Ingeniørberedskap i heimen?

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sofakriger
    Trådstarter
    OR-8* Kommandérsersjant
    Ass S-1

    Sponsor


    * VETERAN *
    • 2005
    • 26627

    #1

    Ingeniørberedskap i heimen?

    Med jordskjelv i Venezuela https://www.vg.no/nyheter/i/oE9eMW/j...ls-tusen-doede og stadige russiske angrep på sivile boligblokker etc i Ukraina kan det være interessant å tenke på noe enkel ingeniørberedskap i heimen. Så langt jeg vet har ikke DSB noen anbefalinger.

    Anvendelse er å bryte seg inn i sammenraste bygninger for å berge folk og bidra til opprydning etc.

    For folk med arbeidsfør kropp, men som bor/jobber slik at det ikke er så natur...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    6
    Jeg bor slik at jeg har alt dette i låven/boden/kjelleren
    83,33%
    5
    Jeg har ingenting og kommer ikke til å skaffe meg noe
    0%
    0
    Jeg har ingenting, men ser poenget og skaffer meg noe ved anledning
    16,67%
    1
    Jeg kan ikke få gjort noe uansett
    0%
    0
    "Gjør Ret, Frygt Intet"
  • hvlt
    OF-2 Kaptein
    S-5 (Planoff.)

    Sponsor

    ** MOD **
    • 2006
    • 23983

    #2
    I heftet "For å overleve" som ble utgitt av Direktoratet for sivil beredskap jevnlig på 1970- og 1980-tallet (jeg tror siste utgave kom på begynnelsen av 1990-tallet) var det et kapittel om hva man bør ha av beredskapsutstyr i hjemmet. Der står (i 1980-utgaven som er den jeg har) bl.a. "Utbrytningsverktøy som kubein, øks, spade, spett."

    Her fant jeg 1989-utgaven på nett: https://www.nb.no/items/becbc7fabcbc...6467fb5?page=0
    ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
    Moderator

    Kommentér

    widgetinstance 609 (Beslektede emner) skipped due to lack of content & hide_module_if_empty option.
    Working...