Treningslogg for Joachim101

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joachim101
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2009
    • 402

    #241
    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

    Lørdag 18. juni

    Gåing:

    1t og 15 min gåing med 22kg sekk

    Søndag 19. juni

    Styrke:
    CC:

    Uneven pullups: 3x9
    Pistol squats: 8-7-7
    Full pushups: 31-28-27
    Pseudoplanchepushups: 3x7

    [i]Merker stor framgang på pullups styrken, før kunne jeg hoppe opp og prøve å holde meg oppe med en arm, men falle rett ned igjen. Nå kan jeg holde meg i 90 graders posisjon i albuleddet i 2-3 sek. Skal nevnes at min vekt på 86kg ikke gjør veien...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    Bare kjør på.

    Kommentér

    • Pseudonym
      PENSJONIST
      • 2010
      • 125

      #242
      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

      Håpar du er klar over at faren for skade er veldig stor når du trenar på 1 arms hang-ups? Ein bekjent av meg skada biceps for ein lang periode då han tok 1 arms hang-ups. Litt kjedeleg måte å bli skada på i alle fall ...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Joachim101
        Trådstarter
        RESERVIST
        • 2009
        • 402

        #243
        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

        Opprinnelig skrevet av Pseudonym
        Håpar du er klar over at faren for skade er veldig stor når du trenar på 1 arms hang-ups? Ein bekjent av meg skada biceps for ein lang periode då han tok 1 arms hang-ups. Litt kjedeleg måte å bli skada på i alle fall
        Jeg er klar over at muskler som ikke er klar for stor belastning, kan skades under stor belastning. Derfor jeg praktiserer progressiv styrketrening. Gjør research om Convict Conditioning, og finn ut hva det e...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Bare kjør på.

        Kommentér

        • Grønnsak
          PENSJONIST
          • 2010
          • 347

          #244
          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

          Anbefaler du boken? Hvordan er den i forhold til BtGb?...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Joachim101
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2009
            • 402

            #245
            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

            Opprinnelig skrevet av Grønnsak
            Anbefaler du boken? Hvordan er den i forhold til BtGb?
            Convict Conditioning er den beste boken om trening jeg har lest. Den skiller seg litt fra BtGb ved at den fokuserer på dynamisk styrketrening isteden for statisk, men begge er utelukkende kroppsvekttrening fokusert. Boken kritiserer vekttrening og bodybuilding mye, men ikke for mye, etter min mening. Alt i alt en god bok for dem som vil ha et treningsprogram for livet, og...
            [/QUOTE]
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Bare kjør på.

            Kommentér

            • Pseudonym
              PENSJONIST
              • 2010
              • 125

              #246
              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

              Han klarte dei, ja. Tenkte det var greit å opplyse om faren for sikkerhets skuld ...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Grønnsak
                PENSJONIST
                • 2010
                • 347

                #247
                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                Opprinnelig skrevet av Joachim101--
                Opprinnelig skrevet av "Grønnsak":3hzjwtkh
                Anbefaler du boken? Hvordan er den i forhold til BtGb?
                Convict Conditioning er den beste boken om trening jeg har lest. Den skiller seg litt fra BtGb ved at den fokuserer på dynamisk styrketrening isteden for statisk, men begge er utelukkende kroppsvekttrening fokusert. Boken kritiserer vekttrening og bodybuilding mye, men ikke for mye, etter min mening. Alt i alt en god bok for dem som vil ha e...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Ominous
                  PENSJONIST
                  • 2011
                  • 206

                  #248
                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                  Hvis du vil ha ett annet synspunkt;

                  CC er en bok som inneholder mange gode øvelser, og kan fint brukes som supplement til andre program eller rutiner. Det negative med boken er antall reps og sets som anbefales virker som om det er tatt ut av løse luften.

                  Kort sagt, anbefales definitivt å leses, men ikke å følge slavisk....
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Joachim101
                    Trådstarter
                    RESERVIST
                    • 2009
                    • 402

                    #249
                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                    Opprinnelig skrevet av Ominous
                    Det negative med boken er antall reps og sets som anbefales virker som om det er tatt ut av løse luften.
                    Kan du forklare nærmere hvorfor du mener dette? Er alltid interessert i å høre begge sider....
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Bare kjør på.

                    Kommentér

                    • Ominous
                      PENSJONIST
                      • 2011
                      • 206

                      #250
                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                      Ser jeg var litt krass i det jeg skrev, men missforstå meg rett. For en som trener for generell fitness eller opp mot militæret som deg vil CC utgjøre en meget god hoveddel i ett treningsprogram.

                      Det jeg sikter til med "tatt ut av løse luften" er at -hoved-målet for CC ikke er generell fitness eller militæret, men som det står på s32 og s33, å oppnå "the six powermoves". Nettopp for å oppnå effektiv progresjon opp mot disse er valg av sets og reps i...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Joachim101
                        Trådstarter
                        RESERVIST
                        • 2009
                        • 402

                        #251
                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                        Først må vi få på det rene at CC er et rent styrkeprogram.

                        Kan du utdype litt hva du legger i "generell fitness"? Hvis en person oppnår steg 10 i alle seks øvelsene, vil jeg påstå at han vil ha bedre generell fitness enn de fleste. Personlig så benytter jeg meg ikke av noe særlig alvorlig sirkeltrening med styrkeøvelser, vil jeg trene utholdenhet løper/svømmer/sykler jeg. Jeg synes ikke CC mangler langvarig utholdenhet, da antallet reps på prog. sta...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                        Bare kjør på.

                        Kommentér

                        • Joachim101
                          Trådstarter
                          RESERVIST
                          • 2009
                          • 402

                          #252
                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                          Fredag 1. juli

                          23 min løping

                          Lørdag 2. juli

                          Pullups:
                          - standard pull+chin
                          - close pull+chin
                          - wide pull+chin
                          - commando pullups begge veier
                          - L-sit pullups, standard, close og wide
                          - L-sit chin ups, standard, close og wide
                          * 5 reps på alt, lite pause

                          Pushups:
                          - standard - 20
                          - close - 15
                          - decline - 15
                          - uneven - 15
                          - dips - 10
                          - wide - 20

                          knebøy:
                          - one leg - 8 per fot
                          - full bodyweight sqats - 30
                          - close squats - 20...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Bare kjør på.

                          Kommentér

                          • Joachim101
                            Trådstarter
                            RESERVIST
                            • 2009
                            • 402

                            #253
                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                            Søndag 3. juli

                            HVILEDAG

                            Mandag 4. juli

                            HSPU - 5 sett
                            hanging leg raises - 5 sett
                            full bridges - 2x15
                            Captains of Crush trening
                            50 min gåing barbent i skog...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            Bare kjør på.

                            Kommentér

                            • Joachim101
                              Trådstarter
                              RESERVIST
                              • 2009
                              • 402

                              #254
                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                              Tirsdag 5. juli

                              2t gåing barbent i skog

                              Onsdag 6. juli

                              Pullups, knebøy og pushups økt 2.juli er standard kommer til å endre lite annet enn repetisjoner.

                              Pullups: Standard **øvelse lagt til som 1. øvelse: Øvelsen på 1:11
                              Pushups: Standard
                              Knebøy:
                              One leg: 9 (+1)
                              Full squats: 30
                              Close squats: 30 (+10)...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                              Bare kjør på.

                              Kommentér

                              • Joachim101
                                Trådstarter
                                RESERVIST
                                • 2009
                                • 402

                                #255
                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                Torsdag 7. juli

                                Tok en liten variasjonsdag:

                                Trenigsstudio økt:
                                Knebøy, 3 sett 5 reps: 60, 70, 70 kg
                                Benkpress, 3 sett 5 reps: 40, 50, 60 kg
                                Skulderpress med dumbbells, 3 sett 10 reps: 10, 14, 20 kg
                                Lat pulldown, 3 sett: 85kg 5 reps, 90kg 3 reps, 100kg 1 rep
                                Utfall, 3 sett 8 reps: 20kg

                                50 min gåing barbent i skog

                                Veldig eksperimentell økt, føler meg egentlig som en nybegynner i et treningstudio. Babyweights, jeg vet det !...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                Bare kjør på.

                                Kommentér

                                • fønix11
                                  PENSJONIST
                                  • 2011
                                  • 204

                                  #256
                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                  Må ikke tenke sånn, alle må starte et sted. Forandring fryder :-)

                                  Hvordan føler du selv at du ligger an? Hva er det du føler er dine svakere sider?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Joachim101
                                    Trådstarter
                                    RESERVIST
                                    • 2009
                                    • 402

                                    #257
                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                    Opprinnelig skrevet av Styrkeløfter'n
                                    Må ikke tenke sånn, alle må starte et sted. Forandring fryder :-)

                                    Hvordan føler du selv at du ligger an? Hva er det du føler er dine svakere sider?
                                    Hehe, det er sant at forandring fryder. Var faktisk veldig gøy med vekttrening.

                                    I hvilken sammenheng mener du? Totalt sett, eller med vektrening og slikt?...
                                    [/QUOTE]
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    Bare kjør på.

                                    Kommentér

                                    • Joachim101
                                      Trådstarter
                                      RESERVIST
                                      • 2009
                                      • 402

                                      #258
                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                      Fredag 8. juli

                                      Var ødelagt i alle muskler av DOMS fra h fra variasjonsdagen i går. Slik går det.

                                      50 min gåing barbent i skog.

                                      Koser meg forøvrig med håndstående trening når jeg måtte føle for det om dagen. Regner basic vanlig håndstående som fullt mestret nå. Brukte ett-halvannet år på det. En arms neste....
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      Bare kjør på.

                                      Kommentér

                                      • fønix11
                                        PENSJONIST
                                        • 2011
                                        • 204

                                        #259
                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                        Opprinnelig skrevet av Joachim101--
                                        Opprinnelig skrevet av "Styrkeløfter'n":1e8hh4z2
                                        Må ikke tenke sånn, alle må starte et sted. Forandring fryder :-)

                                        Hvordan føler du selv at du ligger an? Hva er det du føler er dine svakere sider?
                                        Hehe, det er sant at forandring fryder. Var faktisk veldig gøy med vekttrening.

                                        I hvilken sammenheng mener du? Totalt sett, eller med vektrening og slikt?[/quote:1e8hh4z2]

                                        Tenkte på generelt for opptaket. Noe du gruer deg mer til enn andre t...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Joachim101
                                          Trådstarter
                                          RESERVIST
                                          • 2009
                                          • 402

                                          #260
                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                          [quote=Styrkeløfter'n]
                                          Opprinnelig skrevet av "Joachim101--":1lmw6lz4
                                          Opprinnelig skrevet av "Styrkeløfter'n":1lmw6lz4
                                          Må ikke tenke sånn, alle må starte et sted. Forandring fryder :-)

                                          Hvordan føler du selv at du ligger an? Hva er det du føler er dine svakere sider?
                                          Hehe, det er sant at forandring fryder. Var faktisk veldig gøy med vekttrening.

                                          I hvilken sammenheng mener du? Totalt sett, eller med vektrening og slikt?[/quote:1lmw6lz4]

                                          Tenkte på generelt for opptaket. Noe...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          Bare kjør på.

                                          Kommentér

                                          • Joachim101
                                            Trådstarter
                                            RESERVIST
                                            • 2009
                                            • 402

                                            #261
                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                            Lørdag 9. juli

                                            HSPU + HLR + Bridge

                                            30min løping moderat intensitet

                                            Søndag 10. juli

                                            Ingen trening...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                            Bare kjør på.

                                            Kommentér

                                            • Joachim101
                                              Trådstarter
                                              RESERVIST
                                              • 2009
                                              • 402

                                              #262
                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                              Mandag 11. juli

                                              Pushups + Pullups + Knebøy

                                              Tirsdag 12. juli

                                              2,5t gåing barbent i skog. Litt barbentløping inkludert i turen....
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                              Bare kjør på.

                                              Kommentér

                                              • Falcon32
                                                PENSJONIST
                                                • 2010
                                                • 62

                                                #263
                                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                [quote=Joachim101--][quote="Styrkeløfter'n":4p9ff73u]
                                                Opprinnelig skrevet av "Joachim101--":4p9ff73u
                                                Opprinnelig skrevet av "Styrkeløfter'n":4p9ff73u
                                                Må ikke tenke sånn, alle må starte et sted. Forandring fryder :-)

                                                Hvordan føler du selv at du ligger an? Hva er det du føler er dine svakere sider?
                                                Hehe, det er sant at forandring fryder. Var faktisk veldig gøy med vekttrening.

                                                I hvilken sammenheng mener du? Totalt sett, eller med vektrening og slikt?[/quote:4p9ff73u]

                                                Tenkt...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • Joachim101
                                                  Trådstarter
                                                  RESERVIST
                                                  • 2009
                                                  • 402

                                                  #264
                                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                  Maksen min er relativ, klarer 30 pushups noenlunde i ett kjør. Men om jeg tar meg tid og presser meg ekstremt klarer jeg nok 45

                                                  Kommer ikke til å følge Iron Dungeon nå, kommer bare til å trene pushups generelt som det programmet som jeg har skrevet nylig. Hvis jeg faller ut pga ikke klare å ta 45 stk når jeg er der blir det jo ganske lame, men som jeg skrev i forrige post så er det ikke døden om jeg ikke klarer opptaket. Bedreviterne sier kanskje...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  Bare kjør på.

                                                  Kommentér

                                                  • Smygen123
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2010
                                                    • 186

                                                    #265
                                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                    Ser at du vil følge ditt eget program, men mitt tips er 1 uke på http://hundredpushups.com/week4.html !!!!!!

                                                    Anbefaler den på det sterkeste!!!

                                                    Jeg gikk fra 50 til 100 på rimelig kort tid med det programmet!

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=sCBrI5XLVoI ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • fønix11
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2011
                                                      • 204

                                                      #266
                                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                      Opprinnelig skrevet av Joachim101--

                                                      Vel, det er to store forbedringsområder; løping og pushups. Kommer nok ikke til å ha kravet på pushups inne, får bare presse meg noe sinnsykt og håpe at de godkjenner utførelsen. Vet ikke hva det er med meg og pushups.

                                                      Hva løping angår, så klarer jeg nok kravet greit. Men "vet" at jeg nok kommer til å få skade under opptaket. Får jeg en alvorlig belastningsskade gir jeg meg, det er ikke verdt å ødelegge seg

                                                      Ser på det som e...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • Joachim101
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVIST
                                                        • 2009
                                                        • 402

                                                        #267
                                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                        Styrkeløftern:
                                                        For min del så løper jeg mye fortere når det er folk å konkurrere mot. Er et konkurransemenneske.

                                                        Et av mine mottoer er, people are only limited by their own minds. Dvs at opptaket blir en god mulighet til å teste min egen viljestyrke. Er bare å kjøre på, maks innsats hele veien, man dør ikke av det.

                                                        Smygen: Du har overbevist meg, går over på det programmet. Videoen er beast....
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                        Bare kjør på.

                                                        Kommentér

                                                        • Joachim101
                                                          Trådstarter
                                                          RESERVIST
                                                          • 2009
                                                          • 402

                                                          #268
                                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                          Onsdag 13. juli

                                                          En del gåing i skog og mye fjellklatring barbent.
                                                          Føtter er bedre fjellklatresko enn noe annet, de har fremragende antiskli og de former seg etter underlaget.

                                                          Pushups: 21-26-21-21-26
                                                          Pullups: Uneven pullups og lent over til siden pull+chin
                                                          Knebøy: 10,8 one leg squats...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          Bare kjør på.

                                                          Kommentér

                                                          • fønix11
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2011
                                                            • 204

                                                            #269
                                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                            Opprinnelig skrevet av Joachim101--
                                                            Styrkeløftern:
                                                            For min del så løper jeg mye fortere når det er folk å konkurrere mot. Er et konkurransemenneske.

                                                            Et av mine mottoer er, people are only limited by their own minds. Dvs at opptaket blir en god mulighet til å teste min egen viljestyrke. Er bare å kjøre på, maks innsats hele veien, man dør ikke av det.
                                                            Det er planen min også, gi gass!...
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Rittmester
                                                              OF-2 Rittmester
                                                              S-1 (Pers.off.)

                                                              Sponsor

                                                              * VETERAN *
                                                              ** MOD **
                                                              • 2006
                                                              • 35343

                                                              #270
                                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                              Torsdag 14. juli

                                                              Sykkeltur 2,5t moderat til høy intensitet.

                                                              Deler av det første innlegget inneholdt dette treningsresultatet, resten er splittet ut i egen tråd....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet


                                                              Moderator

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av kafkaesque, DTG 170132 Dec 24, 01:32
                                                              34 svar
                                                              1.546 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kafkaesque
                                                              Startet av Wergel, DTG 021831 Aug 24, 18:31
                                                              4 svar
                                                              345 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Wergel
                                                              av Wergel
                                                              Startet av aslakaspøy, DTG 251321 Oct 23, 13:21
                                                              0 svar
                                                              395 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg aslakaspøy
                                                              Working...