Opprop, Kystjegerkommandoen 2008

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #121
    Du vil naturligvis få spørsmål om du har dame, noe det ikke lønner seg å ha....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Guest's Avatar

      #122
      Mye fravær fra hjemmefra...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • seggvart
        PENSJONIST
        • 2008
        • 28

        #123
        Opprinnelig skrevet av Tobbi
        Mye fravær fra hjemmefra
        Det får da madammen overleve ...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Guest's Avatar

          #124
          Opprinnelig skrevet av seggvart
          Opprinnelig skrevet av Tobbi
          Mye fravær fra hjemmefra
          Det får da madammen overleve
          Nettopp...
          [/QUOTE]
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • pgokland
            Trådstarter
            PENSJONIST
            * VETERAN *
            • 2006
            • 128

            #125
            synes egentlig det er litt teit at de lurer på om rekruttene har dame. Visst de har søkt seg inn på dette, så må da både ( rekrutt og kjæreste ) være foreberedt på mye fravær fra hverandre. Men det er no bare min mening da.....
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • seggvart
              PENSJONIST
              • 2008
              • 28

              #126
              Hvor mye hjemmefravær er det egentlig snakk om? Dere får det til å høres ut som man nesten aldri er hjemme....
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Age_
                PENSJONIST
                • 2007
                • 25

                #127
                Da var det tid for min laseroperasjon på øynene, tar den om 3 dager. Skal på apoteket og hente diverse smertestillende og sovemedisin i morgen kan bli en koslig uke dette.....
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Guest's Avatar

                  #128
                  Det er jo litt kjekt å kjenne at øynene blir stabilisert bedre da en både god og vond følelse...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • dukie
                    PENSJONIST
                    • 2007
                    • 30

                    #129
                    Opprinnelig skrevet av JK
                    Tror det blir vanskelig å gå ett år tilbake i tid og gå på SJØ 07 ja. SJØ 08 derimot, kan nok gå

                    Burre6: Var det mye løping og gåing på asfalt, eller var det mer i skog og mark, på mykt underlag? Mange som falt ifra pga belastningsskader (som beinhinnebetennelse)?
                    Jeg skal inn til KJK opptak 08
                    Jeg har tidligere gjennomført Fgt. i vakt og sikring Trondnes, som er netopp den leiren der KJK holder til..
                    De fleste(alle jeg snakker med) lurer på hvorfor i helvette jeg har ...
                    [/QUOTE]
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • dukie
                      PENSJONIST
                      • 2007
                      • 30

                      #130
                      leste litt igjenom postene her og det er mange forskjellige datoer, jeg sitter her med min innkalling til KJK 08 og siterer

                      "Oppmøtetidspunktet er søndag 03. august kl 0800 i sivilt antrekk.
                      Rekruttskolen kan innkvartere personell som ankommer kvelden før"

                      Merknad !!
                      Jeg er en av dem som har vært inne til førstegangtjeneste tidligere og har søkt meg direkte til KJK og ble besluttet å begynne på KUP1 (buuh):P
                      Jeg var innom madla første gang jeg var på rekruttskole og gjennomførte fgt.
                      ...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • seggvart
                        PENSJONIST
                        • 2008
                        • 28

                        #131
                        Noen som vet om svømmekravet er ute eller inne i en svømmehall?

                        Ikke lenge igjen for oss som skal inn nå juli! ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • pgokland
                          Trådstarter
                          PENSJONIST
                          * VETERAN *
                          • 2006
                          • 128

                          #132
                          det var et godt spørsmål egentlig, og får man lov til å "sparke fra" når man skal svømme "tilbake og tilbake, og tilbake osv" ?
                          Sparer jo endel tid på sparket fra veggen... har ikke fått testet meg i 400svøm pga alle bassengene er tømte for sommeren, heh. Har bare fått svømt ute... så har ingen formening om 400m på 10 min er mye eller lite.....
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • seggvart
                            PENSJONIST
                            • 2008
                            • 28

                            #133
                            Opprinnelig skrevet av pergunnar
                            det var et godt spørsmål egentlig, og får man lov til å "sparke fra" når man skal svømme "tilbake og tilbake, og tilbake osv" ?
                            Sparer jo endel tid på sparket fra veggen... har ikke fått testet meg i 400svøm pga alle bassengene er tømte for sommeren, heh. Har bare fått svømt ute... så har ingen formening om 400m på 10 min er mye eller lite..
                            Svømmer to ganger i uken nå, og tror jeg ligger helt greit an. 25m langt basseng. Har brukt fraspark på hver vending så håper ...
                            [/QUOTE]
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • pgokland
                              Trådstarter
                              PENSJONIST
                              * VETERAN *
                              • 2006
                              • 128

                              #134
                              har fått det fore at det ikke er lov til å svømme på ryggen, men bare med kassa ned... men som folk ofte sier her på forum, skyt meg om jeg tar feil...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • dukie
                                PENSJONIST
                                • 2007
                                • 30

                                #135
                                skyt gjerne meg også om jeg tar feil =)
                                men om du svømmer samme stil hele veien er vell sjeldent nøye, poenget dem ser etter er at du faktisk kan flyte og håndere deg selv i vann, det beste er nok å svømme slik som for deg sparer mest krefter =)...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • panty
                                  PENSJONIST
                                  • 2007
                                  • 34

                                  #136
                                  pgokland: Jeg ville nok helst droppet å svømme på ryggen Tror bryst/crawl er å foretrekke, men om du klarer tidskravet på rygg, går det nok greit. ;>...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • seggvart
                                    PENSJONIST
                                    • 2008
                                    • 28

                                    #137
                                    Får vi bruke svømmebriller?...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • seggvart
                                      PENSJONIST
                                      • 2008
                                      • 28

                                      #138
                                      Mailet vpv ang ute/inne og fraspark. Fikk følgende svar.

                                      Opprinnelig skrevet av VPV
                                      Testen blir gjennomført i standard svømmehall omr. Madla/Stavanger. Dvs. innendørs
                                      Ja det er tillatt med fraspark ved vending.

                                      Mhv
                                      Rekrutteringsoffiser
                                      KJK
                                      ...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Lt pam

                                        #139
                                        Klarer ikke å tro at 400 meter skal være noe problem på 10 min... skal teste det i dag.. Nå er det snart bare en måned igjen.. Noen flere som gleder seg?.. Trur det kan bli en utfordring av de skjeldne.
                                        Bånn gass....
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • pgokland
                                          Trådstarter
                                          PENSJONIST
                                          * VETERAN *
                                          • 2006
                                          • 128

                                          #140
                                          får vi bruke neseklype? Jeg drukner visst ikke ass... og håper vi får bruke badehette, for visst ikke blir håret mitt grønt pga farget hår. Det blir nemlig slik i kontakt med klor....
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Ins1ckure
                                            RESERVEBEFAL
                                            • 2008
                                            • 451

                                            #141
                                            Skrell håret vekk da vel!...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • panty
                                              PENSJONIST
                                              • 2007
                                              • 34

                                              #142
                                              Tror ikke neseklype burde være noe problem, men bruk heller tiden fremover på å venne deg til å ikke bruke det.

                                              Angående at håret ditt blir grønt, så ville jeg som sagt bare skrella skallen før oppmøte Madla.

                                              Så, ta med deg svømmebriller, speedo, venn deg til å svømme uten neseklype og rak skallen din! ...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • panty
                                                PENSJONIST
                                                • 2007
                                                • 34

                                                #143
                                                Opprinnelig skrevet av seggvart
                                                Får vi bruke svømmebriller?
                                                Selvfølgelig ...
                                                [/QUOTE]
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • seggvart
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2008
                                                  • 28

                                                  #144
                                                  Opprinnelig skrevet av panty
                                                  Tror ikke neseklype burde være noe problem, men bruk heller tiden fremover på å venne deg til å ikke bruke det.

                                                  Angående at håret ditt blir grønt, så ville jeg som sagt bare skrella skallen før oppmøte Madla.

                                                  Så, ta med deg svømmebriller, speedo, venn deg til å svømme uten neseklype og rak skallen din!
                                                  Er et mye tid å spare på å bruke speedo og rake skallen før opptak? Blir vi raket før svømminga på Madla eller burde vi gjøre det selv før vi reiser nedover?

                                                  [quote=pa...
                                                  [/QUOTE]
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • Age_
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2007
                                                    • 25

                                                    #145
                                                    Opprinnelig skrevet av pgokland
                                                    får vi bruke neseklype? Jeg drukner visst ikke ass... og håper vi får bruke badehette, for visst ikke blir håret mitt grønt pga farget hår. Det blir nemlig slik i kontakt med klor.
                                                    Om du ikke skreller hodet før du kommer inn. så blir den skrella for deg så fort du kommer inn ...
                                                    [/QUOTE]
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • pgokland
                                                      Trådstarter
                                                      PENSJONIST
                                                      * VETERAN *
                                                      • 2006
                                                      • 128

                                                      #146
                                                      hehe, greie dere er ass. Det var ment som en spøk det med neseklype, badehette osv. Men takk for saklige svar da...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • panty
                                                        PENSJONIST
                                                        • 2007
                                                        • 34

                                                        #147
                                                        Det er nok ikke mange sekundene du sparer på å rake skallen og bruke speedo på opptak, men å komme med en hawaii-shorts og badehette ser bare teit ut
                                                        Kommer du opp til Harstad som en langhåret sugg, får du beskjed om å klippe av deg håret. Dessuten er det upraktisk i felt, varmt, uhygienisk og irriterende.

                                                        Angående det med svømmebriller, så vil jeg nesten si det er en selvfølge. De skal se om du klarer minstekravet i svømming, ikke om du takler klor i øynene Btw så er det ikke klorv...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • seggvart
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2008
                                                          • 28

                                                          #148
                                                          Bare dager igjen til oppmøte på Madla! Håper forberedelsene har holdt mål og at så mange som mulig av oss kommer gjennom.

                                                          Sees på Madla! ...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Brukernavn
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2006
                                                            • 1452

                                                            #149
                                                            Gi gass! Husk at instruktørene har vært gjennom det samme som dere, og er kjempe bra folk! Pass på beina deres, og bruk tid på å fikse beina. Strekk, tøy og bøy....
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • dukie
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2007
                                                              • 30

                                                              #150
                                                              har oversett alle advarsler om å ikke pådra seg skader før opptak :P
                                                              kjører endel motocross, og har hatt noen knall og fall i det siste, så sliter med skade i hånda som påvirker hangups, og en litenliten skade i beina detta skal bli moro

                                                              ønsker alle lykketil, sees der nede

                                                              er det foresten mange som møter dagen før ? jeg er i stavanger kl.11 på lørdagen faktisk, yeey fly fra nordnorge !!...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Rittmester, DTG 300954 Apr 26, 09:54
                                                              6 svar
                                                              141 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Yosh
                                                              av Yosh
                                                              Startet av Feltposten, DTG 170812 Oct 24, 08:12
                                                              0 svar
                                                              77 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 150735 Oct 24, 07:35
                                                              0 svar
                                                              100 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...