Marinejeger 2011

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • greenman
    PENSJONIST
    • 2009
    • 546

    #31
    ok, du skal inn i 2011 eller?...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Specialhunter
      PENSJONIST
      • 2009
      • 45

      #32
      Re: Marinejeger 2011

      Jeg er 20 år og bor i oslo. Har tenkt meg til opptaket i 2011.

      Jeg sliter med push ups og har ikke peiling hvorfor(kommer ikke over uke 2)

      Noen som gidder å slenge ut faktorer som kan være skyld i dette? Så kan jeg se og eliminere. Har også lyst å finne noen jeg kan trene med. Har jo ikke aning på hvordan jeg skal legge inn sekktrening på dette MJK programmet....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Vitesse
        PENSJONIST
        • 2009
        • 60

        #33
        Re: Marinejeger 2011

        Fra treningsprogrammet:
        Etter uke 15 byttes 2 løpedager med gåing. De 2-3 første turene skal være omkring 5 km for å gå inn støvlene. Deretter økes distansen gradvis inntil du har nådd målsettingen som er 20 km og kan holde en hastighet av 5 km/time.

        Det anbefales å gå på mykt underlag; grusveier, skogsstier og lignende. Gå med en liten ryggsekk (35-45 liter) med 10 kilo. Mot slutten av treningsperioden, før opptaket starter, bør du gjennomføre flere turer på 5-10...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Specialhunter
          PENSJONIST
          • 2009
          • 45

          #34
          Re: Marinejeger 2011

          [quote=Vitesse]Fra treningsprogrammet:
          Etter uke 15 byttes 2 løpedager med gåing. De 2-3 første turene skal være omkring 5 km for å gå inn støvlene. Deretter økes distansen gradvis inntil du har nådd målsettingen som er 20 km og kan holde en hastighet av 5 km/time.

          Det anbefales å gå på mykt underlag; grusveier, skogsstier og lignende. Gå med en liten ryggsekk (35-45 liter) med 10 kilo. Mot slutten av treningsperioden, før opptaket starter, bør du gjennomføre fler...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • greenman
            PENSJONIST
            • 2009
            • 546

            #35
            Re: Marinejeger 2011

            Du kan ta et par sett om morgenen og et par sett om kvelden....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Specialhunter
              PENSJONIST
              • 2009
              • 45

              #36
              Re: Marinejeger 2011

              Opprinnelig skrevet av greenman
              Du kan ta et par sett om morgenen og et par sett om kvelden.
              Er det greit å trene på den måten? Kroppen får jo ikke restitusjon hvis man holder på over dagen på en måte...eller?...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • greenman
                PENSJONIST
                • 2009
                • 546

                #37
                Re: Marinejeger 2011

                Det funka topp for meg når jeg begynte å trene armhevinger. Men jeg tok ikke mer en 2-3 sett om gangen, før jeg gikk over til bare en økt om dagen....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Vitesse
                  PENSJONIST
                  • 2009
                  • 60

                  #38
                  Re: Marinejeger 2011

                  Testet meg på armøvelsene igår:

                  Pushups: 30 (3-4cm underlag under brystet)
                  Hangups: 9

                  Litt skuffa over pushups, men har ikke blitt så mye trening i det siste med jobbing osv. Har nok kapasitet på 35 når treninga fortsetter for fullt.

                  En annen faktor er vekten. Selv har jeg gått opp nesten 15kg på et år, så selv om antallet reps ikke er skyhøyt, så har jeg fortsatt økt mye styrkemessig.

                  Men det som gjelder er mengdetrening, må trene ekstra på de øvelsene man er dårlig...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • 3njoi
                    PENSJONIST
                    • 2009
                    • 5

                    #39
                    Re: Marinejeger 2011

                    Hei er 17 år og er fra mosjøen ( Helgeland ).
                    Har styrken så og si på plass.

                    55 - Push-up`s
                    45 - Sit-Up`s
                    24 - Hang-Up`s
                    25 - Dip`s
                    Må trene litt på svømmingen og kondisjon, men holder på med treningsprogrammet til MJK
                    Det er bare en ting jeg vet ikke er bra nok for MJK opptaket, synet.
                    Lurer på om det er mulig og ta laser etter førstegangstjenesten eller før førstegangstjenesten liksom.
                    Er det noen som har tenkt og bli Marinejeger her som har tatt, eller trenger lase...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • greenman
                      PENSJONIST
                      • 2009
                      • 546

                      #40
                      Re: Marinejeger 2011

                      Opprinnelig skrevet av 3njoi
                      Hei er 17 år og er fra mosjøen ( Helgeland ).
                      Har styrken så og si på plass.

                      55 - Push-up`s
                      45 - Sit-Up`s
                      24 - Hang-Up`s
                      25 - Dip`s
                      Må trene litt på svømmingen og kondisjon, men holder på med treningsprogrammet til MJK
                      Det er bare en ting jeg vet ikke er bra nok for MJK opptaket, synet.
                      Lurer på om det er mulig og ta laser etter førstegangstjenesten eller før førstegangstjenesten liksom.
                      Er det noen som har tenkt og bli Marinejeger her som har tatt, eller...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • talars1
                        PENSJONIST
                        * VETERAN *
                        • 2005
                        • 53

                        #41
                        Re: Marinejeger 2011

                        Lirer av meg noen tips ang mat og fremgang.

                        fett, proteiner og karbohydrater til alle måltidene.. spis når du er sulten og spis deg mett!

                        Det er avgjørende for fremgangen og muskeloppbyggingen..

                        fettkilder ( olje, nøtter, oliven etc)
                        proteinkilder ( kjøtt, fisk, fugl)
                        karbohydrater (frukt, ris, pasta, poteter)

                        1 gram fett = 9 kalorier
                        1 gram protein og karboydrat = 4 kalorier

                        jo mer aktivitet jo mer kalorier forbrenner man logisk nok. Viktig å ligge i balanse her, ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • gohelg89
                          PENSJONIST
                          • 2009
                          • 42

                          #42
                          Re: Marinejeger 2011

                          Protein shakes er veldig bra å drikke til hvert måltid.



                          DETTE ER KOPIERT FRA EN TRENINGSIDEN, ANBEFALER ALLE Å LESE DETTE.
                          Utnytt næring stoffene makimalt under treningEn normal mann har ca 5 liter blod i kroppen (Damer 4 liter)
                          Når vi ikke er fysisk aktive (når vi slapper av) går ca 12- 18 % av totale blodmengde til musklene og resten benyttes andre plasser i kroppen.
                          Når vi er aktive og begynner å bruke musklene ”motorene våres” skjer følgende:
                          Hjerte begynne...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • gohelg89
                            PENSJONIST
                            • 2009
                            • 42

                            #43
                            Re: Marinejeger 2011

                            "Så derfor ca 30 min før trening har jeg satt opp en trenings drikk/tabletter som vil sørge for at blodet er fylt med høy anabole (oppbyggende) næringsstoffer under trening og du ikke havner er i en katabol fase (nedbrytnings fase) under "

                            Den treningsdrikken han snakker om (Tommi Thorvildsen ) er 5 gram kreatin,glutamin og karbohydrat pulver 30min før trening, etter trening protein pulver og kreatin 5g....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • 3njoi
                              PENSJONIST
                              • 2009
                              • 5

                              #44
                              Re: Marinejeger 2011

                              Opprinnelig skrevet av fjellgutten
                              "Så derfor ca 30 min før trening har jeg satt opp en trenings drikk/tabletter som vil sørge for at blodet er fylt med høy anabole (oppbyggende) næringsstoffer under trening og du ikke havner er i en katabol fase (nedbrytnings fase) under "

                              Den treningsdrikken han snakker om (Tommi Thorvildsen ) er 5 gram kreatin,glutamin og karbohydrat pulver 30min før trening, etter trening protein pulver og kreatin 5g.
                              Noen som har noe forslag på en god tren...
                              [/QUOTE]
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • greenman
                                PENSJONIST
                                • 2009
                                • 546

                                #45
                                Re: Marinejeger 2011

                                Hadde selv en mix jeg brukte mye før når jeg drev med styrkeløft; H-melk, honning, råe egg og havregryn. Rør godt, og drikk! hørres sikkert ikke veldig godt ut, men det er som å gi havre til en hest....
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Komajonny
                                  PENSJONIST
                                  • 2007
                                  • 198

                                  #46
                                  Re: Marinejeger 2011

                                  Opprinnelig skrevet av 3njoi
                                  Opprinnelig skrevet av fjellgutten
                                  "Så derfor ca 30 min før trening har jeg satt opp en trenings drikk/tabletter som vil sørge for at blodet er fylt med høy anabole (oppbyggende) næringsstoffer under trening og du ikke havner er i en katabol fase (nedbrytnings fase) under "

                                  Den treningsdrikken han snakker om (Tommi Thorvildsen ) er 5 gram kreatin,glutamin og karbohydrat pulver 30min før trening, etter trening protein pulver og kreatin 5g.
                                  Noen som har noe forslag p...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • 3njoi
                                    PENSJONIST
                                    • 2009
                                    • 5

                                    #47
                                    Re: Marinejeger 2011

                                    drakk sånn 4L melk dagen før.. xD
                                    Men brukte også noen sånne Melk, Råe egg, honning osv ; )
                                    Ska begynne på de igjen, de funker bare bra.

                                    Noen som har noen andre supre drinker å dele med resten ?...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • EBB123
                                      PENSJONIST
                                      • 2009
                                      • 20

                                      #48
                                      Re: Marinejeger 2011

                                      Jeg skal søke marinejeger 2011... har trent et halvt år og ligger litt over krava, men ikke nok. Løp en tur i sommer der jeg løp 6km på 27 minutter og 8 sek. Er det noen som har prøvd seg på 5km med 4,5kg i hendene og 2kg bly på 27 min? er det veldig stor forskjell fra det til uten? Skal starte med ekstra vekt til høsten. Da er det å gå så mye som mulig med tung last som gjelder

                                      en ting jeg lurer på... inne hos jegern... er pushupsa helt ned med kassa nedi eller er det...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • shakrazj
                                        PENSJONIST
                                        • 2009
                                        • 118

                                        #49
                                        Re: Marinejeger 2011

                                        Opprinnelig skrevet av EBB123
                                        en ting jeg lurer på... inne hos jegern... er pushupsa helt ned med kassa nedi eller er det en kar som holder knyttneven under? Har hørt begge deler
                                        Han har flat hånd, ikke knyttneve. Så tren på å gå helt ned til gulvet, eller enda lengre ned, kan være lurt å overkompensere (elevated pushups)....
                                        [/QUOTE]
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • greenman
                                          PENSJONIST
                                          • 2009
                                          • 546

                                          #50
                                          Re: Marinejeger 2011

                                          Opprinnelig skrevet av EBB123
                                          Jeg skal søke marinejeger 2011... har trent et halvt år og ligger litt over krava, men ikke nok. Løp en tur i sommer der jeg løp 6km på 27 minutter og 8 sek. Er det noen som har prøvd seg på 5km med 4,5kg i hendene og 2kg bly på 27 min? er det veldig stor forskjell fra det til uten? Skal starte med ekstra vekt til høsten. Da er det å gå så mye som mulig med tung last som gjelder

                                          en ting jeg lurer på... inne hos jegern... er pushupsa helt ned med kassa ned...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • EBB123
                                            PENSJONIST
                                            • 2009
                                            • 20

                                            #51
                                            Re: Marinejeger 2011

                                            Hvor i landet er du ifra?
                                            Telemark...
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • EBB123
                                              PENSJONIST
                                              • 2009
                                              • 20

                                              #52
                                              Re: Marinejeger 2011

                                              Han har flat hånd, ikke knyttneve. Så tren på å gå helt ned til gulvet, eller enda lengre ned, kan være lurt å overkompensere (elevated pushups).
                                              ok...
                                              [/QUOTE]
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • greenman
                                                PENSJONIST
                                                • 2009
                                                • 546

                                                #53
                                                Re: Marinejeger 2011

                                                Opprinnelig skrevet av EBB123
                                                Jeg skal søke marinejeger 2011... har trent et halvt år og ligger litt over krava, men ikke nok. Løp en tur i sommer der jeg løp 6km på 27 minutter og 8 sek. Er det noen som har prøvd seg på 5km med 4,5kg i hendene og 2kg bly på 27 min? er det veldig stor forskjell fra det til uten? Skal starte med ekstra vekt til høsten. Da er det å gå så mye som mulig med tung last som gjelder

                                                en ting jeg lurer på... inne hos jegern... er pushupsa helt ned med kassa ned...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • EBB123
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2009
                                                  • 20

                                                  #54
                                                  Re: Marinejeger 2011

                                                  Trener du MJ-programmet eller trener du eget program?
                                                  jeg har akkurat startet på MJ-programmet. holder du også på med det??...
                                                  [/QUOTE]
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • greenman
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2009
                                                    • 546

                                                    #55
                                                    Re: Marinejeger 2011

                                                    Opprinnelig skrevet av EBB123
                                                    Trener du MJ-programmet eller trener du eget program?
                                                    jeg har akkurat startet på MJ-programmet. holder du også på med det??
                                                    Ja, tenker at siden MJK har en garanti for at hvis du gjennomfører det programmet så er du fysisk rystet til å bli marinejeger, så er det det beste....
                                                    [/QUOTE]
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • EBB123
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2009
                                                      • 20

                                                      #56
                                                      Re: Marinejeger 2011

                                                      Ja, tenker at siden MJK har en garanti for at hvis du gjennomfører det programmet så er du fysisk rystet til å bli marinejeger, så er det det beste.hvordan er det du setter inn pauser i hver styrkeøkt etter uke 9?...
                                                      [/QUOTE]
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • greenman
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2009
                                                        • 546

                                                        #57
                                                        Re: Marinejeger 2011

                                                        Opprinnelig skrevet av EBB123
                                                        Ja, tenker at siden MJK har en garanti for at hvis du gjennomfører det programmet så er du fysisk rystet til å bli marinejeger, så er det det beste.hvordan er det du setter inn pauser i hver styrkeøkt etter uke 9?
                                                        Har ikke kommet så langt, men pleier ikke ha pauser....
                                                        [/QUOTE]
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • EBB123
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2009
                                                          • 20

                                                          #58
                                                          Re: Marinejeger 2011

                                                          Har ikke kommet så langt, men pleier ikke ha pauser.
                                                          Ok. Vet bare ikke hvordan jeg skal sette opp hver økt når jeg kommer så langt....
                                                          [/QUOTE]
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • greenman
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2009
                                                            • 546

                                                            #59
                                                            Re: Marinejeger 2011

                                                            Noen her som trener om morgenen? Isåfall; hvordan gjør dere det med mat?...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • shakrazj
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2009
                                                              • 118

                                                              #60
                                                              Re: Marinejeger 2011

                                                              Opprinnelig skrevet av greenman
                                                              Noen her som trener om morgenen? Isåfall; hvordan gjør dere det med mat?
                                                              Fettforbrenning er ypperlig å trene med en gang du står opp, da er nemlig glykogenlagrene dine tomme - og du begynner å forbrenne med en gang du starter aktiviteten. Skal du holde på i mer enn 1 time så kan det være lurt å hive i deg noen nøtter eller litt frukt, for å ha en OK mengde blodsukker. Skal du ha styrketrening - enten det er vekter eller calisthenics - så burde du ...
                                                              [/QUOTE]
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Eiriks, DTG 061635 May 24, 16:35
                                                              9 svar
                                                              987 visninger
                                                              25 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Eiriks
                                                              av Eiriks
                                                              Startet av TNFJ_JMH, DTG 142219 Nov 22, 22:19
                                                              5 svar
                                                              652 visninger
                                                              13 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg TNFJ_JMH
                                                              Startet av Feltposten, DTG 272031 Mar 25, 20:31
                                                              1 response
                                                              143 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Sofakriger

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...