-W- sin treningsdagbok

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -W-
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2009
    • 182

    #61
    Re: -W- sin treningsdagbok

    30.04.11

    Tok det litt med ro i dag med tanke på de to siste dagers relativt belastende økter. Hviledag i morgen.

    Løping:
    2,13 km. Rolig tempo, men pga. litt bakker og vanskelig underlag fikk jeg opp pulsen litt.

    Skadeforebyggende for legg/ankler

    Styrke:
    Pullups: 3x10...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • -W-
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2009
      • 182

      #62
      Re: -W- sin treningsdagbok

      02.05.11

      Oppvarming: 5 minutter på sykkel

      Styrke:
      Benkpress:
      20 kg - 40 reps
      70 kg - 3x6 reps
      80 kg - 2x3 reps

      Thrusters - 20 kg: 4x10
      Dips: 3x8
      Pullups: 4x10

      Pullups m/ 7 kg: 3 sett
      4 reps med vekt, + 2 uten
      3 reps med vekt, + 1 uten
      3 reps med vekt, + 0 uten
      (vekten holdes med beina, og når man har makset med vekta slipper man den og makser en gang til med kun kroppsvekt)...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • -W-
        Trådstarter
        RESERVIST
        • 2009
        • 182

        #63
        Re: -W- sin treningsdagbok

        04.05.11

        Ble en ikke-planlagt hviledag i går pga. lite søvn, men fikk en ganske fin økt i dag:

        Skadeforebyggende for legg/ankler

        Løping: 2 km

        Jeg forsøkte i dag å endre løpsteknikken litt. Istedet for å lande bakerst på foten og rulle framover, forsøkte jeg i dag å lande mer på for- og midtfoten. Kanskje litt mer som prinsippene i barfotløping. Det var rimelig tungt i leggmusklene (baksiden), men merkelig nok kjentes det ikke belastende på f...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • fønix11
          PENSJONIST
          • 2011
          • 204

          #64
          Re: -W- sin treningsdagbok

          Interessant, skal prøve på det selv neste gang jeg løper.

          Fin økt!...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • -W-
            Trådstarter
            RESERVIST
            • 2009
            • 182

            #65
            Re: -W- sin treningsdagbok

            05.05.11

            Ble ei kort, men relativt intensiv mage/rygg-økt tatt rett ut av boka The SWAT-workout (Smith).

            Styrke:

            Abdominal/lower-back set (gjennomføres uten stans):
            50 crunch
            50 reverse crunch
            50 double crunch
            50 left crunch
            50 right crunch
            30 arm/leg-lifts (right arm/left leg)
            30 arm/leg-lifts (left arm/right leg)
            1 minute swimmers
            30 reverse pushups
            30 birds
            30 arm-haulers
            50 crunch (til annenhver side)
            20 four-count flutterkicks (denne la jeg ti...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • -W-
              Trådstarter
              RESERVIST
              • 2009
              • 182

              #66
              Re: -W- sin treningsdagbok

              06.05.11

              Ble en Navy-Seal økt i dag (litt forkortet). Hadde dårlig tid, så valget sto mellom middag og trening (et enkelt valg). Var derfor ekstra tungt i dag siden økta var såpass hard.

              Styrke:

              5 runder med:
              20 eight-count bodybuilders
              20 four-count flutterkicks
              20 pushups
              20 leg-levers

              Jeg brukte 41 minutter på dette. Kunne nok ha gått noe raskere hvis energilagrene hadde vært fulle, men ville ha vært tungt uansett. Fin økt. Fortjener en hvilehe...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Smygen123
                PENSJONIST
                • 2010
                • 186

                #67
                Re: -W- sin treningsdagbok

                hehe off ja, Stew smith sine økter er knall harde! Har du Navy seals fitness guide?...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • -W-
                  Trådstarter
                  RESERVIST
                  • 2009
                  • 182

                  #68
                  Re: -W- sin treningsdagbok

                  Hehe, det skal være sikkert. Jeg har ikke den boka. Jeg vurderte en bok om forberedelse til BUD/S, men landet på The Swat-workout. Passet liksom bedre for meg. Smith sine økter er allsidige, og jeg har fått mye hjelp fra han. Dagens økt har jeg derimot ikke fra han, men den var like fullt Pain med stor P :-)...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • -W-
                    Trådstarter
                    RESERVIST
                    • 2009
                    • 182

                    #69
                    Re: -W- sin treningsdagbok

                    08.05.11

                    Ble treningstur i skogen med sekk i dag. Kort, men relativt intens tur.

                    Utholdenhet:

                    Litt over en time gåing og løping i særdeles kupert terreng med rundt 8 kg i sekken.

                    Mot slutten av turen fant jeg en lysning, og gjennomførte 5x20 pushups med sekken på, før jeg løp hjem igjen.

                    Området var så bratt og tettvokst at det egentlig var uegnet som turterreng (midt i blinken altså), men jeg holdt det tempoet jeg hadde anledning til. Distans...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • fønix11
                      PENSJONIST
                      • 2011
                      • 204

                      #70
                      Re: -W- sin treningsdagbok

                      Høres bra ut, mye morsommere å løpe i terrenget! Merker du ikke noe til beinhinnebetennelsen i det hele tatt lenger?...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • -W-
                        Trådstarter
                        RESERVIST
                        • 2009
                        • 182

                        #71
                        Re: -W- sin treningsdagbok

                        Ja, det er mye morsommere å løpe i terreng enn langs stier og veier. Jeg kjører ofte økter ute i skauen om sommeren.

                        Jeg kjenner lite til ankelen, men det er fordi jeg er forsiktig. Trykkbølgebehandlingen har fjernet symptomene ganske effektivt, men utfordringen ligger i å hindre at det kommer tilbake. Her kommer løpsteknikken inn, og den forsøker jeg som kjent å legge litt om nå. Vi får se etter neste joggetur, men det gikk bra etter forrige etter at jeg begynte ...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • fønix11
                          PENSJONIST
                          • 2011
                          • 204

                          #72
                          Re: -W- sin treningsdagbok

                          Godt å høre! Skal selv prøve å lande mer på midten av foten enn hælen, blir interessant å se om det gjør noen forskjell....
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • -W-
                            Trådstarter
                            RESERVIST
                            • 2009
                            • 182

                            #73
                            Re: -W- sin treningsdagbok

                            09.05.11

                            200 utfall uten pause (12 minutter)...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • -W-
                              Trådstarter
                              RESERVIST
                              • 2009
                              • 182

                              #74
                              Re: -W- sin treningsdagbok

                              10.05.11

                              Løping: 2 km
                              Skadeforebyggende trening, legg/ankler.

                              Styrke:

                              Benkpress:
                              20 kg - 40 reps
                              70 kg - 3x6 reps
                              85 kg - 2x2 reps

                              Pullups: 4x10
                              Militærpress - 35 kg: 4x8
                              Pullups + 10 kg: 3 x maks (4+3+3) To minutters pause mellom settene.

                              Nedvarming: 5 minutter sykling

                              En god økt. Det meste var smertefullt pga. stølhet etter treningen i går med relativt mange utfall (det skulle egentlig være 400, men jeg skalerte det klokelig ned...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • fønix11
                                PENSJONIST
                                • 2011
                                • 204

                                #75
                                Re: -W- sin treningsdagbok

                                4x10 pull-ups er bra, hvor mange tror du at du klarer hvis du makser?...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • -W-
                                  Trådstarter
                                  RESERVIST
                                  • 2009
                                  • 182

                                  #76
                                  Re: -W- sin treningsdagbok

                                  Takk for det. Jeg makser nok ikke så veldig bra egentlig. En stund siden jeg testet, men tar kanskje oppimot 15 reps nå. Skal ihvertfall klare 14.

                                  Jeg har trent litt for lite på maksing, og mer på lange, seige økter. Derfor er maks-testene mine ikke så veldig imponerende ...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • -W-
                                    Trådstarter
                                    RESERVIST
                                    • 2009
                                    • 182

                                    #77
                                    Re: -W- sin treningsdagbok

                                    12.05.11

                                    Tur i skogen/kupert terreng med feltstøvler og sekk. Ca. 1 time.

                                    Styrke:

                                    Pullups: 13, 7, 6, 6
                                    (Tre minutters pause mellom settene. Oppimot maks hele tiden.)

                                    Pushups: 51, 25, 21, 21
                                    (Tre minutters pause mellom settene. Oppimot maks hele tiden.)...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • -W-
                                      Trådstarter
                                      RESERVIST
                                      • 2009
                                      • 182

                                      #78
                                      Re: -W- sin treningsdagbok

                                      13.05.11

                                      Ble ikke så mye trening i dag, siden det meste av kroppen trenger restitusjon.

                                      Styrke: Tabata squats (20 sek. jobbing, 10 sek. pause i fire minutter). 13-14 reps hver runde....
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • -W-
                                        Trådstarter
                                        RESERVIST
                                        • 2009
                                        • 182

                                        #79
                                        Re: -W- sin treningsdagbok

                                        14.05.11

                                        Styrke:

                                        Abdominal/lower-back set (gjennomføres uten stans):
                                        50 crunch
                                        50 reverse crunch
                                        50 double crunch
                                        50 left crunch
                                        50 right crunch
                                        30 arm/leg-lifts (right arm/left leg)
                                        30 arm/leg-lifts (left arm/right leg)
                                        1 minute swimmers
                                        30 reverse pushups
                                        30 birds
                                        30 arm-haulers
                                        50 crunch (til annenhver side)
                                        20 four-count flutterkicks
                                        (tid: 13:49)

                                        1 minutt planke
                                        30 sekunder sideplanke (høyre side)
                                        1 minutt planke
                                        30 sekunder sideplanke (venstre ...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Smygen123
                                          PENSJONIST
                                          • 2010
                                          • 186

                                          #80
                                          Re: -W- sin treningsdagbok

                                          Hva slags øvelse er swimmers å birds? ;o...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • -W-
                                            Trådstarter
                                            RESERVIST
                                            • 2009
                                            • 182

                                            #81
                                            Re: -W- sin treningsdagbok

                                            Opprinnelig skrevet av Smygen123
                                            Hva slags øvelse er swimmers å birds? ;o
                                            Hei!

                                            Swimmers er en øvelse for ryggen (nedre del). Det blir omtrent det samme som flutterkicks (hvis du kjenner til den øvelsen), bare at man trener ryggen istedet for magen. Utførelse: Ligg på gulvet på magen. Løft beina opp fra gulvet, og "svøm" crawlspark i lufta uten å berøre gulvet. Dette tar etterhvert godt i korsryggen. Prøv å gjøre dette i ett eller to minutter i strekk.

                                            Birds er en øvelse ...
                                            [/QUOTE]
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • -W-
                                              Trådstarter
                                              RESERVIST
                                              • 2009
                                              • 182

                                              #82
                                              Re: -W- sin treningsdagbok

                                              16.05.11

                                              Løping: 2km
                                              Skadeforebyggende trening (legg/ankler)

                                              Styrke:

                                              Benkpress:
                                              20 kg - 40 reps
                                              70 kg - 2x6 reps
                                              80 kg - 2x3 reps

                                              Pullups: 5x10
                                              Thrusters: 5x8...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • -W-
                                                Trådstarter
                                                RESERVIST
                                                • 2009
                                                • 182

                                                #83
                                                Re: -W- sin treningsdagbok

                                                17.05.11

                                                Gratulerer med nasjonaldagen alle sammen. I dag kjørte jeg ganske hardt, og jeg er redd beina mine vil være ganske ubrukelige de neste dagene (pga. beinøkta jeg kjørte til slutt).

                                                Styrke:

                                                Abdominal/lower-back set (gjennomføres uten stans):
                                                50 crunch
                                                50 reverse crunch
                                                50 double crunch
                                                50 left crunch
                                                50 right crunch
                                                30 arm/leg-lifts (right arm/left leg)
                                                30 arm/leg-lifts (left arm/right leg)
                                                1 minute swimmers
                                                30 reverse pushups
                                                30 birds
                                                30 ar...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • -W-
                                                  Trådstarter
                                                  RESERVIST
                                                  • 2009
                                                  • 182

                                                  #84
                                                  Re: -W- sin treningsdagbok

                                                  18.05.11

                                                  Jeg var ganske så nede i kjelleren i dag, så det ble ikke rare treninga på meg. I tillegg kjenner jeg tegn til smerter over det ene albueleddet, så jeg valgte å stanse før noe ble verre. Blir noen hviledager på meg nå...

                                                  Eight-Count bodybuilders: 20 reps
                                                  Pushups: 2x30
                                                  Pullups: 2x10...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • fønix11
                                                    PENSJONIST
                                                    • 2011
                                                    • 204

                                                    #85
                                                    Re: -W- sin treningsdagbok

                                                    Bra innsats på utfall-økta, må svi noe jævlig etterhvert..

                                                    Sikkert lurt å ta det rolig. Er jo som regel det når man får vondt, men det er mye lettere sagt enn gjort!...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • -W-
                                                      Trådstarter
                                                      RESERVIST
                                                      • 2009
                                                      • 182

                                                      #86
                                                      Re: -W- sin treningsdagbok

                                                      22.05.11

                                                      Ble en kort, lett økt i dag. Tar det litt med ro etter noen dagers treningsfri.

                                                      Pushups: 3x20
                                                      Situps: 3x20
                                                      Pullups: 3x5
                                                      (gjennomført uten pause - tok 6:00 minutter)

                                                      The light weight shoulder workout (6 ulike skulderøvelser, 10 løft på hver uten pause)...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • -W-
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVIST
                                                        • 2009
                                                        • 182

                                                        #87
                                                        Re: -W- sin treningsdagbok

                                                        23.05.11

                                                        Løping: 3km...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Smygen123
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2010
                                                          • 186

                                                          #88
                                                          Re: -W- sin treningsdagbok

                                                          Hvor fort springer du 3000m?...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • -W-
                                                            Trådstarter
                                                            RESERVIST
                                                            • 2009
                                                            • 182

                                                            #89
                                                            Re: -W- sin treningsdagbok

                                                            Ble en kveldsøkt i dag i tillegg til løpinga:

                                                            Abdominal/lower-back set (gjennomføres uten stans):
                                                            50 crunch
                                                            50 reverse crunch
                                                            50 double crunch
                                                            50 left crunch
                                                            50 right crunch
                                                            30 arm/leg-lifts (right arm/left leg)
                                                            30 arm/leg-lifts (left arm/right leg)
                                                            1 minute swimmers
                                                            30 reverse pushups
                                                            30 birds
                                                            30 arm-haulers
                                                            50 left crunch
                                                            50 right crunch
                                                            20 four-count flutterkicks
                                                            (Brukt tid: 12:30)

                                                            Opprinnelig skrevet av Smygen123
                                                            Hvor fort springer du 3000m?
                                                            Ikke særlig bra. Brukte li...
                                                            [/QUOTE]
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • -W-
                                                              Trådstarter
                                                              RESERVIST
                                                              • 2009
                                                              • 182

                                                              #90
                                                              Re: -W- sin treningsdagbok

                                                              24.05.11

                                                              Ble en steinhard økt i dag. Navy SEAL-trening

                                                              Styrke/kondisjon:

                                                              5 runder med:
                                                              20 eight-count bodybuilders
                                                              20 four-count flutterkicks
                                                              20 pushups
                                                              20 leg-levers

                                                              Brukte 39:54 på denne. Ett minutt kortere enn sist. Gårdagens økt sitter fortsatt igjen, og gav meg litt ekstra utfordring i dag! Denne er satans tung, og man (ihvertfall jeg) er helt utkjørt etter økta. Morgendagens treningsfri ønskes velkommen ...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, DTG 082031 Feb 25, 20:31
                                                              0 svar
                                                              49 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av kafkaesque, DTG 170132 Dec 24, 01:32
                                                              34 svar
                                                              1.546 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kafkaesque
                                                              Startet av Feltposten, DTG 050823 Nov 24, 08:23
                                                              9 svar
                                                              410 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kilgore68

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...