Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • admin

    Administrator emeritus

    RESERVEOFFISER
    * VETERAN *
    • 2004
    • 15273

    #31
    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

    Kanonbra, folks! Keep up og kom med rapport her i etterkant dog uten bilder av personer men gjerne naturbilder, bålbilder (obligatorisk med bålkos på tur) m.m.
    ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • krikkert
      PENSJONIST
      • 2006
      • 1105

      #32
      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

      Bildene er selvfølgelig slik at gamlekara som ikke har mulighet kan drømme litt (og kritisere dårlig bålbygging)....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Jegergutt
        PENSJONIST
        • 2009
        • 21

        #33
        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

        Opprinnelig skrevet av NathPa
        Opprinnelig skrevet av Jegergutt
        Forresten! Jeg vet om en kar med militær erfaring . Flink kar! Kan spørre ha nom han har mulighet, hvis vi har lyst til å ha det jævlig noen dager..
        Bra! Skal vi ta den første turen litt roligere? Kan gå en del men lage bål (god mat ) osv... bli bedre kjent før vi skal igjennom noen jævlige dager, hvis folk er enige med det da.
        Faktisk enig i den!...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Nemis
          PENSJONIST
          • 2009
          • 16

          #34
          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

          Ser ut som vi blir en fin gjeng=)...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Nils=O
            PENSJONIST
            • 2008
            • 163

            #35
            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

            Fint at det er mange som viser interesse, men det betyr på ingen måte at dette blir en en fin og stor felles tur, elller tur i det hele tatt. Var mange fra FJ2010 tråden som viste interesse for tur før sommeren også, og det endte med at 2 stykker fra forumet her dro. Noen må ta initiativet og si vi drar "hit", fra "da til da", hvem er med? Hvis ikke blir det fort bare rot. Er mulig at flere er seriøse om å ta en tur nå til vinteren, men poenget ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • ArcticElite
              PENSJONIST
              • 2008
              • 175

              #36
              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

              Bare vi finner et sted som er aktuelt for de fleste nå, så er vi kommet et godt stykke på vei....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Ninja__91
                Trådstarter
                PENSJONIST
                • 2008
                • 200

                #37
                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                Ok, hva med dypt inni Nordmarka (lite folk der) eller Romeriksåsen ? Kan ta det neste helg eller 24 okt?


                Btw, dette er alle i denne tråden som har meldt interesse:

                Jegergutt
                ArcticElite
                Nemis
                jkh
                Faml1as
                Nils=O
                2Echo
                Og meg selv (NathPa)

                8 totalt...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Jegergutt
                  PENSJONIST
                  • 2009
                  • 21

                  #38
                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                  Opprinnelig skrevet av NathPa
                  Ok, hva med dypt inni Nordmarka (lite folk der) eller Romeriksåsen ? Kan ta det neste helg eller 24 okt?


                  Btw, dette er alle i denne tråden som har meldt interesse:

                  Jegergutt
                  ArcticElite
                  Nemis
                  jkh
                  Faml1as
                  Nils=O
                  2Echo
                  Og meg selv (NathPa)

                  8 totalt
                  Kjempebra! Men åssen klær kommer dere til å ha på dere? Uniform eller vanlige vinteklær?...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Herr Brun
                    RESERVEBEFAL
                    • 2008
                    • 7337

                    #39
                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                    Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    --

                    Kommentér

                    • Sofakriger
                      OR-8* Kommandérsersjant
                      Ass S-1

                      Sponsor


                      * VETERAN *
                      • 2005
                      • 26632

                      #40
                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                      Bruk vanlig turutstyr dere. En god sikkerhetsregel på tur er å være synlig. Uniformer er laget for det motsatte. Det ser også ikke særlig lurt ut med blanding uniformseffekter og sivilt utstyr.

                      Kos dere på tur - ikke lag noe kvasiRambogreier....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      "Gjør Ret, Frygt Intet"

                      Kommentér

                      • Jegergutt
                        PENSJONIST
                        • 2009
                        • 21

                        #41
                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                        Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                        Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?
                        Går ikke i HVu nei, men man får jo kjøpt norske uniformer som man kan bruke til jakt osv....
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • krikkert
                          PENSJONIST
                          • 2006
                          • 1105

                          #42
                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                          Opprinnelig skrevet av Jegergutt
                          Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                          Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?
                          Går ikke i HVu nei, men man får jo kjøpt norske uniformer som man kan bruke til jakt osv.
                          Spar uniformen til du har "lov" til å gå med den, så har du noe å glede deg til!...
                          [/QUOTE]
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • ArmyMan
                            PENSJONIST
                            • 2008
                            • 75

                            #43
                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                            Kan virke lovende dette folkens Hvis dere kommer frem til tid og sted som passer er jeg med jeg også. Men viktig det Nils=O sier om at ikke alle må dette bort når det nærmer seg. Hadde vært kjekt å vært en god gjeng så vi kunne blitt litt kjent....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Ninja__91
                              Trådstarter
                              PENSJONIST
                              • 2008
                              • 200

                              #44
                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                              Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                              Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?
                              Nei det har de ikke lov til.
                              Man kan jo gjøre det, er liten sjangs for at noen skulle ta deg på det...uansett, ikke bruk noe som har HV/Kongens merket på seg, feltjakke,bereten etc - det er lurere å bruke M-77, ludvigen osv. som brukes av mange utenom HV ...
                              [/QUOTE]
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Nils=O
                                PENSJONIST
                                • 2008
                                • 163

                                #45
                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                Opprinnelig skrevet av krikkert
                                Opprinnelig skrevet av Jegergutt
                                Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                                Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?
                                Går ikke i HVu nei, men man får jo kjøpt norske uniformer som man kan bruke til jakt osv.
                                Spar uniformen til du har "lov" til å gå med den, så har du noe å glede deg til!
                                Mener du at det er ulovelig å gå med uniform? Det er jo bare klær som man kan få kjøpt på svært mang...
                                [/QUOTE]
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Ninja__91
                                  Trådstarter
                                  PENSJONIST
                                  • 2008
                                  • 200

                                  #46
                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                  Opprinnelig skrevet av Nils=O
                                  Opprinnelig skrevet av krikkert
                                  Opprinnelig skrevet av Jegergutt
                                  Opprinnelig skrevet av "Herr Brun":3ev4d4xj
                                  Er dere alle i HV-U? Og har HV-U-folk lov til å bruke uniformene sine utenom offisielle arrangementer?
                                  Går ikke i HVu nei, men man får jo kjøpt norske uniformer som man kan bruke til jakt osv.
                                  Spar uniformen til du har "lov" til å gå med den, så har du noe å glede deg til!
                                  Mener du at det er ulovelig å gå med uniform? Det er jo bare klær som man k...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • ArcticElite
                                    PENSJONIST
                                    • 2008
                                    • 175

                                    #47
                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                    Neste ferie er vel juleferien? Kunne være aktuelt å legge turen til da? Men er åpen for en helgetur før den tid også.
                                    Er over hodet ikke kjent rundt Oslo-området/nordmarka, men om jeg får et konkret stedsnavn så er det jo bare å plotte inn på gps`n og kjøre av sted :P...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Ninja__91
                                      Trådstarter
                                      PENSJONIST
                                      • 2008
                                      • 200

                                      #48
                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                      Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                                      Neste ferie er vel juleferien? Kunne være aktuelt å legge turen til da? Men er åpen for en helgetur før den tid også.
                                      Er over hodet ikke kjent rundt Oslo-området/nordmarka, men om jeg får et konkret stedsnavn så er det jo bare å plotte inn på gps`n og kjøre av sted :P
                                      Det er korrekt, ta det etter 24.des fordi ferien starter jo 21. ? Men skal vi i Nordmarka så anser jeg Songsvann som et bra møtested, lett å komme dit (...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • ArmyMan
                                        PENSJONIST
                                        • 2008
                                        • 75

                                        #49
                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                        Opprinnelig skrevet av NathPa
                                        Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                                        Neste ferie er vel juleferien? Kunne være aktuelt å legge turen til da? Men er åpen for en helgetur før den tid også.
                                        Er over hodet ikke kjent rundt Oslo-området/nordmarka, men om jeg får et konkret stedsnavn så er det jo bare å plotte inn på gps`n og kjøre av sted :P
                                        Det er korrekt, ta det etter 24.des fordi ferien starter jo 21. ? Men skal vi i Nordmarka så anser jeg Songsvann som et bra møtested, lett...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • 2Echo
                                          PENSJONIST
                                          • 2009
                                          • 17

                                          #50
                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                          Sikkert greit å ta en rolig tur og bli kjent først. Så kan vi ta de hardere turene litt seinere....
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • ArmyMan
                                            PENSJONIST
                                            • 2008
                                            • 75

                                            #51
                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                            Opprinnelig skrevet av 2Echo
                                            Sikkert greit å ta en rolig tur og bli kjent først. Så kan vi ta de hardere turene litt seinere.
                                            Helt enig. Lettere å få til noen harde turer når det er ferie for alle også....
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Ninja__91
                                              Trådstarter
                                              PENSJONIST
                                              • 2008
                                              • 200

                                              #52
                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                              [quote=ArmyMan]
                                              Opprinnelig skrevet av NathPa
                                              Opprinnelig skrevet av ArcticElite
                                              Neste ferie er vel juleferien? Kunne være aktuelt å legge turen til da? Men er åpen for en helgetur før den tid også.
                                              Er over hodet ikke kjent rundt Oslo-området/nordmarka, men om jeg får et konkret stedsnavn så er det jo bare å plotte inn på gps`n og kjøre av sted :P
                                              Det er korrekt, ta det etter 24.des fordi ferien starter jo 21. ? Men skal vi i Nordmarka så anser jeg Songsvann som et bra...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • jkh
                                                PENSJONIST
                                                • 2007
                                                • 87

                                                #53
                                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                For min del høres neste neste helg bra ut. (23 okt)...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • oorah
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2008
                                                  • 79

                                                  #54
                                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                  Hei, lenge siden jeg har vært aktiv på forumet og FJ2010 tråden nå. Melder min interesse på helgeturer og turer i evt ferier. Men jeg kan ikke stille den 23. oktober så jeg håper på en annen anledning for å bli kjent med dere. Jeg vet ikke helt hvor dere har planlagt og dra, jeg så noe om nordmarka og noe om femundsmarka. Uansett bor ca 2timer unna oslo så godt mulig jeg er med inniblant.

                                                  Kan jeg også foreslå at OSLO folka + jeg og andre fra V...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • Faml1as
                                                    RESERVIST
                                                    • 2009
                                                    • 256

                                                    #55
                                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                    Flott at så mange er giret på en tur, men jeg må dessverre avskrive denne første turen (23.okt) , siden jeg er 554 km fra Nordmarka og jeg trenger derfor lengre tid til å planlegge... (Når jeg ser nærmere etter på kalenderen ser jeg at den helgen ikke passer og) Men håper dere får gang på en tur da! ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Jegergutt
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2009
                                                      • 21

                                                      #56
                                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                      Jeg tror jeg kan den 23. Er ikke helt sikker enda....
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • ArcticElite
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2008
                                                        • 175

                                                        #57
                                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                        Folkens! Da bør vi snart komme fram til et sted som kan være aktuelt for de fleste. Det har vært snakk om Nordmarka / rundt Oslo-traktene. Dette passe så og si for meg. Bare vi blir enige om en møteplass, så skal jeg på en eller annen måte få kommet dit (bil, tog, buss).
                                                        Hvor mange synes Nordmarka eller rundt Oslo-området høres greit ut? Dette er tross alt første turen (eller den andre), så vi kjører vel en moderat og grei tur. Vi prøver også å...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • jkh
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2007
                                                          • 87

                                                          #58
                                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                          Nordmarka eller rundt Oslo-området høres flott ut for min del. Jeg er også klar for tur helgen 23.-25....
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Ninja__91
                                                            Trådstarter
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2008
                                                            • 200

                                                            #59
                                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                            Er med på det jeg og. Da sier vi Nordmarka/oslo området den 23. okt så dette blir noe av! Også blir dette mer for kosens skyld (bli bedre kjent) yeah? Men jeg synes vi må jo gå litt da...

                                                            Jeg kommer bare til å pakke med det nødvendige, legger ikke i vekter osv. for å øke vekten... har ikke gått så mye med sekk enda^^
                                                            Noen som poster pakningliste? Legger ut min senere ikveld...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • ArcticElite
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2008
                                                              • 175

                                                              #60
                                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                              Kjempe!
                                                              Noen som er kjent i området, som kunne finne en egnet møteplass?

                                                              Ja, vi må jo selvfølgelig gå så vi kjenner det i allefall litt. Du er ikke alene NathPa, har ikke gått mye med sekk jeg heller, men blir gradvis mer og mer nå =)

                                                              Kjører vi telt? I så fall, er det noen som har?...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, 4 uker siden
                                                              1 response
                                                              54 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Rittmester
                                                              Startet av esala004, DTG 092203 Apr 26, 22:03
                                                              1 response
                                                              124 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg essal
                                                              av essal

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...