Takkatt. Takk for linker. Har lest disse tidligere.
Intervjuet med Laugerud: Han påpeker ikke reaksjonstiden til de styrkene vi ender opp med. Ei heller kommenterer han at vi for 850 mnok/år får en kampklar bataljon (inkl. 100 mnok til rekruttskole) 12 mnd/år. Mens vi for 1000 mnok/år får en bataljon (vpl) 6 mnd/år.
Til kadreavd. forslaget: noe slikt vil kreve hyppige repetisjonsøvelser. Hvis det bare kuttes "bitte litte grannet" her så vil konsekvensene bli store, ref. HV. Uansett så vi b...
Intervjuet med Laugerud: Han påpeker ikke reaksjonstiden til de styrkene vi ender opp med. Ei heller kommenterer han at vi for 850 mnok/år får en kampklar bataljon (inkl. 100 mnok til rekruttskole) 12 mnd/år. Mens vi for 1000 mnok/år får en bataljon (vpl) 6 mnd/år.
Til kadreavd. forslaget: noe slikt vil kreve hyppige repetisjonsøvelser. Hvis det bare kuttes "bitte litte grannet" her så vil konsekvensene bli store, ref. HV. Uansett så vi b...
Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet










Kommentér