Troppssersjant

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • schaly
    OR-6 Oversersjant
    Sponsor

    • 2007
    • 914

    #31
    Sv: Troppssersjant

    Kan ikke huske at det var noe frivillige ved denne innkallelsen, selvom jeg absolutt ikke var uvillig. :-)
    Jeg var på denne øvelsen satt opp som adm.off og hadde mer eller mindre samme lengde som kp.sjefen. Mulig det var pga det var første øvelsen hvor man testet ut container konseptet for avdelingsutstyret....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • eiaardal
      RESERVIST
      • 2014
      • 5

      #32
      Sv: Troppssersjant

      Har fått tilbud om stilling som troppssersjant nå etter første repøvelse. Kan dere forklare typiske oppgaver for troppssersjant i HV?...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • hvlt
        OF-2 Kaptein
        S-5 (Planoff.)

        Sponsor

        ** MOD **
        • 2006
        • 23980

        #33
        Sv: Troppssersjant

        Troppssersjant er det som het NK før, men i mer renskåren form. Dvs større ansvar for oppfølging av soldatene, undervisning, kontroll, da ansvarsdeling mellom troppssjef og troppssersjant nå er mer distinkt....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
        Moderator

        Kommentér

        • Gehenna
          OR-6 Oversersjant


          * VETERAN *
          • 2005
          • 17491

          #34
          Sv: Troppssersjant

          Ansatte mottar lønn, innkalte mottar tjenestetillegg, vel ?...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          -Må vi ha hjelm?

          Kommentér

          • navara
            OR-7* Stabssersjant
            Ass S-4 Forsyning

            • 2013
            • 3092

            #35
            Opprinnelig skrevet av eiaardal
            Sv: Troppssersjant

            Har fått tilbud om stilling som troppssersjant nå etter første repøvelse. Kan dere forklare typiske oppgaver for troppssersjant i HV?
            Har du fått det svaret du trengte på denne eller? Forhåpentligvis har du vel fått prøvd deg i rollen allerede..?

            ...
            [/QUOTE]
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • eiaardal
              RESERVIST
              • 2014
              • 5

              #36
              Opprinnelig skrevet av navara

              Har du fått det svaret du trengte på denne eller? Forhåpentligvis har du vel fått prøvd deg i rollen allerede..?
              Ja, har fått prøvd meg i rollen nå. Trives forøvrig med stillingen!...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Niko
                Sponsor
                RESERVEBEFAL
                • 2014
                • 1758

                #37
                Opprinnelig skrevet av hvlt
                Sv: Troppssersjant

                Nå blander du inn noe helt annet, jeg mente ikke at f.eks. en nestlagfører på et HV-lag i en objektsikringstropp skal kunne hoppe inn som nedtlagfører i et fotlag i TMBN. Men jeg ser ikke noen god grunn til at en nestlagfører på et HV-lag i en objektsikringstropp mens han er inne til årets trening ikke skal ha samme lønn som en nestlagfører i et fotlag i TMBN. Spesielt når lagføreren er sersjant og får sersjants lønn.
                Samme og "samme"; Jeg regner ...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • cwo-kp4
                  RESERVEOFFISER
                  • 2011
                  • 4430

                  #38
                  Opprinnelig skrevet av Niko

                  Samme og "samme"; Jeg regner med at det fortsatt er slik at personell innkalt til rep- eller HV-tjeneste lønnes i laveste alternativ for graden (eller et nivå like over dette), noe som ofte ikke vil være tilfelle for de som er fast ansatt (som resultat av bl.a lokale lønnsforhandlinger gjennom et antall år, samt opprinnelig lønnsplassering av stillingene)?
                  Svaret ligger her:https://forsvaret.no/%C3%B8konomi


                  ...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

                  Kommentér

                  • navara
                    OR-7* Stabssersjant
                    Ass S-4 Forsyning

                    • 2013
                    • 3092

                    #39
                    Når man er inne til årlig trening gjelder lønnsstandarden som cwo097 referer til. Med omforent tillegg dersom man ikke har lønn fra arbeidsgiver osv..
                    Derimot; dersom man er inne på kontrakt; f.eks som veileder på lagførerkurs, instruktør for andre områder, e.l. lønnes man etter grad, med feltdøgn, overtid og avspasering.

                    Hvorfor det er slik har jeg ikke noe godt svar på, men jeg antar det har noe med verneplikt å gjøre...

                    Skille

                    eiaardal ; godt å hør...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Last edited by navara; DTG 060910 Mar 20, 09:10. Begrunnelse: Glemte tilbakemeldingen til eiaardal...

                    Kommentér

                    Beslektede emner

                    Collapse

                    Emner Statistikk Nyeste innlegg
                    Startet av Feltposten, DTG 010638 May 23, 06:38
                    0 svar
                    209 visninger
                    4 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Feltposten
                    Startet av Feltposten, DTG 292031 Jan 25, 20:31
                    0 svar
                    42 visninger
                    0 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Feltposten
                    Startet av Intendanten, DTG 151637 May 26, 16:37
                    0 svar
                    67 visninger
                    0 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Intendanten

                    Stikkord

                    Collapse

                    Working...