Marinejegerkommandoen

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar
    Trådstarter

    #31
    Nå blander du kortene litt.

    Fallskjermjegere er i førstegangstjeneste.
    De som går marinejegerkurset er i førstegangstjeneste (med unntak).
    For å bli spesialjeger må man ha gjennomført førstegangstjeneste (f.eks MJK/MDK, eller Waffelschütze på Madla)
    Første året som spesialjeger har man ikke operativ status, og man trenger heller ikke bli tilbudt stilling i den stående styrken.
    Første året som marinejeger har man ikke operativ status, og man trenger heller ikke bli tilbudt stilling i den ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Guest's Avatar
      Trådstarter

      #32
      Forøvrig, ikke misforstå meg dithen at jeg sier den ene er bedre enn den andre, det har jeg intet grunnlag for å kunne påstå da jeg kun har bakgrunn fra regulære styrker. Jeg er kun farget av grenstilhørighet, hehe....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Guest's Avatar
        Trådstarter

        #33
        Beklager Biggs, men nå blandet du kortene litt.

        For å bli operativ Marinejeger må du ha tre år grunnutdanning.
        Særdeles få i førstegangstjenesten blir marinejegere.

        En av norges beste marinejegere var forresten fallskjermjeger i førstegangstjensten..

        Men uansett er det en teit diskusjon.. :-p...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Guest's Avatar
          Trådstarter

          #34
          Mottatt, når du sier det så visste jeg jo det. Alderdommen vet du.
          Men man er vel marinejeger etter endt kurs? Bare ikke med operativ status? Eller ratter man rundt i 3 år og kaller seg aspirant?

          At dette skulle skli over i en "Hvem er best"-tråd var forøvrig intensjonen med mitt innlegg, hehe.


          Men det ødela jo du nå da......
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Guest's Avatar
            Trådstarter

            #35
            Man blir nyklekket jeger etter 6 måneder og fortsetter på vidre opplæring. Dog skal det sies at det å bli jeger ikke er noen garanti for at man ender opp som operativ....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Guest's Avatar
              Trådstarter

              #36
              Da hadde jeg ihvertfall noe riktig.
              Uansett feil farge, så jeg ble ikke så trist over å ha noen feil, hehe....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              Beslektede emner

              Collapse

              Emner Statistikk Nyeste innlegg
              Startet av Feltposten, DTG 272031 Mar 25, 20:31
              1 response
              143 visninger
              3 reaksjoner
              Nyeste innlegg Sofakriger
              Startet av Feltposten, DTG 160835 Dec 24, 08:35
              0 svar
              63 visninger
              1 reaksjon
              Nyeste innlegg Feltposten
              Startet av Feltposten, DTG 140830 Nov 21, 08:30
              2 svar
              228 visninger
              5 reaksjoner
              Nyeste innlegg 93A
              av 93A
              Working...