Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
- 40 armhevinger
- 50 situps
- 5 Kroppsløftinger(chins)
Springer 3000m på under 13 min.
Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe av likevel.
Lurer litt på hvordan skisko som brukes til nato plankene? Spør fordi jeg har lyst å unngå gnagsårproblematikk..
Ellers har jeg kjøpt meg et par Alfa M77 Feltstøvler for å gå inn..
Jeg kan bruke disse under rekrutten og videre i kystjeger utdanningen håper jeg?...
Lurer litt på hvordan skisko som brukes til nato plankene? Spør fordi jeg har lyst å unngå gnagsårproblematikk..
Ellers har jeg kjøpt meg et par Alfa M77 Feltstøvler for å gå inn..
Jeg kan bruke disse under rekrutten og videre i kystjeger utdanningen håper jeg?
Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
- 40 armhevinger
- 50 situps
- 5 Kroppsløftinger(chins)
Springer 3000m på under 13 min.
Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe av likevel.
Hei! Jeg har også tenkt å bli kystjeger!
Har trent med sekk(10 kg sekk, asfalt, 1mil to ganger i uka) og har sånn passe kondis, men er usikker på styrke og svømming.
Sist gang jeg prøvde ifjor greide jeg:
- 40 armhevinger
- 50 situps
- 5 Kroppsløftinger(chins)
Springer 3000m på under 13 min.
Har ikke prøvd rygghevninger og dips ennå.
Greier å svømme 100 m, men ikke lengre. Så jeg må nok arbeide med teknikk.
Skulle egentlig gå Nijmegen i år, men det blir det ikke noe...
Noen som har tips til hvordan man kan bli kvitt håndleddssmerter?
Smertene kommer å går, har nok med fotball og gjøre, (tar meg for i taklinger) men det må sikkert kunne trenes opp eller noe?...
you might think im kidding, men kjøp deg powerball.. Det trener håndleddet dynamisk og er konstruert og å styrke håndledd og overarm.. powerball er utviklet av NASA (no shit) og er ganske rimelig..
you might think im kidding, men kjøp deg powerball.. Det trener håndleddet dynamisk og er konstruert og å styrke håndledd og overarm.. powerball er utviklet av NASA (no shit) og er ganske rimelig..
Støttes.
Slet litt med håndledd selv, ble litt vanskelig å ta vanlig push. Gikk til innkjøp av powerball, og det fungerte helt utmerket. Ble kvitt smertene etter en tid, og ble mye sterkere i un...
[/QUOTE]
Kommer helt ann på hva du mener hva man bør ligge på. For å komme inn, så MÅ du ligge på di krava som du viste link til. For å ha et veldig godt utgangspunkt, å være godt forberedt på opptaket. Så vil jeg tro man bør ligge på KUP3 kravene :
- 3000 m: under 12 min
- Push-ups: 40 stk
- Hang-ups: 8 stk
- Sit-ups: 60 stk
- 400 m valgfri svømmeart: under 10 min
- "Trå vannet" i 7 min i arbeidsuniform, kle av deg i vannet for deretter å svømme 500m uten tidskrav
- 7 km pakningsløp med 2...
Går sterkt ut ifra at siden det ikke står noe om dips og rygghev på KUP3, så slipper man og ta disse øvelsene. Men kommer man så langt at man må ta KUP3 kravene, så klarer man nok kravene uansett hva di er.
Og "trå vannet" slik jeg har oppfattett det, så er det at henda skal være over vannet. Slik at man bare bruker beina....
heia
lurte på om man blir delt opp i forsjellige lag under førstegangstjenesten.. f.eks. storm og oppklaring, eller er det etter 1. året?
Mulig jeg tar feil, men orker ikke sjekke nå, men mente det sto på mil.no at tildeling av oppgaver skjer etter 1. år. Det er praksis i andre avdelinger i forsvaret hvertfall....
[/QUOTE]
Mener også og ha lest det en plass. Tror det er slik første året, at di personene som klarere seg gjennom KUP1. Går gjennom en felles utdannelse gjennom KUP2 og KUP3, hvor det er grunnleggende utdanning.
Og året etter, får man en plassering.. tror jeg....Er ikke helt sikker på hvordan det er etter første året......
Tror likevel det viktigste for de fleste må være å ha fokus på å forberede seg til opptaket og kystjegerkurset. Ikke ta unødige "sorger" på forskudd, men heller fokusere på hva man kan gjøre for å komme gjennom KUP1-3. Ikke mye vits i å fundere over hva man skal gjøre etter KUP3 hvis man ikke engang klarer KUP 1...
Beklager min uvitenhet, men hvordan fungerer det?
Du møter opp på Madla 27. juli, rekrutt på 7(?) uker og SÅ kystjegeropptak?
Eller:
Du møter opp på Madla 27. juli, test av opptakskrav KJK og SÅ rekruttperiode/kystjegeropptak på Trondenes?...
Kommentér