Marinejegeropptak 2014

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Znuddel
    OF-2 Kaptein

    Sponsor

    * VETERAN *
    * MOD *
    • 2004
    • 16142

    #91
    Google fant en tråd om dette:
    http://milforum.net/archive/index.php/t-51539.html?

    Sent from my LT25i using Tapatalk...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    The dildo of consequences rarely arrives lubed.
    Moderator

    Kommentér

    • Gnist
      OR-6 Oversersjant


      * VETERAN *
      • 2005
      • 6286

      #92
      Opprinnelig skrevet av Smurfy
      Jeg tror svaret på den perfekte planen er at det ikke er noe perfekt plan /treningsform.
      1. Hva er krava
      2. Tren på krava
      3. Svøm, løp masse veksle mellom intervall og langkjøring.
      Gå mye. Med sekk selv om det ikke er så mye av det på krav så bygger det noe helvetes med muskler.
      4. Ikke le, yoga. Bli fleksibel, bygg sterke og friske muskler
      Enig i at det ikke finnes noe perfekt treningsopplegg - det bør tilpasses den enkelte og justeres etter behov over tid, ...
      [/QUOTE]
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • tintin
        RESERVIST
        • 2013
        • 27

        #93
        Tidens krav endrer seg. Med større behov for CQB-kapasitet stilles større krav til eksplosivitet....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Jn90
          PENSJONIST
          • 2013
          • 4

          #94
          Hei igjen. Er det noen som har noe peiling på om det er mulig å få dekt husleien du har på leiligheten din mens du er inne til førstegangstjenesten? Har leilighet sammen med samboeren min, og hun vil ikke klare å betale hele beløpet selv under hele den perioden jeg er borte. Jeg vet at jeg ikke akkurat "tjener" like mye der inne i førstegangstenesten som jeg gjør nå som fast ansatt som
          snekker i et entreprenørfirma. Noen som har gjort no tanker og forberedelser om dette? Hvordan stiller dere a...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Vance
            Trådstarter
            PENSJONIST
            • 2008
            • 69

            #95
            Ta å ring vernepliksverket du.
            Det finnes egne rettigheter for etablerte vernepliktige. De med barn ver jeg får ekstra, usikker på dem med samboer.
            Ellers er det fint lite en får utbetalt som menig. :/

            Siden min verneplikt for lengst er ferdig vil jeg bli kvartermester om jeg består opptaket (og overtidsbetalt fra og med nyåret 2015), så min inntekt vil være svært høy med tanke på at jeg vil ha så godt som ingen utgifter det året....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • renegade89
              RESERVIST
              • 2008
              • 50

              #96
              Fikk avslag på å komme på opptak pga synet... Tok laseroperasjon for 8 dager siden, så synet er ikke helt bra enda, men det kommer til å bli bra til sommeren, skal kontakte VPV imorgen og prøve å forklare dette, og eventuelt få sendt inn dokumentasjon etter at jeg kommer hjem fra sjøen og vært på en slik helsesjekk hos lege....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • eggogbacon
                PENSJONIST
                • 2013
                • 36

                #97
                Opprinnelig skrevet av renegade89
                Fikk avslag på å komme på opptak pga synet... Tok laseroperasjon for 8 dager siden, så synet er ikke helt bra enda, men det kommer til å bli bra til sommeren, skal kontakte VPV imorgen og prøve å forklare dette, og eventuelt få sendt inn dokumentasjon etter at jeg kommer hjem fra sjøen og vært på en slik helsesjekk hos lege.
                Har dem sendt ut svar på søknader enda? trodde svara ikke kom før etter søknadsfristen 1. mars (godtagelse/avslag - mars/april)?...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Vance
                  Trådstarter
                  PENSJONIST
                  • 2008
                  • 69

                  #98
                  Opprinnelig skrevet av eggogbacon
                  Har dem sendt ut svar på søknader enda? trodde svara ikke kom før etter søknadsfristen 1. mars (godtagelse/avslag - mars/april)?
                  Svara kommer fortløpende. Behandlingtid på 1-3 uker etter min erfaring....
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • tintin
                    RESERVIST
                    • 2013
                    • 27

                    #99
                    Skjønner, du ble kalt inn.....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Last edited by tintin; DTG 060947 Feb 14, 09:47.

                    Kommentér

                    • eggogbacon
                      PENSJONIST
                      • 2013
                      • 36

                      #100
                      Tips til dere her som blir kalt inn: Tenk positivt!
                      - det er mulig om man vil....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Vance
                        Trådstarter
                        PENSJONIST
                        • 2008
                        • 69

                        #101
                        Nope. Fortsatt i frem og tilbake prosessen med VPV.
                        Derfor jeg er så godt kjennt med behandlingstiden deres. ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Vance
                          Trådstarter
                          PENSJONIST
                          • 2008
                          • 69

                          #102
                          Okey. Siste jeg hørte fra Vernepliksverket er at folk som har tatt laseroperasjon på øynene får maksimalt 7/9 på syn, mens kravet er 9/9.

                          Dette stemmer ikke med MJKs egne utalelser som sier at de godkjenner folk som har tatt laseroperasjon så lenge "resultatet er bra".

                          Skal ta kontakt med kommandoen direkte.
                          Men er det noen her som vet mer om dette?...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • Jn90
                            PENSJONIST
                            • 2013
                            • 4

                            #103
                            Jeg fikk også den beskjeden. Jeg snakket direkte med en lege på telefon fra et nr jeg fikk hos vpv. Han sa at dersom personell hos mjk har fådd godkjent synet etter laseroperasjon så har opptaksbefalet gjort unntak. Dette stemmer heller ikke med det Mjk sa da jeg snakket med de per telefon....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            Last edited by Jn90; DTG 161127 Feb 14, 11:27.

                            Kommentér

                            • Vance
                              Trådstarter
                              PENSJONIST
                              • 2008
                              • 69

                              #104
                              Hva er nå forsvaret uten kontraordrer.
                              Selv når du prøver å søke deg inn til forsvaret må du forholde deg til dem.

                              Ringte til kommandoen i går men personell/rekrutteringsoffiseren var visst på ferie "eller noe" denne uka.

                              Og eposten mjkopptak@mil.no ser ut til å være deaktivert.

                              Jeg vet at kontorarbeid ikke er deres sterkeste side, men det får da være måte på. ...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                              Last edited by Vance; DTG 161633 Feb 14, 16:33.

                              Kommentér

                              • Andreas Fagernes
                                PENSJONIST
                                • 2014
                                • 1

                                #105
                                f...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • coolguy
                                  PENSJONIST
                                  • 2014
                                  • 2

                                  #106
                                  Er en gutt på 17 år, 1996.
                                  Driver til vanlig med svømming og livredning, er på landslaget så føler at jeg har et ganske bra utgangspunkt. Trener mye utholdenhet og utholdende styrke. Planlegger å begynne å gå mye med sekk for å bli vant med dette. Det eneste jeg er redd for er at jeg kanskje er bittelitt nærsynt og at dette skal ødelegge for meg. Har lest at det kan være pga at kroppen fortsatt er under utvikling og at øyeeplet vokser, derfor kan man oppleve at man blir nærsynt/langsynt til syne...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • renegade89
                                    RESERVIST
                                    • 2008
                                    • 50

                                    #107
                                    Jeg har prøvd å ringe MJK jeg og hver dag denne uka men null svar. Jeg kommer ikke hjem fra sjøen før 5. Mars så får ikke ettersendt noen dokumentasjon på synet mitt dør den tiden.. Vpv sa at det var bare å sende inn dokumentasjon, men de kunne ikke garantere at det var tidsnok..

                                    Er det forresten noen som veit om det holder med brilleseddel fra optiker eller må jeg til lege?


                                    Sent from my iPhone using Tapatalk...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • coolguy
                                      PENSJONIST
                                      • 2014
                                      • 2

                                      #108
                                      Her er mine results på situps, pullups og pushups på rappen.

                                      Pushups - 50stk (Skulderbreddes, helt ned til bakken med brystet)
                                      Pullups - 12stk (skulderbreddes, helt ned til strake armer og hake over stang)
                                      Situps - 74stk (2 min)...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • eggogbacon
                                        PENSJONIST
                                        • 2013
                                        • 36

                                        #109
                                        Har selv opplevd dårlig justering i synet pved slutten av puberteten. Tror nok det er en fase i livet ja..
                                        Legger noen ganger merke til at jeg sliter med å lese hva som står på tavla / lerretet under skoletimer, hvis jeg på forhånd har stirret ned i ei bok eller på en pc-skjerm. Så går det ett par minutter, og så er det fint. Tror ikke dette er noe å bry seg om så lenge synet faktisk tilpasser seg eter hvert. Jeg fikk 9 på sesjon så... ...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Znuddel
                                          OF-2 Kaptein

                                          Sponsor

                                          * VETERAN *
                                          * MOD *
                                          • 2004
                                          • 16142

                                          #110
                                          Hva har skjedd med Grolch?
                                          Har ikke sett ølet i butikkene på flere år.

                                          Sent from my LT25i using Tapatalk...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          The dildo of consequences rarely arrives lubed.
                                          Moderator

                                          Kommentér

                                          • Rittmester
                                            OF-2 Rittmester
                                            S-1 (Pers.off.)

                                            Sponsor

                                            * VETERAN *
                                            ** MOD **
                                            • 2006
                                            • 35337

                                            #111
                                            Og relevansen for temaet var?...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet


                                            Moderator

                                            Kommentér

                                            • Gnist
                                              OR-6 Oversersjant


                                              * VETERAN *
                                              • 2005
                                              • 6286

                                              #112
                                              Viktig med god drikke i sekken, vel. Duh.. ...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Znuddel
                                                OF-2 Kaptein

                                                Sponsor

                                                * VETERAN *
                                                * MOD *
                                                • 2004
                                                • 16142

                                                #113
                                                Feil tråd.

                                                Sent from my LT25i using Tapatalk...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                The dildo of consequences rarely arrives lubed.
                                                Moderator

                                                Kommentér

                                                • renegade89
                                                  RESERVIST
                                                  • 2008
                                                  • 50

                                                  #114
                                                  Marinejegeropptak 2014

                                                  Da fikk jeg taki en person på det nummeret som MJK har oppgitt på sine sider, det virket ikke som han jobbet MJK, og han var usikker på om det var greit med laseroperasjon eller ikke. Jeg fortalte han da at jeg var i kontakt med noen i marinejegerkommandoen via mail i 2010, samt det den representanten fra MJK har skrevet på dette forumet, så da sa han; "åja, ja da går det sikkert greit da."

                                                  Jeg sender iallefall inn en attest fra legen når jeg kommer hjem fra sjøen ang...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • Savior
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2013
                                                    • 4

                                                    #115
                                                    Er det noen her som har fått svar på søknaden sin?...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Vance
                                                      Trådstarter
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2008
                                                      • 69

                                                      #116
                                                      Fortsatt stille. :/
                                                      Sånnt er kjipt. Det påvirker trening når man ikke en gang vet om man i det hele tatt kommer inn.
                                                      For ikke å snakke om oss som må si opp jobber og diverse....
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • eggogbacon
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2013
                                                        • 36

                                                        #117
                                                        Regn med å få beskjed i løpet av April
                                                        I INNSATS (forsvarets info-magasin), står det bl.a. at jegertroppen for kvinner sender ut inkallelser / avslag da. Tenker at dette er felles for de fleste jegertjenester...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • erikbanderas
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2014
                                                          • 4

                                                          #118
                                                          Ringte vernepliktsverket i forrige uke å fikk svar over telefonen, prøv det ...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Vance
                                                            Trådstarter
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2008
                                                            • 69

                                                            #119
                                                            Jeg ringe også nettopp og svarer jeg fikk var at det var ikke noe svar å få enda.
                                                            Skulle komme "rimelig snart da".
                                                            "Skulle hun nå tro" hvertfall. ...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Vance
                                                              Trådstarter
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2008
                                                              • 69

                                                              #120
                                                              Svaret kom i posten til meg!

                                                              Ironiskt nok sendt samme dag jeg ringe inn og fikk vite det ikke var klart svar enda. :P...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av TNFJ_JMH, DTG 120249 Dec 22, 02:49
                                                              3 svar
                                                              449 visninger
                                                              11 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg TNFJ_JMH
                                                              Startet av Vaffeljeger, DTG 282056 Jun 25, 20:56
                                                              6 svar
                                                              292 visninger
                                                              15 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Vaffeljeger
                                                              Lukket: Usikker på opptak
                                                              av ELA
                                                              Startet av ELA, DTG 011642 Apr 25, 16:42
                                                              4 svar
                                                              651 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg 93A
                                                              av 93A

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...