Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ArmyMan
    PENSJONIST
    • 2008
    • 75

    #151
    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

    Takk for turen alle sammen! Artig å møte dere Som sagt ble vi fra tmbn igjen ved Lille Gørja og sov over der. Gikk tilbake på lørdagen, men gikk mye på sti og var ikke fremme ved Sognsvann før på kvelden. Var lite aktuellt for oss å gå hele natta i og med at det stod en bil og ventet på oss ved parkaringa som måtte kjøres hjem:P Skulle gjerne vært med på tilbaketuren hvis det ikke var for det Igjen: Hyggelig å møte dere. Virka som en knall...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • LuftvernKanonFøde
      PENSJONIST
      • 2009
      • 37

      #152
      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

      Jepp, kjempefin gjeng, litt synd at vi bare var der i mørten... Neste gang så skal vi ha bålkos og pjatting ;D

      Høres ut som det er bra stemning for å fortsette med dette. Jeg ser for meg en tur i Juleferien en gang (avmarsj 1./2. juledag) der vi holder oss i aktivitet i noen flere dager på rad (da mer enn en helg kan tilby
      Med soving på natta vel og merke.
      Tenkte vi kunne starte å planlegge om ikke så lenge. Hadde vært kult om noen fra forc...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Claw
        OR-6 Oversersjant

        • 2008
        • 935

        #153
        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

        Kanskje jeg slenger meg på jeg også, hvis ikke det kun er åpent for folk som søker FJ da? :P...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Faml1as
          RESERVIST
          • 2009
          • 256

          #154
          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

          Ufattelig rått at det faktisk ble en tur på dere, gutta! Hørtes ut som en flott tur (ref: LuftvernKanonFøde), og dere ble faktisk en fin gjeng. Hvor mange av dere kjente hverandre fra før av egentlig?...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • admin

            Administrator emeritus

            RESERVEOFFISER
            * VETERAN *
            • 2004
            • 15273

            #155
            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

            Håper dere og flere følger opp dette strålende eksemplet med fellestur. Ideelt var det månedlige turer året igjennom!...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • e7b
              RESERVIST
              * VETERAN *
              • 2006
              • 1019

              #156
              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

              Bra, gutta.
              --
              Men vedkommende som gikk med kamuflasjebekledning(type: US), kom frem.
              Jeg har noen ord til deg....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              I got retard strength.

              Kommentér

              • ArmyMan
                PENSJONIST
                • 2008
                • 75

                #157
                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                Tror jeg snakker på veiene av alle sammen når jeg sier det bare er å slenge seg på, Claw

                Opprinnelig skrevet av Faml1as
                Ufattelig rått at det faktisk ble en tur på dere, gutta! Hørtes ut som en flott tur (ref: LuftvernKanonFøde), og dere ble faktisk en fin gjeng. Hvor mange av dere kjente hverandre fra før av egentlig?
                Jeg kom sammen med et par jeg også går på skole med og som jeg kjenner godt. Kjente i tillegg Nils=O fra en tur tidligere. Tror d...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • LuftvernKanonFøde
                  PENSJONIST
                  • 2009
                  • 37

                  #158
                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                  Noe av det jeg syntes var best med dette var at jeg oppdaget milforum sent på torsdag kveld, snublet over denne tråden i 10-11 tiden på fredagsmorgen i en kjedelig ti... eh! I et friminutt xD. Og var rundt 12 tiden klar til å styrte hjem å pakke sekken ;D

                  Mitt største hinder: Skeptisk mor xD

                  Hvis det er ønskelig så kan jeg ta noe ansvar i forhold til neste tur? Sånn ellers så kan jo selvfølgelig alle være med, men om du synes skogen er dritt o...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Pickford
                    RESERVEBEFAL
                    • 2009
                    • 70

                    #159
                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                    Juste pour rire, har ikke vurdert å bli begynne med milsim da?

                    Synes dere skal ha for innsats og initiativ, men gjennomføringen tror jeg kan utbedres noe ...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • admin

                      Administrator emeritus

                      RESERVEOFFISER
                      * VETERAN *
                      • 2004
                      • 15273

                      #160
                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                      Spirer til mobbing kan legges død her og nå. Fokus på de rette tingene: initativ og lyst på tur. God stemning!...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • LuftvernKanonFøde
                        PENSJONIST
                        • 2009
                        • 37

                        #161
                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                        Opprinnelig skrevet av Pickford
                        Juste pour rire, har ikke vurdert å bli begynne med milsim da?

                        Synes dere skal ha for innsats og initiativ, men gjennomføringen tror jeg kan utbedres noe
                        Ikke vær slem nå, synes det ble helt kongle(!) jeg :P
                        Men du har jo selvfølgelig rett, det har noe å gjøre med mengden planlegging som ble lagt i det. Men hvis du har lest litt lenger oppe så ser du at iallefall jeg har ambisjoner om å bruke noen fritimer på å plan...
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Sofakriger
                          OR-8* Kommandérsersjant
                          Ass S-1

                          Sponsor


                          * VETERAN *
                          • 2005
                          • 26632

                          #162
                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                          Opprinnelig skrevet av LuftvernKanonFøde
                          MEN: Jeg er fortsatt fornøyd da målet mitt for denne turen var å ta det milelange steget fra hundre stk som skriver "jeg er med " Til å faktisk å få til bra oppmøte ute i marka!
                          Støttes! Dette var flott initiativ gutter og dere skal ha mye cred for at det faktisk ble noe av. Kort og grei tur med fleksibilitet er nok en suksessfaktor når ikke alle kjenner hverandre og man ikke vet om treningsnivået er fell...
                          [/QUOTE]
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

                          Kommentér

                          • Pickford
                            RESERVEBEFAL
                            • 2009
                            • 70

                            #163
                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                            Opprinnelig skrevet av LuftvernKanonFøde
                            Ikke vær slem nå, synes det ble helt kongle(!) jeg :P
                            Men du har jo selvfølgelig rett, det har noe å gjøre med mengden planlegging som ble lagt i det. Men hvis du har lest litt lenger oppe så ser du at iallefall jeg har ambisjoner om å bruke noen fritimer på å planlegge og å få med andre som har litt mer erfaring på både planlegging og utførelse.
                            MEN: Jeg er fortsatt fornøyd da målet mitt for denne turen var å ta det ...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Sofakriger
                              OR-8* Kommandérsersjant
                              Ass S-1

                              Sponsor


                              * VETERAN *
                              • 2005
                              • 26632

                              #164
                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                              Ad 5-punktsordren over bør dere begynne med punkt 2 oppdrag før dere hiver dere inn i detaljene. Bli enige om den - form den som en målsetning. En målsetning fokuserer på sluttsituasjonen.

                              Ta gjerne å hiv opp ett forslag til en oppdragsdefinisjon her - så kan sikkert vi andre mene noe. Kort og enkelt - dette er ikke rocket science....
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                              "Gjør Ret, Frygt Intet"

                              Kommentér

                              • LuftvernKanonFøde
                                PENSJONIST
                                • 2009
                                • 37

                                #165
                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                [quote=Pickford]
                                Opprinnelig skrevet av LuftvernKanonFøde
                                Ikke vær slem nå, synes det ble helt kongle(!) jeg :P
                                Men du har jo selvfølgelig rett, det har noe å gjøre med mengden planlegging som ble lagt i det. Men hvis du har lest litt lenger oppe så ser du at iallefall jeg har ambisjoner om å bruke noen fritimer på å planlegge og å få med andre som har litt mer erfaring på både planlegging og utførelse.
                                MEN: Jeg er fortsatt fornøyd da målet mitt for denne tur...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • LuftvernKanonFøde
                                  PENSJONIST
                                  • 2009
                                  • 37

                                  #166
                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                  Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                  Ad 5-punktsordren over bør dere begynne med punkt 2 oppdrag før dere hiver dere inn i detaljene. Bli enige om den - form den som en målsetning. En målsetning fokuserer på sluttsituasjonen.

                                  Ta gjerne å hiv opp ett forslag til en oppdragsdefinisjon her - så kan sikkert vi andre mene noe. Kort og enkelt - dette er ikke rocket science.
                                  JA! Hadde også vært fett om vi kjørte litt "HV(U)-stile" og definerte et oppdrag for...
                                  [/QUOTE]
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • essal
                                    OR-6 Oversersjant


                                    • 2009
                                    • 9086

                                    #167
                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                    Dere kan gjøre det så "simpelt som f.eks "Ta seg fra A til B, sett opp camp på B, ta seg fra B til C" osv. Gjerne med tidspunkter lagt inn, slik at dere har litt press. Om du vil ha militær stil, meld deg inn i HVU eller vent til du skal inn, paramilitære greier er ikke helt god stemning for alle....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    - Don't confuse enthusiasm with capability

                                    Kommentér

                                    • Pickford
                                      RESERVEBEFAL
                                      • 2009
                                      • 70

                                      #168
                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                      Forhåpentligvis uten å trakke på tær; jeg tror mange har mest gevinst av å bare være ute i marka over tid.

                                      Uten å virke altfor pretensiøs tror jeg også at man med fordel kan dyrke gleden av å traske i skog og mark uten at man nødvendvigvis skal ha et mål med det. Brukeren essal sitt forslag syntes jeg er godt, men legg gjerne vekt på orientering eller problemløsing underveis (som fks. kartref. oppgaver, observasjoner, mm) -- og ikke la d...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • LuftvernKanonFøde
                                        PENSJONIST
                                        • 2009
                                        • 37

                                        #169
                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                        Ganske enkelt noe som akkurat det jeg tenkte på essal. Det vi som oftest gjør i HVU er å gå fra A til B, sett opp OP, frys litt/sov litt, riv OP og gå til C. Men jeg håper jo som sagt å få med noen litt mer erfarne på planleggingsdelen ...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Sofakriger
                                          OR-8* Kommandérsersjant
                                          Ass S-1

                                          Sponsor


                                          * VETERAN *
                                          • 2005
                                          • 26632

                                          #170
                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                          Poenget med forslaget lenger over var å løse logistikkplanleggingen noe enklere. Ikke lage noe militært oppdrag - noe som jeg ser det kan leses ut som.

                                          Kom dere ut på tur og bli gode turkamerater. Ikke noe kvasimilitært "oppdrag" som sådan.

                                          Kos dere på tur!...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                          Kommentér

                                          • Pickford
                                            RESERVEBEFAL
                                            • 2009
                                            • 70

                                            #171
                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                            Opprinnelig skrevet av Sofakriger

                                            Kos dere på tur!
                                            Støttes....
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Ninja__91
                                              Trådstarter
                                              PENSJONIST
                                              • 2008
                                              • 200

                                              #172
                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                              Få opp bildet av bålet! Det var jo konge! ;P...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • LuftvernKanonFøde
                                                PENSJONIST
                                                • 2009
                                                • 37

                                                #173
                                                Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                Mottatt.
                                                Da dropper vi det. poenget mitt er å lage en litt hard tur for de som liker det og kose oss (fortjent) på kvelden med bål og greier (Hard tur betyr ikke noe jalla optak eller noe i den dur!)...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • Herr Brun
                                                  RESERVEBEFAL
                                                  • 2008
                                                  • 7337

                                                  #174
                                                  Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                  Opprinnelig skrevet av Nils=O
                                                  Opprinnelig skrevet av "Herr Brun":1ngwyvz8
                                                  Kamuflasje er ikke særlig lurt med mindre du skal på jakt eller er soldat. Det gjør at du er vanskeligere å se i tilfelle ulykker eller lignende.
                                                  Er man alene er det et godt poeng, men når man er mange på tur så er det liten risiko for at noe slikt skal skje. Jeg liker bilde nr. 5..... lost in the woods, hehe[/quote:1ngwyvz8]
                                                  Det er VELDIG fort gjort å komme seg bort fra resten av gruppa. En t...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  --

                                                  Kommentér

                                                  • ifanterist
                                                    PENSJONIST
                                                    * VETERAN *
                                                    • 2005
                                                    • 9385

                                                    #175
                                                    Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                    Opprinnelig skrevet av Pickford
                                                    Forhåpentligvis uten å trakke på tær; jeg tror mange har mest gevinst av å bare være ute i marka over tid.

                                                    Uten å virke altfor pretensiøs tror jeg også at man med fordel kan dyrke gleden av å traske i skog og mark uten at man nødvendvigvis skal ha et mål med det. Brukeren essal sitt forslag syntes jeg er godt, men legg gjerne vekt på orientering eller problemløsing underveis (som fks. kartref. oppgaver, observasjoner, mm)...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Gehenna
                                                      OR-6 Oversersjant


                                                      * VETERAN *
                                                      • 2005
                                                      • 17491

                                                      #176
                                                      Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                      Codus til dere som kom dere opp av soffan & faktisk talt også ut av t-banevogna !

                                                      Ser dere har fått 5-punkteren, her skal dere jaggu få et element til fra verden :

                                                      Det minste antall som finnes er to. To på do, to på patrulje - du går aldri alene som enkeltmann, men har alltid bestandig makker på plass "ett spøttan" unna. Makker-tjænest er bygd opp på at man klarer seg bedre i par, og man kan da gjøre relativt u-operative aktiviteter som det å ...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                      -Må vi ha hjelm?

                                                      Kommentér

                                                      • Pickford
                                                        RESERVEBEFAL
                                                        • 2009
                                                        • 70

                                                        #177
                                                        Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                        Opprinnelig skrevet av Gehenna

                                                        Det minste antall som finnes er to. To på do, to på patrulje - du går aldri alene som enkeltmann, men har alltid bestandig makker på plass "ett spøttan" unna. Makker-tjænest er bygd opp på at man klarer seg bedre i par, og man kan da gjøre relativt u-operative aktiviteter som det å drive mens makker sikrer.
                                                        Nei, pokker heller. Det er mulig jeg overreagerer og tar uttalelsen din litt ut av kontekst, men denne [i]sy-pute...
                                                        [/QUOTE]
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Herr Brun
                                                          RESERVEBEFAL
                                                          • 2008
                                                          • 7337

                                                          #178
                                                          Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                          Det å dra på tur alene før du er blitt noenlunde vant til fjellet osv. er idioti. Det går fint an å gå en dagstur på sommeren alene selv for innefiser som meg, men å traske rundt midt på natta på senhøsten alene er ikke særlig lurt, selv om det bare er oppi marka....
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                          --

                                                          Kommentér

                                                          • ifanterist
                                                            PENSJONIST
                                                            * VETERAN *
                                                            • 2005
                                                            • 9385

                                                            #179
                                                            Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                            Opprinnelig skrevet av Herr Brun
                                                            Det å dra på tur alene før du er blitt noenlunde vant til fjellet osv. er idioti. Det går fint an å gå en dagstur på sommeren alene selv for innefiser som meg, men å traske rundt midt på natta på senhøsten alene er ikke særlig lurt, selv om det bare er oppi marka.
                                                            Må bare stille meg hjertens enig i det overnevnnte taler og taleren før han igjen skisserte opp ,personlig er jeg stort sett ensom som person på tur i lendet e...
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Lucas
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2009
                                                              • 3430

                                                              #180
                                                              Re: Fellestur - Videre disk. fra FJ 2010 tråden

                                                              Stakkars de unge lovende... Dere (unge) får opprette en egen tråd til neste tur, så kan dere (gamle/erfarne/tipserne/velmenende) andre ta diskusjonen på 'alene på tur eller ei' i dertil egnet tråd....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                              Insa.

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, 4 uker siden
                                                              1 response
                                                              54 visninger
                                                              2 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Rittmester
                                                              Startet av esala004, DTG 092203 Apr 26, 22:03
                                                              1 response
                                                              124 visninger
                                                              1 reaksjon
                                                              Nyeste innlegg essal
                                                              av essal

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...