Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ninja__91
    Trådstarter
    PENSJONIST
    • 2008
    • 200

    #91
    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

    Noen som vet om et bra san kit å få tak i? Skrev ned hodelykt, kjøper en snart Men er lurt ja å ta med ekstra batterier og ha dem på innsiden av jakken slik at de holdes varme. Skulle batteriene på hodelykten gå ut (pga kulden som forkorter levetiden betraktelig) så har man noen gode og varme med god levetid ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • essal
      OR-6 Oversersjant


      • 2009
      • 9086

      #92
      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

      Apoteker har nok slikt, ferdig pakket med div.

      Husk nok vann! Skal dere være ute 3 dager, burde dere minst ha med dere 5 liter, dog det er vel mulig å drikke vannet i nordmarka, men du kan aldri ha for mye vann med deg. Gjerne i forskjellige flasker, slik at hvis korken ryker så har du forsatt noe å drikke....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      - Don't confuse enthusiasm with capability

      Kommentér

      • Pickford
        RESERVEBEFAL
        • 2009
        • 70

        #93
        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

        Opprinnelig skrevet av essal
        Apoteker har nok slikt, ferdig pakket med div.

        Husk nok vann! Skal dere være ute 3 dager, burde dere minst ha med dere 5 liter, dog det er vel mulig å drikke vannet i nordmarka, men du kan aldri ha for mye vann med deg. Gjerne i forskjellige flasker, slik at hvis korken ryker så har du forsatt noe å drikke.
        Uten å trakke på noen tær, så håper jeg dette er et tulleinnlegg?

        Er det mennesker som tar med seg vann når de skal ...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Herr Brun
          RESERVEBEFAL
          • 2008
          • 7337

          #94
          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

          Opprinnelig skrevet av Pickford
          Opprinnelig skrevet av essal
          Apoteker har nok slikt, ferdig pakket med div.

          Husk nok vann! Skal dere være ute 3 dager, burde dere minst ha med dere 5 liter, dog det er vel mulig å drikke vannet i nordmarka, men du kan aldri ha for mye vann med deg. Gjerne i forskjellige flasker, slik at hvis korken ryker så har du forsatt noe å drikke.
          Uten å trakke på noen tær, så håper jeg dette er et tulleinnlegg?
          [b]
          Er det mennesker som tar med se...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          --

          Kommentér

          • essal
            OR-6 Oversersjant


            • 2009
            • 9086

            #95
            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

            Hvis du trener mot FJ så får du nok en overraskelse om du tror at gutta ikke har med seg vann i sekken.

            Og den dagen du drikker av en elv, og så følger elven oppover og ser et kadaver i elven, så skal jeg love deg at du hadde ønsket at du hadde med deg et par liter vann i sekken i stedet....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            - Don't confuse enthusiasm with capability

            Kommentér

            • Pickford
              RESERVEBEFAL
              • 2009
              • 70

              #96
              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

              Opprinnelig skrevet av essal
              Hvis du trener mot FJ så får du nok en overraskelse om du tror at gutta ikke har med seg vann i sekken.

              Og den dagen du drikker av en elv, og så følger elven oppover og ser et kadaver i elven, så skal jeg love deg at du hadde ønsket at du hadde med deg et par liter vann i sekken i stedet.
              FJ-gutta springer også rundt med automatgevær og GRU i skauen -- ser ikke hvorfor guttaboys som trener mot dette skal ta dette med seg p...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • 2Echo
                PENSJONIST
                • 2009
                • 17

                #97
                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                Opprinnelig skrevet av e7b
                Husk å tren kart og kompass, stalltips.

                God tur.

                (PS. Kanskje dere får øye på "noen" underveis. Husk: Følg med, la blikket vandre.)
                Hva mener du med at vi kan få øye på noen underveis?...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • ifanterist
                  PENSJONIST
                  * VETERAN *
                  • 2005
                  • 9385

                  #98
                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                  Opprinnelig skrevet av 2Echo
                  Opprinnelig skrevet av e7b
                  Husk å tren kart og kompass, stalltips.

                  God tur.

                  (PS. Kanskje dere får øye på "noen" underveis. Husk: Følg med, la blikket vandre.)
                  Hva mener du med at vi kan få øye på noen underveis?
                  Noen dyyyr....
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Nils=O
                    PENSJONIST
                    • 2008
                    • 163

                    #99
                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                    Er mulig jeg blir med på turen. Men lurer litt på hva dere tenker å faktisk gjøre? Det er meldt regn hele helgen i Oslo området, så det blir ikke nødvendigvis en fin "kose tur" med historie stund rundt bålet. Eller er planen regntøy, telt (eller noe annet vanntett å sove under) og om nødvendig medbrakt ved og fyrstikker for å lage bål? For min del hadde det vært gøy å prøve og gå gjennom hele natta/begge nettene i regnet hvis det er noe flere bl...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Ninja__91
                      Trådstarter
                      PENSJONIST
                      • 2008
                      • 200

                      #100
                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                      Opprinnelig skrevet av Nils=O
                      Er mulig jeg blir med på turen. Men lurer litt på hva dere tenker å faktisk gjøre? Det er meldt regn hele helgen i Oslo området, så det blir ikke nødvendigvis en fin "kose tur" med historie stund rundt bålet. Eller er planen regntøy, telt (eller noe annet vanntett å sove under) og om nødvendig medbrakt ved og fyrstikker for å lage bål? For min del hadde det vært gøy å prøve og gå gjennom hele natta/begge nettene i regnet hvis det e...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • ArcticElite
                        PENSJONIST
                        • 2008
                        • 175

                        #101
                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                        Er Fjellduken Thermo KingSize egnet å ligge i selv om det bøtter ned regn? Den er jo vanntett, men likevel?
                        Om vi bare får bundet opp et par presenninger til tak, så er vel den saken biff?

                        Er med på å kjøre litt hardere tur enn det som var tenkt i utgangspunktet....
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • SPN
                          PENSJONIST
                          • 2009
                          • 103

                          #102
                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                          Den fungerer fint i regnvær...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • ArmyMan
                            PENSJONIST
                            • 2008
                            • 75

                            #103
                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                            Begynner å nærme seg nå folkens Håper alle fortsatt er med og ingen kaster inn håndklet! Når passer det at vi møtes? Tror vi fra Telemark ikke rekker møteplassen før halv fem. Åssen ligger dere andre ann? Hvor mange kg blir det i sekken på de forskjellige her?...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • jkh
                              PENSJONIST
                              • 2007
                              • 87

                              #104
                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                              Jeg egentlig fortsatt med, men ser tiden blir veldig knapp for min del. Jeg slutter ikke på skolen før 1600 fredag(og bor i Lier så tar litt tid å komme meg inn dit) og må relativt tidlig hjem på søndag(ca. kl. 1500). Kilo i sekken er jeg ikke sikker på. Tenker folk at det fortsatt er kosetur eller blir det å fylle sekken med stein for tyngde?...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • ArcticElite
                                PENSJONIST
                                • 2008
                                • 175

                                #105
                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                På denne turen kjører jeg kun nødvendige ting i sekken. Og grunnet lite erfaring med sekkegåing blir det en fornuftig vekt på sekken.
                                Å møte til 16.30 blir litt tidlig, så fra 17 og utover vil jeg si..Må regne med litt venting i morgen
                                Må selv prøve å komme hjem forholdsvis tidlig på søndag....
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Jegergutt
                                  PENSJONIST
                                  • 2009
                                  • 21

                                  #106
                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                  Hvilket møtested er planlagt?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • ArmyMan
                                    PENSJONIST
                                    • 2008
                                    • 75

                                    #107
                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                    Opprinnelig skrevet av Jegergutt
                                    Hvilket møtested er planlagt?
                                    Det er vel planlagt at vi skal møtes her: http://tinyurl.com/yzummzp...
                                    [/QUOTE]
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Nils=O
                                      PENSJONIST
                                      • 2008
                                      • 163

                                      #108
                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                      Jeg blir med, men har ikke transport før godt ut på ettermiddagen, kl kan fort bli nærmere 20.00 før jeg er på plass. Om dere møter så sent/velger å vente til jeg kommer får dere bestemme selv, jeg klarer fint å gå litt solo og forhåpentligvis ta dere igjen etterhvert.

                                      Men hvis noen er villig til å plukke meg opp tildligere (?) så er det en mulighet, jeg kan være klar fra 14.00 og utover. Jeg bor ca. 20 min utenfor Oslo med bil.......
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • jkh
                                        PENSJONIST
                                        • 2007
                                        • 87

                                        #109
                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                        Ser dårlig ut for min deltagelse på turen nå. Har fått omgangssyke....
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Ninja__91
                                          Trådstarter
                                          PENSJONIST
                                          • 2008
                                          • 200

                                          #110
                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                          Hva skal dere ha med å spise ? Hvor mye vann? Aner ikke hva jeg skal ha med selv :P

                                          Er det fortsatt kosetur eller skal vi gå hele helgen? ...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • ArmyMan
                                            PENSJONIST
                                            • 2008
                                            • 75

                                            #111
                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                            Opprinnelig skrevet av NathPa
                                            Hva skal dere ha med å spise ? Hvor mye vann? Aner ikke hva jeg skal ha med selv :P

                                            Er det fortsatt kosetur eller skal vi gå hele helgen?
                                            Jeg tar med et brød, nugatti og syltetøy på tube/flaske, rett i koppen, kakaopulver, kjeks, turmix og real turmat Lett å lage og lett å bære! Det det gjelder drikke har jeg med 4l vann...

                                            Jeg synes vi kunne tatt en kosetur med en del gåing bl.a. om natta. Synes det var et godt for...
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • 2Echo
                                              PENSJONIST
                                              • 2009
                                              • 17

                                              #112
                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                              Jeg tviler på om du trenger å ha med deg noe som helst mer enn 1 liter med vann i sekken. Vi er så heldige her i Norge at det er drikkbart vann over alt (vet ikke om det er et unntak i Nordmarka? men jeg tror nok ikke det).
                                              4 liter vann er minst 3 unødvendige kilo å bære med seg... skal jo være kosetur, så da er det vel ikke om å gjøre å ha så tung sekk som mulig, men å pakke smart.

                                              Min kjære mor har visst 40 års lag til helgen, så det er litt ...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • 2Echo
                                                PENSJONIST
                                                • 2009
                                                • 17

                                                #113
                                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                Beklager å komme med dette så sent, men jeg og Jegergutt kan desverre ikke komme. Jegergutt ligger til sengs med feber, og jeg skal i bursdag. Håper det kommer flere turer....
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • ArmyMan
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2008
                                                  • 75

                                                  #114
                                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                  Er det egentlig noen som er med nå?...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • LuftvernKanonFøde
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2009
                                                    • 37

                                                    #115
                                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                    Åjsann. hei alle sammen
                                                    Synd jeg så dette så sent, har dere kommet fram til en KONKRET Tid å møtes på det avtalte stedet? isåfall kunne jeg ha hengt meg på, men kan nok ikke være på plass før 6-7 tiden tidligst...

                                                    Kan vi avtale og møtes klokka 19.30 på møtestedet?
                                                    Hvis ikke når da? konkret!...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • ArmyMan
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2008
                                                      • 75

                                                      #116
                                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                      Opprinnelig skrevet av LuftvernKanonFøde
                                                      Åjsann. hei alle sammen
                                                      Synd jeg så dette så sent, har dere kommet fram til en KONKRET Tid å møtes på det avtalte stedet? isåfall kunne jeg ha hengt meg på, men kan nok ikke være på plass før 6-7 tiden tidligst...

                                                      Kan vi avtale og møtes klokka 19.30 på møtestedet?
                                                      Hvis ikke når da? konkret!
                                                      Kan vi ikke si at vi møter mellom halv åtte og åtte da? Da rekker Nils=O det også... Noen anelse om hvor mange vi blir?...
                                                      [/QUOTE]
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • LuftvernKanonFøde
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2009
                                                        • 37

                                                        #117
                                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                        Ok da sier vi oppmøte fra halv åtte, også kan vi vente og bli kjent sikkert 30-60 mins tid før vi stikker (eller mer om det er flere som kommer sent).
                                                        Sorry hvis det er noen som føler at jeg tar veldig styring nå, men det virket ikke som det var noen fastsatt tid for oppmøte

                                                        Regner med at de fleste som har meldt seg på kommer ^^ (bare 2-3 stykker som har meldt avbud)...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • ArmyMan
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2008
                                                          • 75

                                                          #118
                                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                          Synes det ble mindre aktivitet har desto nærmere vi kom turen... Vi får bare møte og heller vente litt ja......
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Ninja__91
                                                            Trådstarter
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2008
                                                            • 200

                                                            #119
                                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                            Tror det er bedre med 1930 enn 1700 som vi hadde tenkt. Er ikke 100% sikkert om jeg kan være med lenger, har vært borte fra skolen i 3 dager grunnet sykdom, er mye bedre men det er meldt bare 4-6 grader og regn hele helgen, føler at jeg lett kan bli dårlig igjen...har heller ikke noe godt tøy for å holde meg tørr. :/

                                                            Men vi burde sende litt telefonummere rundt her, hvis noen ikke skulle finne frem, kommer litt senere også har alle plutselig gåt...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • ArmyMan
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2008
                                                              • 75

                                                              #120
                                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                              Jeg vet hvertfall hvor vi skal møtes. Kommer fra Telemark med 2 andre. Hvis dere som skal være med sender meg en PM så kan jeg holde styr på at alle er på plass jeg...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, 4 uker siden
                                                              1 response
                                                              54 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Rittmester
                                                              Startet av esala004, DTG 092203 Apr 26, 22:03
                                                              1 response
                                                              124 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg essal
                                                              av essal

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...