Kystjeger 2009

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • struksa
    RESERVEBEFAL
    • 2007
    • 1582

    #31
    Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
    Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
    Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
    - 40 armhevinger
    - 50 situps
    - 5 Kroppsløftinger(chins)
    Springer 3000m på under 13 min.
    Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
    Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
    Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe av likevel.

    Mvh,...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • luckyluke
      PENSJONIST
      • 2009
      • 17

      #32
      Lurer litt på hvordan skisko som brukes til nato plankene? Spør fordi jeg har lyst å unngå gnagsårproblematikk..
      Ellers har jeg kjøpt meg et par Alfa M77 Feltstøvler for å gå inn..
      Jeg kan bruke disse under rekrutten og videre i kystjeger utdanningen håper jeg?...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • fomp
        RESERVEBEFAL
        • 2008
        • 1391

        #33
        Opprinnelig skrevet av luckyluke
        Lurer litt på hvordan skisko som brukes til nato plankene? Spør fordi jeg har lyst å unngå gnagsårproblematikk..
        Ellers har jeg kjøpt meg et par Alfa M77 Feltstøvler for å gå inn..
        Jeg kan bruke disse under rekrutten og videre i kystjeger utdanningen håper jeg?
        Jess.. det stemmer!...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        * FomP *

        Kommentér

        • padang
          PENSJONIST
          * VETERAN *
          • 2006
          • 1100

          #34
          Opprinnelig skrevet av struksa
          Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
          Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
          Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
          - 40 armhevinger
          - 50 situps
          - 5 Kroppsløftinger(chins)
          Springer 3000m på under 13 min.
          Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
          Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
          Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe av likevel.

          ...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • struksa
            RESERVEBEFAL
            • 2007
            • 1582

            #35
            [quote=padang]
            Opprinnelig skrevet av struksa
            Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
            Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
            Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
            - 40 armhevinger
            - 50 situps
            - 5 Kroppsløftinger(chins)
            Springer 3000m på under 13 min.
            Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
            Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
            Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • padang
              PENSJONIST
              * VETERAN *
              • 2006
              • 1100

              #36
              JA, evnen til å lese kart og vende deg til å løpe i kratt og skog vil absolutt være en fordel....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • struksa
                RESERVEBEFAL
                • 2007
                • 1582

                #37
                Opprinnelig skrevet av padang
                JA, evnen til å lese kart og vende deg til å løpe i kratt og skog vil absolutt være en fordel.
                Kanskje du misforsto meg litt, men jeg hadde ikke tenkt å møte på opptak uten å ha øvd på orientering....
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • struksa
                  RESERVEBEFAL
                  • 2007
                  • 1582

                  #38
                  Litt motivasjon:
                  "Sjøforsvarets barske menn":


                  "KJK FILM 2002":
                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OgjhCHN1oH0[/youtube]...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • struksa
                    RESERVEBEFAL
                    • 2007
                    • 1582

                    #39
                    Dobbeltpost...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • struksa
                      RESERVEBEFAL
                      • 2007
                      • 1582

                      #40
                      Dobbeltpost, fix?

                      fixed. sofakriger...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • scout
                        PENSJONIST
                        • 2008
                        • 37

                        #41
                        Jeg skal inn!...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • _skinke_
                          PENSJONIST
                          • 2009
                          • 45

                          #42
                          Tenkte jeg skulle høre hvordan dere ligger ann med tanke på kravene til opptaket?
                          Er jo ikke så lenge igjen

                          3000m løper jeg på 12.10
                          Push-ups : 30
                          Sit-ups: 50+
                          Hang-ups : 6
                          Dips : 10
                          Rygghev : 25
                          Svømmingen har jeg ikke testet

                          Er ikke nå spesielt og skryte av dette :s, men begynte å trene spesifikk på kravene idag. Og har enda 3 mnd igjen å trene meg opp på

                          Dere andre?...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • SuperJedi_1990
                            PENSJONIST
                            • 2009
                            • 176

                            #43
                            krav på syn i KJK? Jeg fikk 7 på sesjon...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • JAJ
                              PENSJONIST
                              • 2007
                              • 471

                              #44
                              Kravet til syn er 9, altså ingen funksjonsnedsettelse...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • luckyluke
                                PENSJONIST
                                • 2009
                                • 17

                                #45
                                Noen som har tips til hvordan man kan bli kvitt håndleddssmerter?
                                Smertene kommer å går, har nok med fotball og gjøre, (tar meg for i taklinger) men det må sikkert kunne trenes opp eller noe?...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • SuperJedi_1990
                                  PENSJONIST
                                  • 2009
                                  • 176

                                  #46
                                  you might think im kidding, men kjøp deg powerball.. Det trener håndleddet dynamisk og er konstruert og å styrke håndledd og overarm.. powerball er utviklet av NASA (no shit) og er ganske rimelig..

                                  sjekk www.teknikmagasinet.no...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • e7b
                                    RESERVIST
                                    * VETERAN *
                                    • 2006
                                    • 1019

                                    #47
                                    Opprinnelig skrevet av SuperJedi_1990
                                    you might think im kidding, men kjøp deg powerball.. Det trener håndleddet dynamisk og er konstruert og å styrke håndledd og overarm.. powerball er utviklet av NASA (no shit) og er ganske rimelig..

                                    sjekk www.teknikmagasinet.no
                                    Støttes.
                                    Slet litt med håndledd selv, ble litt vanskelig å ta vanlig push. Gikk til innkjøp av powerball, og det fungerte helt utmerket. Ble kvitt smertene etter en tid, og ble mye sterkere i un...
                                    [/QUOTE]
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    I got retard strength.

                                    Kommentér

                                    • struksa
                                      RESERVEBEFAL
                                      • 2007
                                      • 1582

                                      #48

                                      Leser at dette er fysiske minstekrav, så er det noen som har forslag på hva man bør ligge på?...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Princo
                                        RESERVEBEFAL
                                        * VETERAN *
                                        • 2004
                                        • 301

                                        #49
                                        Bør nok ligge litt over KUP3 krava....
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • _skinke_
                                          PENSJONIST
                                          • 2009
                                          • 45

                                          #50
                                          Kommer helt ann på hva du mener hva man bør ligge på. For å komme inn, så MÅ du ligge på di krava som du viste link til. For å ha et veldig godt utgangspunkt, å være godt forberedt på opptaket. Så vil jeg tro man bør ligge på KUP3 kravene :

                                          - 3000 m: under 12 min
                                          - Push-ups: 40 stk
                                          - Hang-ups: 8 stk
                                          - Sit-ups: 60 stk
                                          - 400 m valgfri svømmeart: under 10 min
                                          - "Trå vannet" i 7 min i arbeidsuniform, kle av deg i vannet for deretter å svømme 500m uten tidskrav
                                          - 7 km pakningsløp med 2...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • struksa
                                            RESERVEBEFAL
                                            • 2007
                                            • 1582

                                            #51
                                            Står ingenting om antall rygghevninger og dips som skal tas for å være på KUP 3-nivå. Forslag?...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • luckyluke
                                              PENSJONIST
                                              • 2009
                                              • 17

                                              #52
                                              når man skal "trå vannet" i 7 minutter, kan man hjelpe til med henda? eller må de være over hodet?...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • _skinke_
                                                PENSJONIST
                                                • 2009
                                                • 45

                                                #53
                                                Går sterkt ut ifra at siden det ikke står noe om dips og rygghev på KUP3, så slipper man og ta disse øvelsene. Men kommer man så langt at man må ta KUP3 kravene, så klarer man nok kravene uansett hva di er.

                                                Og "trå vannet" slik jeg har oppfattett det, så er det at henda skal være over vannet. Slik at man bare bruker beina....
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • frebje
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2008
                                                  • 4

                                                  #54
                                                  heia
                                                  lurte på om man blir delt opp i forsjellige lag under førstegangstjenesten.. f.eks. storm og oppklaring, eller er det etter 1. året?...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • scout
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2008
                                                    • 37

                                                    #55
                                                    Opprinnelig skrevet av frebje
                                                    heia
                                                    lurte på om man blir delt opp i forsjellige lag under førstegangstjenesten.. f.eks. storm og oppklaring, eller er det etter 1. året?
                                                    Mulig jeg tar feil, men orker ikke sjekke nå, men mente det sto på mil.no at tildeling av oppgaver skjer etter 1. år. Det er praksis i andre avdelinger i forsvaret hvertfall....
                                                    [/QUOTE]
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • _skinke_
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2009
                                                      • 45

                                                      #56
                                                      Mener også og ha lest det en plass. Tror det er slik første året, at di personene som klarere seg gjennom KUP1. Går gjennom en felles utdannelse gjennom KUP2 og KUP3, hvor det er grunnleggende utdanning.
                                                      Og året etter, får man en plassering.. tror jeg....Er ikke helt sikker på hvordan det er etter første året......
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • scout
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2008
                                                        • 37

                                                        #57
                                                        For de som måtte være interessert:
                                                        http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/ ... ruttering/

                                                        Tror likevel det viktigste for de fleste må være å ha fokus på å forberede seg til opptaket og kystjegerkurset. Ikke ta unødige "sorger" på forskudd, men heller fokusere på hva man kan gjøre for å komme gjennom KUP1-3. Ikke mye vits i å fundere over hva man skal gjøre etter KUP3 hvis man ikke engang klarer KUP 1...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • struksa
                                                          RESERVEBEFAL
                                                          • 2007
                                                          • 1582

                                                          #58
                                                          Beklager min uvitenhet, men hvordan fungerer det?
                                                          Du møter opp på Madla 27. juli, rekrutt på 7(?) uker og SÅ kystjegeropptak?
                                                          Eller:
                                                          Du møter opp på Madla 27. juli, test av opptakskrav KJK og SÅ rekruttperiode/kystjegeropptak på Trondenes?...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Age_
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2007
                                                            • 25

                                                            #59
                                                            På min innkalling står det 26. Juli :O...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • struksa
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2007
                                                              • 1582

                                                              #60
                                                              På min står det 27. juli. Har vel noe med at det er enklere å få folk inn i puljer istedet for alle på en gang....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av 93A, DTG 212302 Jul 21, 23:02
                                                              1 response
                                                              238 visninger
                                                              6 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Rittmester
                                                              Startet av Feltposten, DTG 040917 May 25, 09:17
                                                              0 svar
                                                              111 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 062225 Dec 25, 22:25
                                                              0 svar
                                                              65 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...