Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ninja__91
    Trådstarter
    PENSJONIST
    • 2008
    • 200

    #61
    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

    Bra jeg ikke er alene om det! hehe Hmmm, jeg er ikke så veldig kjent men sognsvann burde være bra(?), som jeg nevnt tidligere er det lett å komme dit + at veiene går jo rett inn i marka Har et 2 mannstelt men tviler på at det holder:P Vi kan jo gjøre det på flere måter da, mange små telt, et stort eller sove under åpen himmel...

    Men lurer på en ting, skal vi _bare_ kjøre gjengen som skal inn til fj opptak eller kan vi ta med folk untenifr...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • ArcticElite
      PENSJONIST
      • 2008
      • 175

      #62
      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

      Nei, nei, ta med alle som vil!

      Er vel egentlig ikke jeg som styrer dette, men tror det er flere som skal ha med folk utenfra. Bare bra at flere blir med da. De får bli med på så mange turer de vil, kanskje de skifter mening etter noen harde turer :P Hehe

      Vi burde kanskje ta med presening eller noe i den duren?...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Ninja__91
        Trådstarter
        PENSJONIST
        • 2008
        • 200

        #63
        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

        Oki dokk, da har jeg kanskje en som joiner oss Ja, er lurt å ha med presening...skal sjekke om jeg har noe....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • ArmyMan
          PENSJONIST
          • 2008
          • 75

          #64
          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

          Ypperlig folkens!! Jeg og tre andre fra Telemark er med på tur fra 23. til 25. okt! Det å møtes ved Sognsvann hørtes greit ut det. Stemmer forøvrig for å ligge under åpen himmel...evt ha med presenning og lage gapahuker. Hvis man har presenning, fjellduk og sovepose kan man overnatte varmt og godt overalt...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • ArcticElite
            PENSJONIST
            • 2008
            • 175

            #65
            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

            Ja, appropos fjellduken: fungerer ikke fjellduken som en sovepose? og kan man kun ligge i den under åpen himmel? Lurte på om jeg skulle skaffe en sånn en, men hvilken av modellene er da å anbefale? Blir ikke den originale veldig tynn om nettene nå for tiden?

            Sjekk her: https://jerven.secure.flexiweb.no/page/4432/...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • ArmyMan
              PENSJONIST
              • 2008
              • 75

              #66
              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

              Opprinnelig skrevet av ArcticElite
              Ja, appropos fjellduken: fungerer ikke fjellduken som en sovepose? og kan man kun ligge i den under åpen himmel? Lurte på om jeg skulle skaffe en sånn en, men hvilken av modellene er da å anbefale? Blir ikke den originale veldig tynn om nettene nå for tiden?

              Sjekk her: https://jerven.secure.flexiweb.no/page/4432/
              Fjellduken er genial! Jeg har "king size the...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • ArcticElite
                PENSJONIST
                • 2008
                • 175

                #67
                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                Sognsvann hørtes ut som et godt møtested. Møtes bare et sted rundt Sognsvann da?
                Fint om flere hiver seg på også

                ArmyMan: En kombinasjon av sovepose + Fjellduken Thermo (ligge i sovepose + Thermo`n) - høres det greit ut for overnatting under åpen himmel? I så fall holder det vel egentlig med å kjøpe Thermo for min del. Men på en annen side hadde det vært greit med King Size for å få litt mer plass.....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Herr Brun
                  RESERVEBEFAL
                  • 2008
                  • 7337

                  #68
                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                  Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                  Sognsvann hørtes ut som et godt møtested. Møtes bare et sted rundt Sognsvann da?
                  Fint om flere hiver seg på også

                  ArmyMan: En kombinasjon av sovepose + Fjellduken Thermo (ligge i sovepose + Thermo`n) - høres det greit ut for overnatting under åpen himmel? I så fall holder det vel egentlig med å kjøpe Thermo for min del. Men på en annen side hadde det vært greit med King Size for å få litt mer plass..
                  Thermoen er 143cm ...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  --

                  Kommentér

                  • ArcticElite
                    PENSJONIST
                    • 2008
                    • 175

                    #69
                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                    Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                    Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                    Sognsvann hørtes ut som et godt møtested. Møtes bare et sted rundt Sognsvann da?
                    Fint om flere hiver seg på også

                    ArmyMan: En kombinasjon av sovepose + Fjellduken Thermo (ligge i sovepose + Thermo`n) - høres det greit ut for overnatting under åpen himmel? I så fall holder det vel egentlig med å kjøpe Thermo for min del. Men på en annen side hadde det vært greit med King Size for å få litt mer plass..
                    T...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Herr Brun
                      RESERVEBEFAL
                      • 2008
                      • 7337

                      #70
                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                      [quote=ArcticElite][quote=Herr Brun]
                      Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                      Sognsvann hørtes ut som et godt møtested. Møtes bare et sted rundt Sognsvann da?
                      Fint om flere hiver seg på også

                      ArmyMan: En kombinasjon av sovepose + Fjellduken Thermo (ligge i sovepose + Thermo`n) - høres det greit ut for overnatting under åpen himmel? I så fall holder det vel egentlig med å kjøpe Thermo for min del. Men på en annen side hadde det vært greit med King Size for å få litt me...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      --

                      Kommentér

                      • ArmyMan
                        PENSJONIST
                        • 2008
                        • 75

                        #71
                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                        King Size er helt klart å anbefale hvis du er over 180. Ullundertøy + sovepose + fjellduken er et fint alternativ nå på høsten...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Sjokoladekake
                          PENSJONIST
                          • 2009
                          • 5

                          #72
                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                          Hallo, jeg har tenkt meg på fallskjermjegeropptaket 2010. Tenkte jeg skulle hive meg på turen her.
                          Lurte bare på noe, var det http://tinyurl.com/yzummzp her dere tenkte at vi skulle møte?...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • ArmyMan
                            PENSJONIST
                            • 2008
                            • 75

                            #73
                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                            Opprinnelig skrevet av Sjokoladekake
                            Hallo, jeg har tenkt meg på fallskjerjeger opptaket 2010. Tenke jeg skulle hive meg på turen her.
                            Lurte bare på noe, var det http://tinyurl.com/yzummzp her dere tenkte at vi skulle møte?
                            Hei hei Velkommen i gjengen! Bare å hive seg på! Etter det jeg har forstått er det i det området vi skal møtes ja....
                            [/QUOTE]
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Nemis
                              PENSJONIST
                              • 2009
                              • 16

                              #74
                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                              Jeg skulle gjerne vært med på turen 23. til 25. okt. men pga skade må jeg stå over:\

                              Jeg stiller meg derimot til disposisjon til å kjøre folk til songsvann fra oslo-området. Vil gjerne hilse på folka=)...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Ninja__91
                                Trådstarter
                                PENSJONIST
                                • 2008
                                • 200

                                #75
                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                Opprinnelig skrevet av Sjokoladekake
                                Hallo, jeg har tenkt meg på fallskjerjeger opptaket 2010. Tenke jeg skulle hive meg på turen her.
                                Lurte bare på noe, var det http://tinyurl.com/yzummzp her dere tenkte at vi skulle møte?
                                Yes, syntes på den "plattformen" ved t-banestasjonen hadde vært nice, er meget lett å finne... er liksom rett ved siden av den stooore parkeringsplassen
                                Synd du må stå over Nemis

                                EDIT:...
                                [/QUOTE]
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • MeForLife
                                  RESERVIST
                                  • 2008
                                  • 120

                                  #76
                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                  Da blir jeg med og Jeg drar med ArmyMan, så dvs at vi sannsynligvis er 5 stk fra Telemark som kommer....
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • 2Echo
                                    PENSJONIST
                                    • 2009
                                    • 17

                                    #77
                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                    noen som helst formening om hvilken dag vi skal dra og hvor lenge vi skal være ute?
                                    For min del kan det godt være fra fredag til søndag, men det er ikke sikkert det passer for alle etc....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • jkh
                                      PENSJONIST
                                      • 2007
                                      • 87

                                      #78
                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                      Jeg er gjerne med fra fredagen! Eneste begrensningen min når det gjelder tid er at jeg skal på konsert søndag kveld....
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Ninja__91
                                        Trådstarter
                                        PENSJONIST
                                        • 2008
                                        • 200

                                        #79
                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                        Opprinnelig skrevet av jkh
                                        Jeg er gjerne med fra fredagen! Eneste begrensningen min når det gjelder tid er at jeg skal på konsert søndag kveld.
                                        Så bra Vi blir mange nå Men til søndag kveld burde vi rekke....
                                        [/QUOTE]
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • ArmyMan
                                          PENSJONIST
                                          • 2008
                                          • 75

                                          #80
                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                          Vi fem fra Telemark har skole + 2-3 timer å kjøre på fredagen så regner ikke med at vi kan være ved Sognsvann før i 5-tida... Håper dere andre også har skole den dagen Rekker ikke gå så lenge før det blir mørkt, men får helle ta igjen litt på lørdagen hvis folk er klare for det?...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • ArcticElite
                                            PENSJONIST
                                            • 2008
                                            • 175

                                            #81
                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                            Skole her også + at det tar litt tid å komme dit, så det blir forholdsvis seint ja. Får bare se det an og ta det som det kommer, og finne en grei plass for natta.

                                            Vi burde også skaffe et kart over Nordmarka, så om noen har det hadde det vært fint ...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • ArmyMan
                                              PENSJONIST
                                              • 2008
                                              • 75

                                              #82
                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                              Hvis jeg ikke tar helt feil er det en del folk fra oslo som skal være med. Regner med at noen har vært på tur i Nordmarka før og er litt kjent?...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Ninja__91
                                                Trådstarter
                                                PENSJONIST
                                                • 2008
                                                • 200

                                                #83
                                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                Ja det blir fort mørkt nå:/ Hvor lenge tror dere at vi rekker å gå? Skal vi gå på grusveien eller i terrenget?...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • 2Echo
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2009
                                                  • 17

                                                  #84
                                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                  Må vel gå i terrenget vel :P Skautur er tross alt skautur....
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • ArmyMan
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2008
                                                    • 75

                                                    #85
                                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                    Opprinnelig skrevet av 2Echo
                                                    Må vel gå i terrenget vel :P Skautur er tross alt skautur.
                                                    Er enig der... Kanskje følge litt vei/sti på fredagen så det ikke tar så lang tid å komme seg inn i terrenget, siden det fort blr mørkt?...
                                                    [/QUOTE]
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Stuffed
                                                      RESERVIST
                                                      • 2009
                                                      • 156

                                                      #86
                                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                      Opprinnelig skrevet av ArmyMan
                                                      Vi fem fra Telemark har skole + 2-3 timer å kjøre på fredagen så regner ikke med at vi kan være ved Sognsvann før i 5-tida... Håper dere andre også har skole den dagen Rekker ikke gå så lenge før det blir mørkt, men får helle ta igjen litt på lørdagen hvis folk er klare for det?
                                                      Er da vel bare å marsjere i mørket!

                                                      God trening for kart og kompass-bruk, noe dere har brukt for ...
                                                      [/QUOTE]
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • 2Echo
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2009
                                                        • 17

                                                        #87
                                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                        Hvis vi veit hvor vi skal, og har kart og kompass burde vel ikke mørket være noen hindring. Enig i at vi kan ta i bruk veien for å komme oss innover i marka, men kan da ikke holde på sånn hele helgen heller...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • e7b
                                                          RESERVIST
                                                          * VETERAN *
                                                          • 2006
                                                          • 1019

                                                          #88
                                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                          Husk å tren kart og kompass, stalltips.

                                                          God tur.

                                                          (PS. Kanskje dere får øye på "noen" underveis. Husk: Følg med, la blikket vandre.)...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          I got retard strength.

                                                          Kommentér

                                                          • ifanterist
                                                            PENSJONIST
                                                            * VETERAN *
                                                            • 2005
                                                            • 9385

                                                            #89
                                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                            Hva med hvis dere møtes på Brekkekrysset (innløpet til Maridalen ) for så å ta avmarsj til skar som er lengst inn i Maridalen ,da har dere en marsj på 8,5 km som oppvarming .
                                                            Så kan dere ta den lange og bratte stigningen opp til Tømte ,og ut ifra dette området har dere utallige muligheter til videre forflyttning som feks gå for Markas høyeste punkt ,,Grasdalen lage feks en lang hard og jævlig runde og komme ned i sørkedalen ved feks Elveli og ta...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • fomp
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2008
                                                              • 1391

                                                              #90
                                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                              Opprinnelig skrevet av NathPa
                                                              Opprinnelig skrevet av Sjokoladekake
                                                              Hallo, jeg har tenkt meg på fallskjerjeger opptaket 2010. Tenke jeg skulle hive meg på turen her.
                                                              Lurte bare på noe, var det http://tinyurl.com/yzummzp her dere tenkte at vi skulle møte?
                                                              Yes, syntes på den "plattformen" ved t-banestasjonen hadde vært nice, er meget lett å finne... er liksom rett ved siden av den stooore parkeringsplassen
                                                              Synd du må stå over N...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                              * FomP *

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, 4 uker siden
                                                              1 response
                                                              54 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Rittmester
                                                              Startet av esala004, DTG 092203 Apr 26, 22:03
                                                              1 response
                                                              124 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg essal
                                                              av essal

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innrykk (13) inntak (8) januar (10) jegerkompaniet (8) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...