Treningslogg for Joachim101

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joachim101
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2009
    • 402

    #151
    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

    Mandag 28.mars

    Styrke
    Pushups: Iron Dungeon program
    Log training
    En del negative HSPU(frittstående)
    Trening til front lever
    Trening til planche...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    Bare kjør på.

    Kommentér

    • Joachim101
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2009
      • 402

      #152
      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

      Tirsdag 29. mars

      Styrke
      6x5 pullups

      Løping

      28 min moderat tempo i ulendt terreng

      Svømming
      700m oppvarming moderat tempo
      8x25 bryst under vann 10 sek pause
      Sprinter:
      25m crawl - 11.9
      25m bryst - 14.5
      25m butterfly - 13.5
      25m crawl - 12.4
      25m crawl - 12.1
      Liten pause mellom sprintene, så var fornøyd.
      200m rolig...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Bare kjør på.

      Kommentér

      • Joachim101
        Trådstarter
        RESERVIST
        • 2009
        • 402

        #153
        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

        Onsdag 30. mars

        Styrke
        Pushups: Iron Dungeon program Week 4

        POSITION #1 - Diamond push-ups
        7 partials
        7 complete
        12 partials
        12 complete
        rest 120 seconds
        POSITION #2 - Normal push-ups
        7 partials
        7 complete
        12 partials
        12 complete
        rest 120 seconds
        POSITION #3 - Wide push-ups
        7 partials
        7 complete
        12 partials
        12 complete

        Markløft 1-2-3 @ 84kg
        Ny håndstående rekord=52 sek
        Grip Training
        Pullups 6x5
        Trening til planche
        Trening til front l...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Bare kjør på.

        Kommentér

        • fønix11
          PENSJONIST
          • 2011
          • 204

          #154
          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

          52 sek? Sykt!...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Joachim101
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2009
            • 402

            #155
            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

            52 sek ja

            Torsdag 31.mars

            løping: 28 min

            Pull: 6x5...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Bare kjør på.

            Kommentér

            • Joachim101
              Trådstarter
              RESERVIST
              • 2009
              • 402

              #156
              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

              Fredag 1.april

              Styrke
              6x5 pullups
              Trening til front lever
              Trening til planche

              Svømming
              500m rolig oppv
              Test: 400m(første 25m under vann) - 4.54
              200m rolig
              Sprinter:
              50m crawl - 26.4
              50m bryst - 32.6
              50m butterfly - 30.9

              + skadeforebyggende...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              Bare kjør på.

              Kommentér

              • Joachim101
                Trådstarter
                RESERVIST
                • 2009
                • 402

                #157
                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                Lørdag 2.april

                Styrke
                Pushups: Iron Dungeon Program Week 4
                Pullups: 6x5

                Gåing
                2t og 28 min gåing med 22kg sekk...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Bare kjør på.

                Kommentér

                • Joachim101
                  Trådstarter
                  RESERVIST
                  • 2009
                  • 402

                  #158
                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                  Søndag 3.april

                  Styrke
                  Pushups: Iron Dungeon Program - Week 4
                  Trening til planche og front lever hver dag, i form av tuck holds.
                  6x5 pullups(GTG style)
                  Ny håndstående rekord igjen - 57 sek...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Bare kjør på.

                  Kommentér

                  • Joachim101
                    Trådstarter
                    RESERVIST
                    • 2009
                    • 402

                    #159
                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                    Mandag 4. april

                    Styrke
                    Pullups 6x5 GTG
                    Skadeforebyggende
                    Halve frittstående HSPUs - akter å lære meg HSPU uten vegg
                    TFL(tuck front lever)+TP(tuck planche)

                    Løping
                    34 min moderat tempo med innlagte bakkeløpsprinter

                    Gåing
                    1,5t gåing uten sekk i skog...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Bare kjør på.

                    Kommentér

                    • Joachim101
                      Trådstarter
                      RESERVIST
                      • 2009
                      • 402

                      #160
                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                      Tirsdag 5. april

                      Styrke
                      Pushups - Iron Dungeon Week 5
                      6x5 pullups GTG
                      TFL+TP+HSPU

                      Svømming
                      15 min rolig svømming
                      100m crawl max - 58,5 sek
                      100m medley max - 1.06
                      5 min rolig
                      8x25m bryst under vann 15 sek pause mellom hver
                      4x50 crawl nullpust 1 min pause...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Bare kjør på.

                      Kommentér

                      • fønix11
                        PENSJONIST
                        • 2011
                        • 204

                        #161
                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                        Fine økter, merker du mye fremgang? Skal du på opptak til MJK? Synes å huske at du skrev i en annen tråd at du skulle på fallskjermjegeropptak, men mulig jeg forveksler deg med en annen....
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Joachim101
                          Trådstarter
                          RESERVIST
                          • 2009
                          • 402

                          #162
                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                          Opprinnelig skrevet av Styrkeløfter'n
                          Fine økter, merker du mye fremgang? Skal du på opptak til MJK? Synes å huske at du skrev i en annen tråd at du skulle på fallskjermjegeropptak, men mulig jeg forveksler deg med en annen.
                          Takker for det! Fremgangen kommer sakte men sikkert. Merker det i form av at jeg kan løpe og gå lengre med sekk før jeg får vondt i beina eller skader. Styrken kommer seg også, sakte men sikkert. Har fortsatt 100 push som mål før opptak...
                          [/QUOTE]
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Bare kjør på.

                          Kommentér

                          • Joachim101
                            Trådstarter
                            RESERVIST
                            • 2009
                            • 402

                            #163
                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                            Onsdag 6. april

                            Styrke
                            Markløft:
                            Var tilfeldigvis på et studio idag, så testet max. Oppvarming var 1x5 @50kg. deretter 1x90kg+1x100kg+1x110kg. Greit for en som markløftøktene kan telles på en hånd på.
                            Ny håndstående rekord: 1min og 7sek
                            6x5 pullups GTG
                            GRIP training
                            TP+TFL+STC(SkinTheCat, til back lever)...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            Bare kjør på.

                            Kommentér

                            • fønix11
                              PENSJONIST
                              • 2011
                              • 204

                              #164
                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                              Fine markløft....
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Joachim101
                                Trådstarter
                                RESERVIST
                                • 2009
                                • 402

                                #165
                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                Takker Ikke i nærheten av dine 200kg da. Respekt....
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                Bare kjør på.

                                Kommentér

                                • fønix11
                                  PENSJONIST
                                  • 2011
                                  • 204

                                  #166
                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                  Til gjengjeld så kan jeg stå på hendene i ca 2 sekunder
                                  Man kan jo ikke være best i alt, vi har alle våre styrker og svakheter.

                                  Forresten, hvordan går man frem for å lære seg å stå på hendene? Er det kun å prøve det om og om igjen? Gjorde det en liten stund, men ga fort opp. Ble litt inspirert til å prøve igjen nå....
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Joachim101
                                    Trådstarter
                                    RESERVIST
                                    • 2009
                                    • 402

                                    #167
                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                    Det er sant det, med styrker og svakheter. Jobber for å eliminere svakhetene selvfølgelig.

                                    Jeg begynte sommeren 2010 inntil en vegg. Spark deg ut fra den og strev etter å balansere så lenge som mulig. Bruk fingrene. Du har garantert nok styrke til håndstående som styrkeløfter, men du må bare tilbringe grisemye tid på hendene for å få kontroll og koordinasjon. Se for deg en våt spaghetti, ikke lett å balansere den. Altså kroppen må være strak og stra...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    Bare kjør på.

                                    Kommentér

                                    • fønix11
                                      PENSJONIST
                                      • 2011
                                      • 204

                                      #168
                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                      Takk for tips, skal begynne å trene på det! Styrken er vel grei, klarer å presse opp fra hodestående til håndstående ( inntil en vegg, riktignok) et par ganger, men er nok verre med balansen. Det er vel som med mye annet; øvelse gjør mester....
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Joachim101
                                        Trådstarter
                                        RESERVIST
                                        • 2009
                                        • 402

                                        #169
                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                        Bra styrke! Stå mye på hendene så kommer balansen etterhvert.

                                        Torsdag 7. april

                                        Løping
                                        Test: 5km løp med egnet tøy og M77 og 7kg sekk - 35 min
                                        Var en del over kravet her. Liker dårlig å komme med unnskyldninger, men det skal sies at det var særdeles ulendt terreng/myr, og det var alt annet enn en flat løype, og var overraskende nok støl etter markløftene igår. Derimot var det en saftig treningsøkt. Ny test skal utføres.

                                        Styrke
                                        ...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                        Bare kjør på.

                                        Kommentér

                                        • fønix11
                                          PENSJONIST
                                          • 2011
                                          • 204

                                          #170
                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                          Hva er kravet? Gjennomføres 5 km med 7 kg sekk på MJK-opptak?...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Joachim101
                                            Trådstarter
                                            RESERVIST
                                            • 2009
                                            • 402

                                            #171
                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                            Kravet er minimum 27 min, og gjennomføres på grovuttaket med feltuniform, støvler, våpen og hjelm og 2kg bly....
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                            Bare kjør på.

                                            Kommentér

                                            • fønix11
                                              PENSJONIST
                                              • 2011
                                              • 204

                                              #172
                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                              Hvis jeg ikke tar feil så foregår det vel på landevei? Går nok en del fortere da vil jeg tro, du får teste på en litt jevnere strekning snart....
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Joachim101
                                                Trådstarter
                                                RESERVIST
                                                • 2009
                                                • 402

                                                #173
                                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                Ja, får løpe 12,5 runder på en idrettsbane eller langs veien....
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                Bare kjør på.

                                                Kommentér

                                                • Falcon32
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2010
                                                  • 62

                                                  #174
                                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                  Føler meg litt slem når jeg sier dette, men nesten litt deilig å se at det er flere enn meg som ikke klarte kravet på første forsøk på 5-kilometeren....
                                                  Anbefaler å prøve å finne en god, jevn og ikke minst flat skogssti å løpe på når du skal teste igjen, og ikke en friidrettsbane. Mye bedre demping fra underlaget i skogen, også er det litt mer motiverende å løpe fra et sted til et annet enn å løpe rundt i ring i en halv evighet

                                                  Hvordan ligger d...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • Joachim101
                                                    Trådstarter
                                                    RESERVIST
                                                    • 2009
                                                    • 402

                                                    #175
                                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                    Opprinnelig skrevet av Falcon32
                                                    Føler meg litt slem når jeg sier dette, men nesten litt deilig å se at det er flere enn meg som ikke klarte kravet på første forsøk på 5-kilometeren....
                                                    Anbefaler å prøve å finne en god, jevn og ikke minst flat skogssti å løpe på når du skal teste igjen, og ikke en friidrettsbane. Mye bedre demping fra underlaget i skogen, også er det litt mer motiverende å løpe fra et sted til et annet enn å løpe rundt i ring i en halv evighet

                                                    ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                    Bare kjør på.

                                                    Kommentér

                                                    • Joachim101
                                                      Trådstarter
                                                      RESERVIST
                                                      • 2009
                                                      • 402

                                                      #176
                                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                      Fredag 8. april

                                                      Styrke
                                                      Close Pullups 6x5 GTG
                                                      Iron Dungeon Pushups Week 5

                                                      Svømming
                                                      10min rolig oppv
                                                      50 crawl max - 26.2
                                                      50 bryst max - 32.6
                                                      Litt rolig nedkjøling
                                                      8x25 crawl nullpust 15 sek pause
                                                      4x50 bryst under vann 1-1,5 min pause...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      Bare kjør på.

                                                      Kommentér

                                                      • Joachim101
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVIST
                                                        • 2009
                                                        • 402

                                                        #177
                                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                        Lørdag 9. april

                                                        Styrke
                                                        Close pullups Xx5 GTG
                                                        Log training
                                                        Skadeforebyggende
                                                        Grip...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                        Bare kjør på.

                                                        Kommentér

                                                        • Joachim101
                                                          Trådstarter
                                                          RESERVIST
                                                          • 2009
                                                          • 402

                                                          #178
                                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                          Søndag 10. april

                                                          Gåing
                                                          3t og 5 min med 18kg sekk...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          Bare kjør på.

                                                          Kommentér

                                                          • Falcon32
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2010
                                                            • 62

                                                            #179
                                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                            [quote=Joachim101--]
                                                            Opprinnelig skrevet av Falcon32
                                                            Føler meg litt slem når jeg sier dette, men nesten litt deilig å se at det er flere enn meg som ikke klarte kravet på første forsøk på 5-kilometeren....
                                                            Anbefaler å prøve å finne en god, jevn og ikke minst flat skogssti å løpe på når du skal teste igjen, og ikke en friidrettsbane. Mye bedre demping fra underlaget i skogen, også er det litt mer motiverende å løpe fra et sted til et annet enn å løpe rundt i ring i e...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Joachim101
                                                              Trådstarter
                                                              RESERVIST
                                                              • 2009
                                                              • 402

                                                              #180
                                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                              Er i grunnen enig med deg når det gjelder underlag, men kommer til å ta det på bane.

                                                              Hvor lang pause er det mellom øvelsene? Rett over på neste med en gang eller?

                                                              Om Iron Dungeon programmet funker får jeg svar på på onsdag, da har jeg planlagt testdag. Det er faktisk et hardt program, så jeg har tro på bra resultater....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                              Bare kjør på.

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av kafkaesque, DTG 170132 Dec 24, 01:32
                                                              34 svar
                                                              1.546 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kafkaesque
                                                              Startet av Wergel, DTG 021831 Aug 24, 18:31
                                                              4 svar
                                                              345 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Wergel
                                                              av Wergel
                                                              Startet av aslakaspøy, DTG 251321 Oct 23, 13:21
                                                              0 svar
                                                              395 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg aslakaspøy
                                                              Working...