Treningslogg for Joachim101

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Falcon32
    PENSJONIST
    • 2010
    • 62

    #181
    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

    Hvor lange pausene blir på opptaket aner jeg ikke, så prøver å ha så kort pause som mulig mellom øvelsene når jeg tester; når jeg er ferdig med en øvelse får jeg i meg noe næring og går rett over på neste...

    Gleder meg til å se hvordan resultatene dine blir på onsdag!...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Joachim101
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2009
      • 402

      #182
      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

      Ja, blir en gøy dag det!

      Mandag 11. april

      Styrke
      Iron Dungeon Week 5
      15 full squats warmup+2x5 single-leg-squats(disse bygger virkelig skuddsikre knær)
      15 straight bridges warmup+2x6 full bridges
      Close pullups 10x5 GTG
      FSP - Fundamental Static Positions til dags dato: L-sit, Straddle L-sit, Manna, Back lever, Front lever, Planche, Handstand. Klarer ikke alle, men bruker progresjoner på enkelte....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Bare kjør på.

      Kommentér

      • Grønnsak
        PENSJONIST
        • 2010
        • 347

        #183
        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

        Har selv sett på det pushupsprogrammet, så er spent på resultatet. Har du forresten lest "Building the gymnastic bodie"? ...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Joachim101
          Trådstarter
          RESERVIST
          • 2009
          • 402

          #184
          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

          Er spent på resultatet selv. Har nettopp lest den boken ja, ble inspirert til å begynne å trene mer statiske posisjoner!...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Bare kjør på.

          Kommentér

          • Joachim101
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2009
            • 402

            #185
            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

            Tirsdag 12. april

            Helt hviledag idag!...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Bare kjør på.

            Kommentér

            • Joachim101
              Trådstarter
              RESERVIST
              • 2009
              • 402

              #186
              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

              Onsdag 13. april

              Tester
              5 km løp med veldig uhamslig løpsantrekk, feltstøvler og 6kg sekk - 23.53,50
              Pushups - 45 stk
              Pullups - 12 stk
              Situps/2min - 62 stk

              Svømmehallen ikke åpen, så utførte ikke svømmetester men vet jeg klarer 50m under vann lett, og 400m under 5 min uansett. Fornøyd med resultatene, vet at jeg har mye forbedringspotensiale på det meste, så skal forbedre meg kraftig innen opptaket. Iron Dungeon programmet fikk meg fo...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              Bare kjør på.

              Kommentér

              • fønix11
                PENSJONIST
                • 2011
                • 204

                #187
                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                Ser ut til at 5000 m gikk mye bedre i dag, flotte greier.
                Og satan så fort du svømmer da!...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Joachim101
                  Trådstarter
                  RESERVIST
                  • 2009
                  • 402

                  #188
                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                  tillegg til onsdag 13. april:

                  1,5t rolig sykkeltur

                  Opprinnelig skrevet av Styrkeløfter'n
                  Ser ut til at 5000 m gikk mye bedre i dag, flotte greier.
                  Og satan så fort du svømmer da!
                  5000m gikk mye bedre idag ja, var fornøyd med den! Svømmingen har jeg jo øvd på i en del år, så den sitter! ...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Bare kjør på.

                  Kommentér

                  • fønix11
                    PENSJONIST
                    • 2011
                    • 204

                    #189
                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                    Tydelig det ja. Du har vel kanskje konkurrert på høyt nivå? Kan da ikke være mange på din alder som svømmer på den tiden der?...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Joachim101
                      Trådstarter
                      RESERVIST
                      • 2009
                      • 402

                      #190
                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                      Var på et passe høyt nivå i junior-Norge ja. 400m var aldri helt min greie, var mer sprinter jeg. 50m - 200metere De beste i landet på min alder ligger på under 4 min, så 4.54 er jo langt fra. Hadde 4.24 en gang da ....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      Bare kjør på.

                      Kommentér

                      • fønix11
                        PENSJONIST
                        • 2011
                        • 204

                        #191
                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                        4.24 er jo ikke så alt for treigt det! Imponerende greier. Hva er verdensrekorden for menn? Synes det høres helt vilt ut at juniorer i Norge kan svømme på under 4, det er jo sinnsykt....
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Joachim101
                          Trådstarter
                          RESERVIST
                          • 2009
                          • 402

                          #192
                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                          Helt enig, det er sinnsykt. Norsk juniorrekord er 3.50, mens verdensrekord senior er 3.32, det er iallefall sinnsykt! Kan nevne at jeg var 2 sek fra juniorrekorden på 100fri i 50m basseng en gang da ...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Bare kjør på.

                          Kommentér

                          • fønix11
                            PENSJONIST
                            • 2011
                            • 204

                            #193
                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                            Opprinnelig skrevet av Joachim101--
                            Helt enig, det er sinnsykt. Norsk juniorrekord er 3.50, mens verdensrekord senior er 3.32, det er iallefall sinnsykt! Kan nevne at jeg var 2 sek fra juniorrekorden på 100fri i 50m basseng en gang da
                            3.32 er litt vanskelig å forestille seg, kan da ikke være mulig!
                            Ikke verst, tror MJK kan være riktig stedet for deg da, hehe
                            Hvor lang tid brukte du?...
                            [/QUOTE]
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Joachim101
                              Trådstarter
                              RESERVIST
                              • 2009
                              • 402

                              #194
                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                              Syke ting. Verdensrekorden for 50 crawl er 20 sek. Fram og tilbake på 20 sekunder er sykt.

                              Når jeg svømte hadde jeg 54 sekunder....
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                              Bare kjør på.

                              Kommentér

                              • Joachim101
                                Trådstarter
                                RESERVIST
                                • 2009
                                • 402

                                #195
                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                Torsdag 14. april

                                Styrke
                                Iron Dungeon Week 6
                                2x10 Step 7 - Uneven pushups
                                4x5 Step 6 - Close pullups
                                4x5+2x10 Step 10 - Hanging leg raises
                                2x6 Step 6 - Full bridges
                                2x5 Step 4 - Half HSPU...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                Bare kjør på.

                                Kommentér

                                • Smygen123
                                  PENSJONIST
                                  • 2010
                                  • 186

                                  #196
                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                  Hvordan er Pushups programet ditt? bra?

                                  Har vurdert å begynne på det selv, men er ikke sikker på om det akkurat er pushups jeg bør prioritere nå ;o

                                  Vet du om noen bra pullups programm?
                                  Har du noen tips til crawl teknikk? Sliter veldig med puste teknikken, klarer såvidt 75m sammenhengende crawl :S

                                  Bra opplegg! MJK er definitivt for deg! ...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Joachim101
                                    Trådstarter
                                    RESERVIST
                                    • 2009
                                    • 402

                                    #197
                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                    Jeg liker pushupsprogrammet mitt. Jeg gikk som sagt fra 25 til 45 på en måned ca. Det er ganske hardt, og erfaringsmessig sier folk at det blir hardest i uke 7 og 8. Time will tell.

                                    Du er jo pushupskongen her, så du har de i boks iallefall. Foran et jegeropptak er det lureste å bygge robuste bein. Et godt skadeforebyggende program i tillegg til løping og sekkegåing er bra.

                                    Dette er jo et pullupsprogram med samm...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    Bare kjør på.

                                    Kommentér

                                    • Brumlebass
                                      RESERVIST
                                      • 2009
                                      • 199

                                      #198
                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                      Kunne du ha videresendt teknikk-PM'en? Det er detaljene som avgjør
                                      Uansett, du trener bra, og er sprek. Liker det jeg leser....
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • andi_c
                                        RESERVIST
                                        • 2008
                                        • 34

                                        #199
                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                        Kunne du ha sendt den teknikk-PMen til meg og?

                                        Forøvrig driver du med mye bra trening, svømmingen din er helt syk! Motiverende å lese loggen din

                                        Stå på!...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Joachim101
                                          Trådstarter
                                          RESERVIST
                                          • 2009
                                          • 402

                                          #200
                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                          Fredag 15. april

                                          Løping
                                          29 min moderat tempo i ulendt terreng + 5 motbakkesprinter 35sek hver, liten pause

                                          Svømming
                                          10min rolig oppvarming
                                          400m test - 4.53, 1 sek pers fra forrige test
                                          8x25m bryst under vann, 10 sek pause
                                          4x50 bryst under vann, 1min pause

                                          Styrke
                                          Fundamental Static Positions(FSP)
                                          En del straddle press til handstand
                                          50stk+100stk kettlebell swings, 16kg
                                          Gøy øving på freezes(fra breakdancing)...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                          Bare kjør på.

                                          Kommentér

                                          • fønix11
                                            PENSJONIST
                                            • 2011
                                            • 204

                                            #201
                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                            Det var mange kettlebell swings gitt, hehe ;-)...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Joachim101
                                              Trådstarter
                                              RESERVIST
                                              • 2009
                                              • 402

                                              #202
                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                              Opprinnelig skrevet av Styrkeløfter'n
                                              Det var mange kettlebell swings gitt, hehe ;-)
                                              Ja, hadde over 190 i puls på settet med 100. Bra trening det! ...
                                              [/QUOTE]
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                              Bare kjør på.

                                              Kommentér

                                              • Joachim101
                                                Trådstarter
                                                RESERVIST
                                                • 2009
                                                • 402

                                                #203
                                                Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                Lørdag 16. april

                                                Styrke
                                                Iron Dungeon week 6
                                                Step 7 - uneven pushups - 2x12
                                                Step 6 - close pullups - 2x8
                                                Step 10 - pistol squats - 1x5
                                                Step 10 - hanging leg raises - 2x5
                                                Step 4 - HSPU - 2x6
                                                Grip training...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                Bare kjør på.

                                                Kommentér

                                                • Joachim101
                                                  Trådstarter
                                                  RESERVIST
                                                  • 2009
                                                  • 402

                                                  #204
                                                  Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                  Søndag 17. april

                                                  Styrke
                                                  Iron Dungeon week 6
                                                  Skadeforebyggende...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  Bare kjør på.

                                                  Kommentér

                                                  • Joachim101
                                                    Trådstarter
                                                    RESERVIST
                                                    • 2009
                                                    • 402

                                                    #205
                                                    Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                    Mandag 18. april

                                                    Hvile

                                                    Tirsdag 19. april

                                                    Styrke
                                                    Iron Dungeon week 6
                                                    Step 7 - uneven pushups - 2x15
                                                    Step 6 - close pullups - 2x8
                                                    Step 10 - pistol squats - 2x5
                                                    Step 10 - hanging leg raises - 2x6
                                                    Step 6 - full bridges - 2x5
                                                    Step 4 - HSPU - 2x7
                                                    Fundamental Static Positions
                                                    Grip training

                                                    Step 1 er enklest, step 10 er vanskeligst. Sjekk ut denne linken. ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                    Bare kjør på.

                                                    Kommentér

                                                    • Smygen123
                                                      PENSJONIST
                                                      • 2010
                                                      • 186

                                                      #206
                                                      Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                      Hvordan går treninga? har du fått innkalling til MJK?...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • Joachim101
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVIST
                                                        • 2009
                                                        • 402

                                                        #207
                                                        Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                        Har hatt en liten løpestopp pga smerter i legg. Mtp styrke har ikke den muskulære utholdenheten økt noe særlig utover det jeg allerede har postet. Maksstyrken har økt betraktelig derimot.

                                                        Innkalling er i boks for lenge siden. Deltakelse er sikret.

                                                        Det jeg gjorde for å få vekk leggsmerter(kan sikkert hjelpe andre også):

                                                        Jeg lå på ca halvtimen i løpemengde for jeg fikk beinhinnebetennelse. Stoppet da løping helt i 2 uker, mens jeg samtidig utførte ...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                        Bare kjør på.

                                                        Kommentér

                                                        • fønix11
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2011
                                                          • 204

                                                          #208
                                                          Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                          Kjipt med beinhinnebetennelse, måtte ta en måned hvile fra løpingen pga det jeg også.
                                                          Høres ut som at du er i rute igjen, stå på :-)...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Joachim101
                                                            Trådstarter
                                                            RESERVIST
                                                            • 2009
                                                            • 402

                                                            #209
                                                            Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                            Opprinnelig skrevet av Styrkeløfter'n
                                                            Kjipt med beinhinnebetennelse, måtte ta en måned hvile fra løpingen pga det jeg også.
                                                            Høres ut som at du er i rute igjen, stå på :-)
                                                            Ja, har lest det. Håper du kommer deg. Vi som har hatt det vet den deilige følelsen av å kunne løpe uten smerte igjen

                                                            Lykke til....
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                            Bare kjør på.

                                                            Kommentér

                                                            • Falcon32
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2010
                                                              • 62

                                                              #210
                                                              Re: Treningslogg for Joachim101 - MJK 2011

                                                              Tips for behandling av beinhinnebetennelse: Akkupunktur! for meg hjalp dette enormt! To turer til akupunktør og etter det kjente jeg ingen smerter i leggene lenger. Det skal også sies at jeg hadde tallrike turer til fysioterapaut før jeg gikk til akupunktør der han rettet opp i div. feilstillinger osv i kroppen grunnet forknytte muskler etc. Dette hjalp også en del, men akupunkturen virket på meg som en mirakelkur!
                                                              Hadde egentlig liten tro på akupunk...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av kafkaesque, DTG 170132 Dec 24, 01:32
                                                              34 svar
                                                              1.546 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kafkaesque
                                                              Startet av Wergel, DTG 021831 Aug 24, 18:31
                                                              4 svar
                                                              345 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Wergel
                                                              av Wergel
                                                              Startet av aslakaspøy, DTG 251321 Oct 23, 13:21
                                                              0 svar
                                                              395 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg aslakaspøy
                                                              Working...