Treningslogg!

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andreaz_

    #361
    21. april:
    2 timer styggfort med 22kg sekk og hund på slep
    - (orket ikke å stappe den full, gikk derfor så raskt det lot seg gjøre)



    JK: Hvordan utførte du rygghevene?
    Personelig så tar jeg dem enten i maskin (treningsstudio) eller skrått oppover (stativ) med 30kg vekt. Da kjenner jeg det i beina faktisk ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • JK
      PENSJONIST
      • 2007
      • 230

      #362
      Jeg tar rygghevene slik som det er beskrevet på fallskjermjeger.no, under kravene for spesialjeger. Nå har ikke jeg noen bukk eller ribbevegg i huset, men jeg fester beina mellom sengekanten og veggen og har overkroppen utenfor senga og løfter meg opp. Kjenner det i svært godt i ryggen, det er grunnen til at jeg ikke tar flere enn 15x2....
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Sofakriger
        OR-8* Kommandérsersjant
        Ass S-1

        Sponsor


        * VETERAN *
        • 2005
        • 26618

        #363
        Opprinnelig skrevet av andreaz_
        .... og hund på slep
        - (orket ikke å stappe den full, gikk derfor så raskt det lot seg gjøre)
        Du må være snill med hunden !...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        "Gjør Ret, Frygt Intet"

        Kommentér

        • Guest's Avatar

          #364
          2:30t med 17kg sekk. Mange tunge intervaller opp store bratte bakker (sinnsykt tungt).

          Rett hjem på 1:30 fotball i pøsende regn og kaldt hva det....
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Guest's Avatar

            #365
            Marsjingen va i skog&mark, vei & grus..

            30*2 Pushups glemte jeg å remse opp...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • folden
              PENSJONIST
              • 2007
              • 720

              #366
              startet på det 100-pushup-programmet. (det med 3 forskjellige posisjoner, 5 halve + 5 hele, 7 halve + 7 hele osv.)

              og en 2,5 mils skitur på fjellet. finvær og nysnø, en drøm
              (var forresten til norges geografiske midtpunkt, og litt i området rundt der)...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • andreaz_

                #367
                Opprinnelig skrevet av folden
                en 2,5 mils skitur på fjellet. finvær og nysnø, en drøm
                Du er heldig som har snø :'(

                Tatt 6x20-25 push ups (forskjellig teknikker, bredde osv)


                Sofakriger: hunden er menneskets beste venn, men jeg vet ikke om min hund gjennspeiler den i det fulle ...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • folden
                  PENSJONIST
                  • 2007
                  • 720

                  #368
                  Du finner da snø om du klatrer høyt nok!...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • mailman
                    OF-1 Løytnant
                    Sponsor

                    * MOD *
                    • 2006
                    • 2925

                    #369
                    Nedtrekk 5*6 45kg
                    Flyers 5*6 45kg
                    Skråbenk 5*6 35kg
                    Lang arbeidshelg,så det ble noe amputert host host.
                    5 minutter oppvarming på ergosykkel....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    When in doubt,empty your magazine.
                    Moderator

                    Kommentér

                    • TorgeirN

                      #370
                      2 timer med 25 kg sekk. 3 * 40 sit ups, 3 * 15 dips, 3 * 17 push ups

                      Gleder meg til snøen forsvinner, lei av å stampe :P Får aldri opp farten.

                      Ser det er flere som har begynt på 100 push up programmet. Skal bli spennende og se om det funker, fornøyd bare jeg når 50 da....
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Guest's Avatar

                        #371
                        Opprinnelig skrevet av TorgeirN
                        Gleder meg til snøen forsvinner, lei av å stampe :P Får aldri opp farten.
                        Ser du ser problemer. Omgjør det til løsninger!...
                        [/QUOTE]
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • TorgeirN

                          #372
                          Er bare et spørsmål om tid før det løser seg ...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • RogerW
                            RESERVIST
                            • 2007
                            • 215

                            #373
                            Svømte ca 1000 meter bryst.

                            Flere undervannsrunder, helt opp til 50 meter. (12.5m basseng)

                            Intervalltrening med en kompis. Han svømmer 12.5 meter og tar i kanten. Da svømmer jeg til han, han svømmer den andre veien når jeg tar i kanten osv. Ble ikke mer enn ca. 300 meter , da vi måtte gå opp....
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            Praege!

                            Kommentér

                            • JK
                              PENSJONIST
                              • 2007
                              • 230

                              #374
                              25x4 pushups
                              40x4 situps
                              20x4 ryggups (ikke spesialjeger-style, men ligge på gulvet og løfte seg litt opp uten hjelp av armene)
                              5x3 hangups

                              10km jogging på ca. 40 min...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • andreaz_

                                #375
                                Bryst: Skråbenk, kabler (fremmoverlent), skråbenk med mannualer, benkpress-maskin + 2 andre "bryst-maskiner"

                                Triceps: Div. (masse rart - kan ikke så mye navn) med vekter/apperater

                                Mage: 30x10 (program jeg fant en gang) 12sec pause. Sit-ups maskin med 40kg vekt - til jeg fikk krampe (40+) Apperat for side-musklene (2x 12 med all vekten på hver side)

                                Rygg: 2x30 rygghev på apperat (kroppen på skrå oppover 40-grader)


                                Kondisjon: 2 timer innebandy med tøffe takklinger og mye svette ...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • olavhaa
                                  PENSJONIST
                                  • 2006
                                  • 89

                                  #376
                                  35 min jogging 140puls

                                  2minx2min pause x 5 runder intervall.

                                  30 min jogging hjem

                                  30x4 pushups
                                  50x4 situps
                                  6x3 hangups
                                  50x3 ryggrulle

                                  Noen formeninger om hva som er best av bakkeintervall og intervall på ca flat vei? Merker at syra kommer mer pluttslig i bakker uten at jeg har fått opp pulsen på max..eller er dette bare tull?...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • folden
                                    PENSJONIST
                                    • 2007
                                    • 720

                                    #377
                                    Tror du har rett i det du sier, trener nok melkesyretoleransen i motbakker bedre, men du får ikke økt tempoet, som også er en kjekk bieffekt ved intervalltrening. Fikk et hett tips for noen helger siden, prøv å spurt når du kommer nedover en bakke. Så fort som føttene greier å henge med, da får du trent opp tempoet.

                                    Er det jeg sliter med, er seig "nok". Men har ikke tempoet til å få ned tiden enda....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • olavhaa
                                      PENSJONIST
                                      • 2006
                                      • 89

                                      #378
                                      Opprinnelig skrevet av folden
                                      Tror du har rett i det du sier, trener nok melkesyretoleransen i motbakker bedre, men du får ikke økt tempoet, som også er en kjekk bieffekt ved intervalltrening. Fikk et hett tips for noen helger siden, prøv å spurt når du kommer nedover en bakke. Så fort som føttene greier å henge med, da får du trent opp tempoet.

                                      Er det jeg sliter med, er seig "nok". Men har ikke tempoet til å få ned tiden enda.
                                      Du har nok rett. Takk...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • olavhaa
                                        PENSJONIST
                                        • 2006
                                        • 89

                                        #379
                                        21 km sykkling i går. 47,5 min...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • folden
                                          PENSJONIST
                                          • 2007
                                          • 720

                                          #380
                                          Litt intervall i hoppbakke, ca. 8 drag opp trappene.
                                          + løping til/fra bakken....
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • ifanterist
                                            PENSJONIST
                                            * VETERAN *
                                            • 2005
                                            • 9385

                                            #381
                                            60 km sykling alene på 2,52 t i passe jevnt tempo for ikke å få noe høyere puls enn ca 135-140....
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • olavhaa
                                              PENSJONIST
                                              • 2006
                                              • 89

                                              #382
                                              Lett dag.

                                              2 km jogg
                                              25 min boksesekk(teknikks trening)
                                              Pushups 48x1

                                              uttøying...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • TorgeirN

                                                #383
                                                3*45 sit ups - 3 * 5 hang ups...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • JK
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2007
                                                  • 230

                                                  #384
                                                  25x4 pushups
                                                  40x4 situps (ikke army-style)
                                                  4x4 hangups (første gang jeg har greid dette, så jeg er fornøyd
                                                  20x1 rygghev

                                                  Igår ble det en tur på ca 3 timer med 12kg sekk, hadde ikke tid til å logge det......
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • krakraa

                                                    #385
                                                    Øhm, er ikke sikker på hva alle øvelsene heter, men skal gjøre så godt jeg kan

                                                    Oppvarming: 10min sykling + 5min roing

                                                    Armer: Curl 2*8kg 15*3
                                                    Dips: 10*3
                                                    Sånn dritt når man står oppreist og drar ned en ting ned til hofta(triceps): 15kg: 15*2, 20kg: 10*1, 22,5kg: 5*1

                                                    Bryst: Sånn greier hvor man presser armene sammen: 10kg: 25*1. 12,5kg: 15*3. 15kg: 10*2, 20kg: 10*1, 25kg: 5*1
                                                    Benkpress: 10kg(stang) 25*1, 30kg: 15*3, 40kg: 10*3, 50kg: 10*1, 60kg: 3*1
                                                    ...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • krakraa

                                                      #386
                                                      Øhm, er ikke sikker på hva alle øvelsene heter, men skal gjøre så godt jeg kan

                                                      Oppvarming: 10min sykling + 5min roing

                                                      Armer: Curl 2*8kg 15*3
                                                      Dips: 10*3
                                                      Sånn dritt når man står oppreist og drar ned en ting ned til hofta(triceps): 15kg: 15*2, 20kg: 10*1, 22,5kg: 5*1

                                                      Bryst: Sånn greier hvor man presser armene sammen: 10kg: 25*1. 12,5kg: 15*3. 15kg: 10*2, 20kg: 10*1, 25kg: 5*1
                                                      Benkpress: 10kg(stang) 25*1, 30kg: 15*3, 40kg: 10*3, 50kg: 10*1, 60kg: 3*1
                                                      ...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • ghj
                                                        HV-soldat
                                                        • 2007
                                                        • 76

                                                        #387
                                                        5 x
                                                        12 Rygg-ups
                                                        4 Hang-ups
                                                        25 Sit-ups
                                                        20 Push-ups

                                                        1 times fjelltur, rask gåing opp, lett jogg ned...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • olavhaa
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2006
                                                          • 89

                                                          #388
                                                          i går:

                                                          30 min kontinuelrlig svømming.
                                                          undervannssvømming 25 meter et par runder.

                                                          Var så uutholdlig varmt og fult i bassenget at jeg ikke orket mer.....
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • folden
                                                            PENSJONIST
                                                            • 2007
                                                            • 720

                                                            #389
                                                            2 x 20 pushups med over gjennomsnittet tung dagstursekk....
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • tower
                                                              PENSJONIST
                                                              • 2007
                                                              • 77

                                                              #390
                                                              Et lite tips: Det er ikke noe poeng å trene utholdende styrke annet enn på egen kroppsvekt. Når dere trener vekter er det lurt å kjøre så tungt som mulig innenfor rammen av 5x5....
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av Feltposten, DTG 210734 Jul 22, 07:34
                                                              11 svar
                                                              660 visninger
                                                              8 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av 93A, DTG 010319 Apr 25, 03:19
                                                              2 svar
                                                              247 visninger
                                                              6 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg 93A
                                                              av 93A
                                                              Startet av Feltposten, DTG 100735 Oct 23, 07:35
                                                              0 svar
                                                              144 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten

                                                              Stikkord

                                                              Collapse

                                                              artillerijeger (10) bataljon (10) bergen (13) fallskjermjeger (65) feltoperatør (20) forsvaret (53) fos (35) fsk (14) førstegangstjeneste (142) førstegangstjenesten (14) garden (9) gsv (15) heimevernet (9) hjk (16) hmkg (12) hsrf (10) hæren (11) innkalling (8) innrykk (13) januar (10) karriere (9) kjk (16) krav (14) kystjeger (10) kystjegeropptak (10) luftforsvaret (12) m77 (12) marinejeger (22) mjk (30) opprop (19) opptak (113) opptakskrav (11) panserbataljonen (8) rekrutten (12) sekk (12) sesjon (44) sikkerhetsklarering (9) sjøforsvaret (20) sommer (10) spesialjeger (13) tips (16) tjeneste (19) tmbn (18) trene (12) trening (59) treningsdagbok (35) treningslogg (11) treningspartner (25) treningsprogram (9) utdanning (12)
                                                              Working...