P5449 - Nytt fergesystem

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hvlt
    Trådstarter
    OF-2 Kaptein
    Planoff. (S-5)

    Sponsor
    • 2006
    • 22919

    P5449 - Nytt fergesystem

    Dagens fergekapasitet ble anskaffet gjennom P5206 i perioden 1995-2014. Prosjektets målsetning var å anskaffe fleksibelt bromateriell hvor samme materielltype kunne brukes til forsering av både tørre og våte gap, fast og flytende bro, samt selvdrevet ferge. Materiellet er ved slutten av sin levetid og trenger å fornyes.
    Jeg er litt overrasket over den korte levetiden på bro- og fergemateriell, som jeg antar er "Bro/ferge 2000". På begynnelsen av 1970-tallet anskaffet Forsvaret ...
    [/QUOTE]
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
    Moderator
  • InfForever
    RESERVIST
    • 2005
    • 92

    #2
    Sv: P5449 - Nytt fergesystem

    Fordi ferge2000 er et håpløst dårlig system? Tar timesvis å montere, trenger x antall lastebiler for å forflytte det. Etter selv å sett og blitt fraktet på M3 broene som blant annet tyskerne og britene har, virker ferge2000 utrolig gammeldags og ineffektivt....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Znuddel
      OF-2 Kaptein
      Log.off. (S-4)

      • 2004
      • 15243

      #3
      Prosjektet er videreført i FAF 2021-2028:

      Bakgrunn og overordnet mål: Anskaffe materiell i den hensikt å ivareta landstridskreftenes evne til hurtig å forsere våte gap.

      Omfang: Ikke fastsatt

      Kostnadsanslag: 250-400 mill. kroner

      Oppstart: 2025
      ...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      The dildo of consequences rarely arrives lubed.
      Moderator

      Kommentér

      Forumstruktur

      Collapse

      Working...