Fokus: Russland - Luftstridskrefter

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gnist
    OR-6 Oversersjant


    * VETERAN *
    • 2005
    • 6286

    #91
    re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

    Opprinnelig skrevet av flex1984
    Glassfiber er svært lite reflekterende, et problem jeg møter ofte i mitt sivile virke. 100 % glassfiber er ikke en gjennomførbar løsning for en rotor, men jeg er overbevist om at det hele er trivielt sammenlignet med utviklingen av flystrukturen til F-22.
    Når det gjelder motorfly har jeg fått for meg at glassfiber er mer og mer på vei ut til fordel for andre komposittmaterialer. Bl.a. kevlar er viss...
    [/QUOTE]
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • flex1984
      RESERVEBEFAL
      * VETERAN *
      • 2005
      • 3409

      #92
      re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

      Joda, kjenner til at Kevlar er kjekt for flystruktur når man har alminnelige krav som styrke og vekt i tankene. At jeg nevnte glassfiber skyldes kun min erfaring med dennes usynlighet på radar. Kevlar kan godt være like usynlig, men det har jeg ikke erfaring med....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      meh

      Kommentér

      • Din_Laban
        Trådstarter
        OR-6 Oversersjant

        • 2009
        • 3013

        #93
        re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

        Lurer på hva russerne bruker i sine T-50?...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

        Kommentér

        • ifanterist
          PENSJONIST
          * VETERAN *
          • 2005
          • 9385

          #94
          re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

          Opprinnelig skrevet av Din_Laban
          Lurer på hva russerne bruker i sine T-50?
          Og hvor mye eller lite synlig T-50 er på radaren ?...
          [/QUOTE]
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Din_Laban
            Trådstarter
            OR-6 Oversersjant

            • 2009
            • 3013

            #95
            re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

            Det er jo litt å lese her også: http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_T-50

            http://warfare.ru/?catid=255&linkid=2280...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

            Kommentér

            • ifanterist
              PENSJONIST
              * VETERAN *
              • 2005
              • 9385

              #96
              re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

              ER imponert over maxspeed på maskinen ,ellers liker jeg godt det jeg har lest ifra den fine linken du postet....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • ifanterist
                PENSJONIST
                * VETERAN *
                • 2005
                • 9385

                #97
                re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                Tenk på det a,, Din Laban at B 52 somm vi snakket om lengre oppe på tråden ,har en fantastisk stor synlighet på radaren =)...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Din_Laban
                  Trådstarter
                  OR-6 Oversersjant

                  • 2009
                  • 3013

                  #98
                  re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                  Ja, merkelig at B-52 har det... Siden flyet kom i tjeneste i 1955 så har det skjedd mye med det. 55 år med tjeneste. De fløy under kommando av SAC, men har siden 1992 operert under ACC og fortsatt skal 76 stykker være i aktiv tjeneste + noen i reserve. Og det blir de trolig frem til 2040..!! Bomber, alt fra JDAMs til krysserraketter kan "leveres" fra disse så jeg regner med at disse regnes som ganske kostnadseffektive....
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                  Kommentér

                  • ifanterist
                    PENSJONIST
                    * VETERAN *
                    • 2005
                    • 9385

                    #99
                    re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                    Opprinnelig skrevet av Din_Laban
                    Ja, merkelig at B-52 har det... Siden flyet kom i tjeneste i 1955 så har det skjedd mye med det. 55 år med tjeneste. De fløy under kommando av SAC, men har siden 1992 operert under ACC og fortsatt skal 76 stykker være i aktiv tjeneste + noen i reserve. Og det blir de trolig frem til 2040..!! Bomber, alt fra JDAMs til krysserraketter kan "leveres" fra disse så jeg regner med at disse regnes som ganske kostna...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Din_Laban
                      Trådstarter
                      OR-6 Oversersjant

                      • 2009
                      • 3013

                      #100
                      re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                      Så langt jeg vet, finnes det planer for et nytt fly som skal erstatte B-52, men det ligger enda et stykke frem i tid. Det vil nok være stealthy, og sikkert erstatte parken av B1-B på rundt 66 fly....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                      Kommentér

                      • ifanterist
                        PENSJONIST
                        * VETERAN *
                        • 2005
                        • 9385

                        #101
                        re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                        Spørs om vi er tilstede da i 2040 er jeg 80 år om vår Herre vil =)...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Din_Laban
                          Trådstarter
                          OR-6 Oversersjant

                          • 2009
                          • 3013

                          #102
                          re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                          Hehe. Da er ikke jeg mer enn 65. Men, kan se fram mot pensjon og et lit i sus og dus......
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                          Kommentér

                          • Herr Brun
                            RESERVEBEFAL
                            • 2008
                            • 7337

                            #103
                            re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                            Jeg på min side kommer bare til å være 50. Slå den!...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            --

                            Kommentér

                            • ifanterist
                              PENSJONIST
                              * VETERAN *
                              • 2005
                              • 9385

                              #104
                              re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                              Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                              Jeg på min side kommer bare til å være 50. Slå den!
                              Flott =)...
                              [/QUOTE]
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • ifanterist
                                PENSJONIST
                                * VETERAN *
                                • 2005
                                • 9385

                                #105
                                re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                Opprinnelig skrevet av Din_Laban
                                Hehe. Da er ikke jeg mer enn 65. Men, kan se fram mot pensjon og et lit i sus og dus...
                                Selv velger jeg og stå i arbeid frem til 70 ,da det er åpnet for denne muligheten på min arbeidsplass (men ifra fyllte 67 år har vi kun mulighet å jobbe på deltid og det er greit =)

                                Ellers kan vi gå på Afp ved fyllte 62 år ,men det blir i tidligste laget for meg....
                                [/QUOTE]
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • ifanterist
                                  PENSJONIST
                                  * VETERAN *
                                  • 2005
                                  • 9385

                                  #106
                                  re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                  En kan kansje spekulere på om T -50 kan bli Russlands svar på Raptor hva ytelse angår ?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Gnist
                                    OR-6 Oversersjant


                                    * VETERAN *
                                    • 2005
                                    • 6286

                                    #107
                                    re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                    På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • ifanterist
                                      PENSJONIST
                                      * VETERAN *
                                      • 2005
                                      • 9385

                                      #108
                                      re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                      Opprinnelig skrevet av Gnist
                                      På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker.
                                      Og etterhvert flere når Faciten kommer på bordet =)...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Din_Laban
                                        Trådstarter
                                        OR-6 Oversersjant

                                        • 2009
                                        • 3013

                                        #109
                                        re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                        Jo, men jeg tror at realitetene kommer sterkere til syne når man begynner å få se flyet operativt. Russerne har tradisjon for å overdrive en smule hva ytelser angår, slik de gjerne gjør med en del våpen.

                                        Men, jeg tror ikke T-50 blir et dårlig fly av den grunn....
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                        Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                                        Kommentér

                                        • ifanterist
                                          PENSJONIST
                                          * VETERAN *
                                          • 2005
                                          • 9385

                                          #110
                                          re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                          Opprinnelig skrevet av Din_Laban
                                          Jo, men jeg tror at realitetene kommer sterkere til syne når man begynner å få se flyet operativt. Russerne har tradisjon for å overdrive en smule hva ytelser angår, slik de gjerne gjør med en del våpen.

                                          Men, jeg tror ikke T-50 blir et dårlig fly av den grunn.
                                          Men deres bakke til luft våpen ble etterhvert ,a pain in the Ass for Usa og resten av Nato på 1970 tallet =)...
                                          [/QUOTE]
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Gnist
                                            OR-6 Oversersjant


                                            * VETERAN *
                                            • 2005
                                            • 6286

                                            #111
                                            re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                            Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                            Opprinnelig skrevet av Gnist
                                            På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker.
                                            Og etterhvert flere når Faciten kommer på bordet =)
                                            Kan bli lenge til. Med "beste innsikt" mener jeg først og fremst flygere og andre folk innen militær luftfart og relaterte indust...
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Din_Laban
                                              Trådstarter
                                              OR-6 Oversersjant

                                              • 2009
                                              • 3013

                                              #112
                                              re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                              Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                              Opprinnelig skrevet av Din_Laban
                                              Jo, men jeg tror at realitetene kommer sterkere til syne når man begynner å få se flyet operativt. Russerne har tradisjon for å overdrive en smule hva ytelser angår, slik de gjerne gjør med en del våpen.

                                              Men, jeg tror ikke T-50 blir et dårlig fly av den grunn.
                                              Men deres bakke til luft våpen ble etterhvert ,a pain in the Ass for Usa og resten av Nato på 1970 tallet =)[/quote...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                              Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                                              Kommentér

                                              • ifanterist
                                                PENSJONIST
                                                * VETERAN *
                                                • 2005
                                                • 9385

                                                #113
                                                re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                Ser poenget Gnist ,, det er ingen som på forhånd kan si hvordan den endelige maskinen vil bli til syvende og sist .
                                                Derfor Din Laban og Gnist bruker jeg kun ordet ,,spekulere ....
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • Din_Laban
                                                  Trådstarter
                                                  OR-6 Oversersjant

                                                  • 2009
                                                  • 3013

                                                  #114
                                                  re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                  Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                  Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                                  Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                  På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker.
                                                  Og etterhvert flere når Faciten kommer på bordet =)
                                                  Kan bli lenge til. Med "beste innsikt" mener jeg først og fremst flygere og andre folk innen militær luftfart og rel...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                                                  Kommentér

                                                  • ifanterist
                                                    PENSJONIST
                                                    * VETERAN *
                                                    • 2005
                                                    • 9385

                                                    #115
                                                    re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                    [quote=Din_Laban]
                                                    Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                    Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                                    Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                    På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker.
                                                    Og etterhvert flere når Faciten kommer på bordet =)
                                                    Kan bli lenge til. Med "beste innsikt" mener jeg først og fremst flygere og andre folk innen militæ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Din_Laban
                                                      Trådstarter
                                                      OR-6 Oversersjant

                                                      • 2009
                                                      • 3013

                                                      #116
                                                      re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                      Man begynte å utvikle det på 1950-tallet, men det ble ikke satt i produksjon før i 1959 og er det mest produserte supersoniske jagerfly i verden! Mener at det ble produsert i over 11 000 eksemplarer i ulike varianter. Aner ikke når man stanset produksjonen av disse men mener det var i 1985. Kineserne har en variant de kaller Chengdu J-7 -men det oppstod et eller annet bråk mellom sovjet og kineserne slik at deres Chendu J-7...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                                                      Kommentér

                                                      • Zimoth
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2010
                                                        • 1

                                                        #117
                                                        re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                        Hvis man tar et bilde av T - 50 Gold Eagle og Mig 35 så ser man mer likheter der en hos F/A 22 Raptoren....
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Din_Laban
                                                          Trådstarter
                                                          OR-6 Oversersjant

                                                          • 2009
                                                          • 3013

                                                          #118
                                                          re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                          [quote=Din_Laban]
                                                          Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                          Opprinnelig skrevet av ifanterist
                                                          Opprinnelig skrevet av Gnist
                                                          På dette tidspunkt er det i alle fall vanskelig å vite noe sikkert, men sånn er det ofte med militær luftfart. Det er et smalt og krevende fagfelt og den beste innsikten er forbeholdt få mennesker.
                                                          Og etterhvert flere når Faciten kommer på bordet =)
                                                          Kan bli lenge til. Med "beste innsikt" mener jeg først og fremst flygere og andre folk innen militæ...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

                                                          Kommentér

                                                          • Bluefor
                                                            RESERVEBEFAL
                                                            • 2008
                                                            • 720

                                                            #119
                                                            re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                            Opprinnelig skrevet av Zimoth
                                                            Hvis man tar et bilde av T - 50 Gold Eagle og Mig 35 så ser man mer likheter der en hos F/A 22 Raptoren.
                                                            Først av alt: Velkommen til forumet!

                                                            Her er en snasen liten sammenligningsskisse som er noenlunde i skala:



                                                            Det lille jeg har å si om dette flyet er at S...
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                            Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
                                                            -Lille Arne

                                                            Kommentér

                                                            • Herr Brun
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2008
                                                              • 7337

                                                              #120
                                                              re: Russlands Luftforsvar: Nyheter og analyser jagerfly og helikopter

                                                              Hmm. Er ikke F-22 allerede ganske stort?...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                              --

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, DTG 220835 Nov 23, 08:35
                                                              2 svar
                                                              330 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg hvlt
                                                              av hvlt
                                                              Startet av Feltposten, DTG 251247 Mar 23, 12:47
                                                              0 svar
                                                              126 visninger
                                                              4 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 062225 Dec 25, 22:25
                                                              0 svar
                                                              65 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              afrika (1) armata (1) asw (1) avslørt (1) bosetning (1) de (1) eiendom (1) flybaser (1) fokus: (2) forsvaret (1) fremtidig (2) fsb (1) fsö (1) georgia (2) helikopter (2) hybridkrig (1) igjen (1) konflikten (1) krigen (2) kystvakten (2) landstridskrefter (2) materiell: (3) mi17 (1) murmansk (1) myte (1) nato: (1) nordområdene (1) nyheter (1) orionfly (1) pantsirs (1) parade (1) pipeline (1) politikk (2) putin (3) radarsystemer (1) russian (2) russisk (10) russiske (3) russland (16) russlands (2) stockholm (1) timur (1) tiår (1) trussel (2) ubåt (2) ukraina (2) undersøkelse (1) war (1) west (1) øvelse (1)
                                                              Working...