstarter
                                            RESERVEBEFAL
                                            * VETERAN *
                                            • 2005
                                            • 778

                                            #111
                                            Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                            http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2768885.ece

                                            [i]Politiets lønnskamp får tollere, yrkesbefal og kriminalomsorgen til å rasle med sablene. De roper et varsko om at deres lønns- og arbeidssituasjon er like prekær.

                                            Forbundslederne bemerker overfor Aftenposten at politiet ikke har enerett på underbemanning, systematiske brudd på arbeidsmiljøloven og dårlig lønn. Problemene politietaten strider med, strir også deres ansatte med mener forbundene.
                                            - Derfor følger vi sel...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                            Charlie don't surf

                                            Kommentér

                                            • ifanterist
                                              PENSJONIST
                                              * VETERAN *
                                              • 2005
                                              • 9385

                                              #112
                                              Nå går desverre ikke lønn på rettferdighet ,men heller tradisjon ,makt ,og sterke fagforeninger.

                                              Eks:Grafisk,heismontører,flygeleder e,samt at Lokførere ,sporvognsførere fikk også ett kjempeløft på siste våroppgjør....
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Herr Brun
                                                RESERVEBEFAL
                                                • 2008
                                                • 7337

                                                #113
                                                [quote=Fenrikinf]
                                                Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                                http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2768885.ece

                                                [i]Politiets lønnskamp får tollere, yrkesbefal og kriminalomsorgen til å rasle med sablene. De roper et varsko om at deres lønns- og arbeidssituasjon er like prekær.

                                                Forbundslederne bemerker overfor Aftenposten at politiet ikke har enerett på underbemanning, systematiske brudd på arbeidsmiljøloven og dårlig lønn. Problemene politietaten strider med, strir også deres ansatte med mener forbundene.
                                                - Der...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                --

                                                Kommentér

                                                • Sofakriger
                                                  OR-8* Kommandérsersjant
                                                  Ass S-1

                                                  Sponsor


                                                  * VETERAN *
                                                  • 2005
                                                  • 26618

                                                  #114
                                                  http://www.aftenbladet.no/debatt/nettmo ... 946821.ece
                                                  Arild Sandstøl svarer om politikrisen:
                                                  Hva skjer med politiet?
                                                  Helgebemanningen er på bunnivå. Likevel mener politimesteren i Rogaland at vi bor i et trygt politidistrikt. Lørdag stiller Arild Sandstøl, leder av Politiets Fellesforbud i Rogaland, til nettmøte på Aftenbladet.no.
                                                  ...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                                  Kommentér

                                                  • ifanterist
                                                    PENSJONIST
                                                    * VETERAN *
                                                    • 2005
                                                    • 9385

                                                    #115
                                                    Å tusen takk for den Sofakriger....
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • isak
                                                      RESERVEBEFAL
                                                      * VETERAN *
                                                      • 2005
                                                      • 10799

                                                      #116
                                                      Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                                      Å tusen takk for den Sofakriger.
                                                      Vet ikke om det er noe å takke for, stå er jo ikke så "bra" i alle distrikt:

                                                      http://www.oblad.no/article/20081115/SK ... 01/NYHETER...
                                                      [/QUOTE]
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

                                                      Kommentér

                                                      • Sofakriger
                                                        OR-8* Kommandérsersjant
                                                        Ass S-1

                                                        Sponsor


                                                        * VETERAN *
                                                        • 2005
                                                        • 26618

                                                        #117
                                                        Debattinnlegg i Dagabladet idag om saken:



                                                        Redaktører og kommentatorer mener det er uhørt at politifolk, de som skal passe på at folk følger lovene i dette landet, selv ser ut til å bryte dem. Samtidig har Politiets Fellesforbund registrert over 19 000 unntak og brudd på arbeidstidsbestemmelsene i Politi-Norge. Hvor er artiklene og kommentarene om det?...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                                        Kommentér

                                                        • isak
                                                          RESERVEBEFAL
                                                          * VETERAN *
                                                          • 2005
                                                          • 10799

                                                          #118
                                                          Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                                          Debattinnlegg i Dagabladet idag om saken:



                                                          [i]Redaktører og kommentatorer mener det er uhørt at politifolk, de som skal passe på at folk følger lovene i dette landet, selv ser ut til å bryte dem. Samtidig har Politiets Fellesforbund registrert over 19 000 unntak og brudd på arbeidstidsbestemmelsene i Politi-Norge. Hvor er artiklene og kommentarene om det?[/i...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

                                                          Kommentér

                                                          • Fenrikinf
                                                            Trådstarter
                                                            RESERVEBEFAL
                                                            * VETERAN *
                                                            • 2005
                                                            • 778

                                                            #119
                                                            Arne Johannessen, leder av Politiets Fellesforbund, og justisminister Knut Storberget møtes i kveld til debatt på Redaksjon EN. Utgangspunktet for debatten er politikrisen i Norge.
                                                            Se Redaksjon EN på NRK 1 klokken 20.25 i kveld....
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                            Charlie don't surf

                                                            Kommentér

                                                            • Harald10
                                                              PENSJONIST
                                                              * VETERAN *
                                                              • 2006
                                                              • 1763

                                                              #120


                                                              Høyres Erna Solberg på tur med politiet i Bergen....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, DTG 192031 Feb 26, 20:31
                                                              0 svar
                                                              52 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 040917 May 25, 09:17
                                                              0 svar
                                                              110 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Chilinøtt, DTG 272037 Nov 24, 20:37
                                                              2 svar
                                                              222 visninger
                                                              5 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Slettet13
                                                              Working...