Hvilken tjeneste i hæren passer for meg?

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tfredriksen
    Trådstarter
    PENSJONIST
    • 2014
    • 5

    #1

    Hvilken tjeneste i hæren passer for meg?

    Hei!

    Jeg takket nei på sesjon del 2 i fjor, på tross av at sesjonsoffiser prøvde å overtale meg til å bli med, og angrer nå. Dermed har jeg fått beskjed av VPV om å sende inn en søknad for å få gjennomføre førstegangstjeneste likevel.

    Problemet er at jeg må sette opp tre ønsker til hvilken avdeling og tjeneste jeg vil inn i - men jeg er utrolig usikker.

    Jeg har følgende utgangspunkt:
    [LIST][*] Jente på 19, litt over gjennomsnittet god fysisk form.[*] Jeg vil inn i hæren.[*] ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Pedersen
    RESERVEBEFAL
    • 2011
    • 405

    #2
    Opprinnelig skrevet av tfredriksen
    Hei!

    Jeg takket nei på sesjon del 2 i fjor, på tross av at sesjonsoffiser prøvde å overtale meg til å bli med, og angrer nå. Dermed har jeg fått beskjed av VPV om å sende inn en søknad for å få gjennomføre førstegangstjeneste likevel.

    Problemet er at jeg må sette opp tre ønsker til hvilken avdeling og tjeneste jeg vil inn i - men jeg er utrolig usikker.

    Jeg har følgende utgangspunkt:
    [LIST][*] Jente på 19, litt over gjennomsnittet god fysisk form.[*]...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • tfredriksen
      Trådstarter
      PENSJONIST
      • 2014
      • 5

      #3
      Tusen takk for svar!

      Har vurdert grensejeger, høres ut som en spennende og meningsfylt tjeneste. Er likevel usikker på om dette er tjenesten for meg.
      I tillegg er det der spesifisert at en ikke bør ha problemer med ben/rygg. Er usikker på hva dette vil si for en som er plattfot, mon tro?...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • aranelo
        RESERVIST
        • 2008
        • 50

        #4
        Opprinnelig skrevet av tfredriksen
        Tusen takk for svar!

        Har vurdert grensejeger, høres ut som en spennende og meningsfylt tjeneste. Er likevel usikker på om dette er tjenesten for meg.
        I tillegg er det der spesifisert at en ikke bør ha problemer med ben/rygg. Er usikker på hva dette vil si for en som er plattfot, mon tro?
        Hvor hemmet er du i det daglige av det å være plattfot er vel egentlig spørsmålet. Jeg er selv klassifisert som plattfot, og jeg har utført tjeneste som sambandsmann på...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • tfredriksen
          Trådstarter
          PENSJONIST
          • 2014
          • 5

          #5
          Er i grunnen ikke hemmet i det daglige, fungerer helt fint uten problemer. Skal i tillegg få spesialtilpassede såler på ortopedisk avd. dette året, som en forebyggende behandling

          Ønsker å pushe grenser ja. Nå begynner jeg å lure på om kanskje 2. bataljon vil være riktig. Takk for svar!...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Sofakriger
            OR-8* Kommandérsersjant
            Ass S-1

            Sponsor


            * VETERAN *
            • 2005
            • 26585

            #6
            De aller fleste avdelinger som har folk i førstegangstjeneste har mange typer tjenestestillinger. Tilogmed innenfor en tropp er det forskjellige tjenestestillinger som gir deg utfordringer på forskjellig vis. Kom deg inn, møt fysisk forberedt, gjør det bra i rekruttperioden og vær en god medsoldat så får du interessante utfordringer.

            Om du trives vil handle mest om deg selv, litt om dine medsoldater og mye om godt befal. Men mest deg....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            "Gjør Ret, Frygt Intet"

            Kommentér

            • Pedersen
              RESERVEBEFAL
              • 2011
              • 405

              #7
              Opprinnelig skrevet av tfredriksen
              Er i grunnen ikke hemmet i det daglige, fungerer helt fint uten problemer. Skal i tillegg få spesialtilpassede såler på ortopedisk avd. dette året, som en forebyggende behandling

              Ønsker å pushe grenser ja. Nå begynner jeg å lure på om kanskje 2. bataljon vil være riktig. Takk for svar!
              Burde også sjekke ut KESK?
              http://no.m.wikipedia.org/wiki/Kampeskadronen...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              Last edited by Pedersen; DTG 131923 Sep 14, 19:23. Begrunnelse: Løking.

              Kommentér

              • Grasklyppertraktor
                OR-6 Oversersjant
                Sponsor

                • 2012
                • 1411

                #8
                Opprinnelig skrevet av Pedersen
                Kampeskadronen er vel forbeholdt rekrutter som faller av fallskjermjegeropptaket?...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Ubique quo fas et gloria ducunt

                Kommentér

                • GullwingGroove
                  OR-5+ Sersjant 1.klasse

                  • 2013
                  • 263

                  #9
                  Nei, det er det ikke....
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Voodoo
                    RESERVEBEFAL
                    • 2011
                    • 1108

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Grasklyppertraktor
                    Kampeskadronen er vel forbeholdt rekrutter som faller av fallskjermjegeropptaket?
                    Nei. Men flere fra fallskjermjegeropptaket vil sette opp en liste over avdelinger de vil kunne søke dersom de ikke kommer gjennom fallskjermjegeropptaket. Flere vil søke seg til andre jegeravdelinger(for det meste art. jeger) og enda flere til "kampavdelinger", som Panserbataljonen eller Kampeskadronen(og forsåvidt 2. bataljon, som nå har blitt august-kontigent)....
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    .

                    Kommentér

                    Beslektede emner

                    Collapse

                    Emner Statistikk Nyeste innlegg
                    Startet av FiJay, DTG 200951 Feb 24, 09:51
                    38 svar
                    1.584 visninger
                    3 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Tusseladd
                    Startet av Rittmester, DTG 181327 Dec 22, 13:27
                    0 svar
                    701 visninger
                    4 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Rittmester
                    Startet av 1dk, DTG 121334 Mar 25, 13:34
                    4 svar
                    434 visninger
                    0 reaksjoner
                    Nyeste innlegg Roderik06

                    Stikkord

                    Collapse

                    artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                    Working...