Marinejeger

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimsi
    Trådstarter
    PENSJONIST
    • 2015
    • 39

    #1

    Marinejeger

    Heisann.

    Er en gutt på 19 år som har lyst på å bli marinejeger/evt spesialjeger. Har ikke trent på lenge, men er i god form. Litt dårlig på kondis-siden, men ellers er alt som det skal. Problemet er at jeg har takket nei til sesjon 1, men skrevet mail til dem i håp om å få en ny sjanse til å komme inn på sesjon 2.

    Er det sånn at hvis man består sesjon 2, så kan jeg søke marinejeger? Er det vanskelig å komme inn? Og hvordan ser deres hverdag ut i forsvaret?...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • PF
    RESERVEBEFAL
    * VETERAN *
    • 2005
    • 2084

    #2
    Sv: Marinejeger

    Hei!

    Nå er det blitt slik at du må ha fullført førstegangstjenesten for å kunne søke både marinejeger og spesialjeger. Det betyr at du må ha sesjon 2 i orden, og tjenestegjøre ett år i en annen avdeling før du kan søke MJK eller FSK.

    Et hett tips for deg vil være å søke fallskjermjeger hos FSK i førstegangstjenesten og så søke videre som spesialjeger i samme avdeling (eller MJK) etterpå.

    Som MJK sier på sine egne sider - Det er hardt å bli marinejeger.
    Man må være i god for...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    As you wish.

    Kommentér

    • Kimsi
      Trådstarter
      PENSJONIST
      • 2015
      • 39

      #3
      Sv: Marinejeger

      Opprinnelig skrevet av PF
      Hei!

      Nå er det blitt slik at du må ha fullført førstegangstjenesten for å kunne søke både marinejeger og spesialjeger. Det betyr at du må ha sesjon 2 i orden, og tjenestegjøre ett år i en annen avdeling før du kan søke MJK eller FSK.

      Et hett tips for deg vil være å søke fallskjermjeger hos FSK i førstegangstjenesten og så søke videre som spesialjeger i samme avdeling (eller MJK) etterpå.

      Som MJK sier på sine egne sider - Det er hardt å bli marinejeger.
      Man...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • PF
        RESERVEBEFAL
        * VETERAN *
        • 2005
        • 2084

        #4
        Sv: Marinejeger

        Opprinnelig skrevet av Kimsi
        Takker så mye. Håper å få i orden sesjon 2, ja

        Er det disse som blir satt inn om det skulle være terror i Norge(antiterrorstyrkene) sett bortifra Delta-troppene?

        Det største usikkerhetsmomentet med disse spesialjegerne er jo at man ofte er borte. De profesjonelle marinesoldatene har vel såvidt familie? Er vanskelig å kombinere soldatlivet med familie-livet, har jeg hørt. Så det er derfor jeg tenker å heller komme innpå Delta, og være "hjemme".[/QUOTE...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        As you wish.

        Kommentér

        • Kimsi
          Trådstarter
          PENSJONIST
          • 2015
          • 39

          #5
          Sv: Marinejeger

          Opprinnelig skrevet av PF
          Både MJK og FSK står nå på beredskap for å bistå Politiet om det trengs, ja.

          Både marinejegere og spesialjegere er nok en del borte, men mange av disse soldatene er gift og har familie. Så det er fullt mulig, men det krever nok litt av dem som er hjemme og venter.
          Høres bra ut det.

          Men da skal jeg prøve å fikse sesjon 2. Også hva anbefaler du meg i førstegangstjenesten? Ser mange på min alder går garden f.eks. Men jeg vil som sagt bruke gæver....
          [/QUOTE]
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • PF
            RESERVEBEFAL
            * VETERAN *
            • 2005
            • 2084

            #6
            Sv: Marinejeger

            Fallskjermjeger eller kystjeger, hvis du vil prøve deg på FSK eller MJK etterpå....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            As you wish.

            Kommentér

            • Kimsi
              Trådstarter
              PENSJONIST
              • 2015
              • 39

              #7
              Sv: Marinejeger

              Opprinnelig skrevet av PF
              Fallskjermjeger eller kystjeger, hvis du vil prøve deg på FSK eller MJK etterpå.
              Aha, forskjell mellom fallskjerm og kyst? Sistnevnte enklere å komme innpå og mer på havet, eller?...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • PF
                RESERVEBEFAL
                * VETERAN *
                • 2005
                • 2084

                #8
                Sv: Marinejeger

                Alt du trenger å vite om dem står på forsvaret.no.

                Vil ikke si at noen av dem er enklere enn den andre. Forbered deg godt og ikke gi deg. Det blir beinhardt uansett....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                As you wish.

                Kommentér

                • Jameson x3
                  PENSJONIST
                  • 2015
                  • 84

                  #9
                  Sv: Marinejeger

                  Opprinnelig skrevet av Kimsi
                  Men jeg vil som sagt bruke gæver.
                  PF: Har du lest Delta/UEH tråden.... Lukter troll...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Kimsi
                    Trådstarter
                    PENSJONIST
                    • 2015
                    • 39

                    #10
                    Sv: Marinejeger

                    Opprinnelig skrevet av Jameson x3
                    @PF Har du lest Delta/UEH tråden.... Lukter troll
                    Ja, selvfølgelig. Jeg vet hva som trengs for å komme inn der, da onkel er med.

                    Når de spør om hvorfor jeg ønsker å være med i Delta, så skal jeg jo ikke si at det er pga jeg liker gæver....
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Jameson x3
                      PENSJONIST
                      • 2015
                      • 84

                      #11
                      Sv: Marinejeger

                      Click image for larger version

Name:	1061545-10-1297375911847.jpg
Views:	1
Size:	110,3 KB
ID:	865613

                      Mitt beste råd, er informere vernepliktsverket om at du har lyst til å bli marinejeger fordi du liker geværer...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Pytagoras
                        RESERVIST
                        • 2015
                        • 40

                        #12
                        Sv: Marinejeger

                        Opprinnelig skrevet av Kimsi
                        Ja, selvfølgelig. Jeg vet hva som trengs for å komme inn der, da onkel er med.
                        Da var det kanskje ikke nødvendig å lage den vedlagte tråden...?
                        http://milforum.net/showthread.php/6...kommer-jeg-inn...
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        Beslektede emner

                        Collapse

                        Emner Statistikk Nyeste innlegg
                        Startet av lilleheim, DTG 302046 Nov 25, 20:46
                        1 response
                        159 visninger
                        2 reaksjoner
                        Nyeste innlegg Einherjar
                        Startet av 1dk, DTG 230035 Mar 25, 00:35
                        6 svar
                        561 visninger
                        0 reaksjoner
                        Nyeste innlegg 1dk
                        av 1dk
                        Startet av Feltposten, DTG 091400 Apr 24, 14:00
                        0 svar
                        158 visninger
                        4 reaksjoner
                        Nyeste innlegg Feltposten
                        Working...