Alex96`s treningsdagbok

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gammlingen
    RESERVEBEFAL
    • 2015
    • 230

    #151
    Sv: Alex96`s treningsdagbok

    Tips: gå inn støvlene på en time.
    Fyll skoene med lunket vann, helt fulle. Ta på 2 par sokker ( tennis + raggsokk )
    Stapp beina nedi. Gå deg en liten tur. Vis du begynner å fryse Avbryt med øyeblikkelig virkning.
    Ta bena fett hjem igjen og ta et varmt fotbad og ukke bli syk.
    Sko er nå gått inn. Mission succsessful


    Sent from my iPhone using Tapatalk...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Alex96
      Trådstarter
      RESERVEBEFAL
      • 2014
      • 279

      #152
      Sv: Alex96`s treningsdagbok

      Takker for tipset! Får heller ta en times tur imorgen før jobb, hvor jeg går de inn! Allerede syk, så ikke noen planer om å bli verre...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • EivindM
        OR-6 Oversersjant

        • 2011
        • 1439

        #153
        Sv: Alex96`s treningsdagbok

        Man kan unngå å bli våt på beina (og dermed å fryse) ved å tre et par litt tykke plastposer utenpå sokkene. Men da er det lurt å la støvlene stå i vann en stund først slik at vannet trekker inn i læret. Og husk for all del å smøre støvlene godt inn etterpå.

        Sent fra min E5823 via Tapatalk...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Ved kølle skal ondt fordrives!

        Kommentér

        • Gammlingen
          RESERVEBEFAL
          • 2015
          • 230

          #154
          Sv: Alex96`s treningsdagbok

          Japp. Kiwi sort boks ( standar ) Forsvaret funker bra


          Sent from my iPhone using Tapatalk...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Alex96
            Trådstarter
            RESERVEBEFAL
            • 2014
            • 279

            #155
            Sv: Alex96`s treningsdagbok

            Onsdag 06.01.2016
            Dagens svømmetrening og styrketrening ble det ikke noe av grunnet overtid på jobben.. Når jeg var ferdig på jobben ble det 3 timer med hard fysisk jobb ute i skævven i -10 grader og kald vind for å hjelpe en i familien med tømmer osv! Har også gått en 7 km tur idag uten vekt for å gå inn de nye M77 støvlene! Styrketreninga blir ikke droppet, men forflyttet frem til torsdag...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Alex96
              Trådstarter
              RESERVEBEFAL
              • 2014
              • 279

              #156
              Sv: Alex96`s treningsdagbok

              Torsdag 07.01.2016
              idag ble det både tur og onsdagens styrkeprogram!
              1 mils tur i ulendt terreng, iført M77 feltstøvler og 23kg sekk.

              Styrketrening:
              Pullups (bredt grep): 3xMax (11-7-4 reps)
              Pushups m/10kg: 4x15 reps
              Good morning: 3x12 reps
              Skulderpress: 3x12 reps
              Shrugs: 3x12 reps
              Militærpress: 3x12 reps
              Planke: 3x75 sec (siste sett m/5kg på ryggen)
              Rygghev: 1x20 kjappe (holde i 2-4 sec på toppen) + 1x10 trege (5 sec opp - se video)

              Uttøying

              NB!
              Alle Pul...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • Alex96
                Trådstarter
                RESERVEBEFAL
                • 2014
                • 279

                #157
                Sv: Alex96`s treningsdagbok

                Lørdag 09.01.2016

                Idag var det svømming, hvor jeg og 6 andre måtte dele en bane pga en misforståelse..
                Pga så mange i samme bane, måtte vi kjøre samme program:
                350m oppvarming (fri teknikk)
                30x50m intervall m/1 min pause etter 15x50m
                200m utsvømming...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Alex96
                  Trådstarter
                  RESERVEBEFAL
                  • 2014
                  • 279

                  #158
                  Sv: Alex96`s treningsdagbok

                  Søndag 10.01.2016

                  Pushups m/10kg: 4x15 reps
                  Pullups/hang-ups m/5kg: 3xMax (9-4-5 godkjente reps)
                  Planke: 3x75 sec
                  Sideplanke: 2x60sec pr side
                  Beinhev: 3x12 reps
                  Utfall m/vekt: 2x20 utfall pr bein
                  Skrå situps: 2x40 reps
                  Mountain climber: 3x30 sec
                  Farmers walk: 5x20m

                  Uttøying

                  Mandag 11.01.2016
                  Pullups/hang-ups: 3xMax (11-7-5 godkjente reps)
                  Pushups (Skulderbredde): 4x20 reps
                  Skrå benk: 3x12 reps
                  Sittende roing: 3x12 reps
                  Benkpress: 3x12 reps
                  Pec dec...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Alex96
                    Trådstarter
                    RESERVEBEFAL
                    • 2014
                    • 279

                    #159
                    Sv: Alex96`s treningsdagbok

                    Tirsdag 12.01.2016
                    Idag var det svømming! Kom 20 min for sent til treninga, men fikk uansett svømt noen meter idag også!

                    100m fri
                    100m medley
                    2x25m undervannssvømming
                    20x50m sammenhengende intervall (25m spurt, 25m rolig, 25m spurt osv til jeg hadde svømt 1000m totalt)
                    200m u/briller på tid (fri teknikk): Tid ble 03:21

                    Uttøying...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Alex96
                      Trådstarter
                      RESERVEBEFAL
                      • 2014
                      • 279

                      #160
                      Sv: Alex96`s treningsdagbok

                      Onsdag 13.01.2016
                      Svømming idag! Pga mye å gjøre på jobben endte det med at jeg kom 20 min for sent på treninga :/

                      100m fri
                      100m medley
                      2x25m undervannssvømming
                      3x500m m/1 min pause mellom hver 500m (fri teknikk)
                      200m på tid u/briller (fri teknikk): Tid ble 03:14

                      Uttøying

                      Torsdag 14.01.2016
                      Idag tar jeg "fri" fra trening ettersom jeg har skadet høyre fot, så gjør veldig vondt å bevege på den.. Bruker heller dagen til å fokusere og pugge litt på spa...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Snickersdronninga
                        RESERVIST
                        • 2015
                        • 20

                        #161
                        Sv: Alex96`s treningsdagbok

                        Lykke til på eksamen! Skriftlig eller muntlig?...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • Alex96
                          Trådstarter
                          RESERVEBEFAL
                          • 2014
                          • 279

                          #162
                          Sv: Alex96`s treningsdagbok

                          Takk takk! Både skriftlig og muntlig.. :P...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • Gammlingen
                            RESERVEBEFAL
                            • 2015
                            • 230

                            #163
                            Sv: Alex96`s treningsdagbok

                            Au da ;p


                            Sent from my iPhone using Tapatalk...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • Alex96
                              Trådstarter
                              RESERVEBEFAL
                              • 2014
                              • 279

                              #164
                              Sv: Alex96`s treningsdagbok

                              Yupp... Får gjøre det beste ut av det..:/...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Alex96
                                Trådstarter
                                RESERVEBEFAL
                                • 2014
                                • 279

                                #165
                                Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                Fredag 15.01.2016

                                Pushups:4x20 reps
                                Pullups/hang-ups (skulderbredde): 4xMax (10-7-4-6 godkjente reps)
                                Knebøy: 3x12 reps
                                Biceps 21s m/stang: 3 sett
                                Preacher curl: 3x12 reps
                                Hammer curls m/hantler: 3x12 reps pr arm
                                Situps: 1x50 vanlig + 1x50 skrå situps
                                Rygghev: 1x20 + 1x10 trege (5 sec opp ...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • Alex96
                                  Trådstarter
                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2014
                                  • 279

                                  #166
                                  Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                  Lørdag 16.01.2016
                                  Ikke noe trening idag grunnet jobb

                                  Søndag 17.01.2016
                                  Har ikke gått på langrenn ski på snart 3 år, så idag ble all trening omgjort til en lang skitur hvor jeg fokuserte mest på å ikke gå på tryne xD

                                  Mandag 18.01.2016
                                  Slo idag sammen styrke programmet for søndagen og mandagen ettersom jeg ikke fikk trent styrke igår!

                                  Pushups: 4x20 reps + 1x30 reps
                                  Pullups/hangups (skulderbredde): 3xMax + 3 sett (9-4-5 + 5-8-8 godkjente re...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • Alex96
                                    Trådstarter
                                    RESERVEBEFAL
                                    • 2014
                                    • 279

                                    #167
                                    Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                    Onsdag 21.01.2016
                                    Både styrketrening og svømming idag!

                                    Styrketrening:
                                    Pullups/hang-ups: 3xMax + et sett på slutten av økta (9-6-5-5 godkjente reps)
                                    Pushups m/10kg: 4x15 reps
                                    Good Morning: 3x12 reps
                                    Skulderpress: 3x12 reps
                                    Markløft: 3x12 reps
                                    Shrugs: 3x12 reps

                                    Uttøying

                                    Svømming:
                                    200m (fri teknikk)
                                    200m medley
                                    2x25m undervannssvømming
                                    2x700m (fri teknikk)
                                    400m m/briller på tid (fri teknikk): 07:12
                                    200m u/briller på tid (fr...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Alex96
                                      Trådstarter
                                      RESERVEBEFAL
                                      • 2014
                                      • 279

                                      #168
                                      Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                      Fredag 22.01.2016

                                      Pushups: 4x20 reps
                                      Pullups/hang-ups (skulderbredde): 3xMax (11-4-6 godkjente reps)
                                      Knebøy: 3x12 reps
                                      Biceps 21s m/stang: 3 set
                                      Preacher Curl: 3x12 reps
                                      Hammer Curl: 3x12 reps pr arm
                                      Situps: 1x50 normale + 1x50 skrå situps
                                      Wall sit: 2x60 sec

                                      Uttøying

                                      Skulle også hatt 1x20 + 1x10 reps m/trege rygghev (5 sec opp - se video), men en eller annen idiot som har klart å ødelegge den vi tar rygghev på.... -.-

                                      NB!
                                      Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbr...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                      Kommentér

                                      • Alex96
                                        Trådstarter
                                        RESERVEBEFAL
                                        • 2014
                                        • 279

                                        #169
                                        Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                        Fredag 29.012016 & Søndag 31.01.2016
                                        Har trent disse dagene men pga formen og de skuffende resultatene jeg fikk, så velger jeg ikke å skrive de her... Skulle også gått tur på søndagen, men pga en vondt høyre fot ble denne turen flyttet til neste helg!

                                        Mandag 01.01.2016
                                        Pushups: 4x25 reps (tok 30 stk på siste settet)
                                        Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (10-8-6 -6 godkjente reps)
                                        Skrå benk: 3x10 reps
                                        Sittende roing: 3x10 reps
                                        Pec dec flyes: 3x12 reps...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Alex96
                                          Trådstarter
                                          RESERVEBEFAL
                                          • 2014
                                          • 279

                                          #170
                                          Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                          Onsdag 03.02.2016
                                          Skulle egentlig ha både svømming og styrke idag, men pga en "bare 5 minutter til" unnskyldning til morgenen idag, endte det med at jeg forsove meg og ikke rakk styrkeøkta.. -.- Svømmeøkta ble gjennomført med vondt i høyre ben og hold de siste 2000 meterne...

                                          Svømming:
                                          200m (fri teknikk)
                                          200m medley
                                          2x25m undervannssvømming
                                          2x700m (fri teknikk)
                                          200m m/briller på tid (fri teknikk): 03:34
                                          400m m/briller på tid (fri teknikk): 07:17

                                          Uttøyi...
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Alex96
                                            Trådstarter
                                            RESERVEBEFAL
                                            • 2014
                                            • 279

                                            #171
                                            Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                            Har nå planer om å forandre litt på svømme programmet mitt ettersom det er kun når jeg svømmer og pusher meg at jeg får vondt i høyre fot (rundt vrista).. Kommer til å kjøre et litt annet opplegg av hensyn til dette, så går jeg heller tilbake til å pushe meg som nå, når foten har kommet seg igjen! NB! Kjenner IKKE noe til smerten eller noe rundt den utenom når jeg svømmer og pusher meg der!...
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • Gammlingen
                                              RESERVEBEFAL
                                              • 2015
                                              • 230

                                              #172
                                              Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                              Jeg skjønte ikke svømme greia?
                                              Men keep working hard. Både styrke, svømming, løping , rucking


                                              Sent from my iPhone using Tapatalk...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                              Kommentér

                                              • Alex96
                                                Trådstarter
                                                RESERVEBEFAL
                                                • 2014
                                                • 279

                                                #173
                                                Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                Opprinnelig skrevet av Gammlingen
                                                Jeg skjønte ikke svømme greia?
                                                Men keep working hard. Både styrke, svømming, løping , rucking


                                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                                Haha, kanskje like greit.. :P Pådratt meg en "skade" som KUN dukker opp når jeg pusher meg i bassenget, av en eller annen grunn.. :/ Men stopper ikke av den grunn! Må bare ta det litt roligere (pushe meg litt mindre på lange distanser) på svømmetreningene fremover for å se om det blir noe bedre! ...
                                                [/QUOTE]
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • Alex96
                                                  Trådstarter
                                                  RESERVEBEFAL
                                                  • 2014
                                                  • 279

                                                  #174
                                                  Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                  Fredag 05.02.2016

                                                  Styrketrening idag:
                                                  Pushups: 4x25 reps
                                                  Pullups/hang-ups: 3x8 reps (prøvde en ny "variant" hvor jeg kjørte like mange reps pr sett)
                                                  Knebøy: 3x10 reps (prøvde idag uten sko etter tips av en god treningskamerat, noe jeg syns funka bedre! Måtte litt ned i vekt..)
                                                  Biceps 21s m/stang: 3 sett
                                                  Preacher curl: 3x10 reps
                                                  Rygghev: 1x20 + 1x15 trege (4 sec opp - se video!)
                                                  Hammer curls m/hantler: 3x10 reps pr arm
                                                  Situps: 1x45 vanlig + 2x45 skrå situps
                                                  ...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                  Kommentér

                                                  • Alex96
                                                    Trådstarter
                                                    RESERVEBEFAL
                                                    • 2014
                                                    • 279

                                                    #175
                                                    Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                    Søndag 07.02.2016

                                                    Pushups m/10kg: 4x20 reps
                                                    Pullups/hang-ups m/5: 3xMax (8-6-5 godkjente reps)
                                                    Planke: 4x80 sec
                                                    Sideplanke: 2x75 sec
                                                    Utfall m/vekt: 2x50 utfall (25 pr bein) - 38kg på første sett og 32kg på andre
                                                    Beinhev: 3x15 reps
                                                    Skrå situps: 1xMax på 2 min (fikk 50 godkjente)
                                                    Mountain climber: 3x45 sec

                                                    Uttøying...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Alex96
                                                      Trådstarter
                                                      RESERVEBEFAL
                                                      • 2014
                                                      • 279

                                                      #176
                                                      Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                      Mandag 08.02.2016
                                                      Styrkeøkt idag:

                                                      Pushups: 4x25 reps (tok 30 stk på siste settet)
                                                      Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (10-6-8-9 godkjente reps)
                                                      Skrå benk: 3x10 reps
                                                      Rygghev: 1x20 + 1x15 trege reps (4-5 sec opp - se video!!)
                                                      Benkpress: 3x10 reps
                                                      Dips m/vekt: 3x6 reps m/10kg + 1x6 reps m/5kg
                                                      Pec dec flyes: 3x12 reps
                                                      Sittende roing: 3x10 reps

                                                      Uttøying...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • Alex96
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVEBEFAL
                                                        • 2014
                                                        • 279

                                                        #177
                                                        Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                        Tirsdag 09.02.2016
                                                        Er tirsdag, så da er det enten kondisjon eller langtur med sekk! Idag ble det bakkeintervall! Løp alt jeg klarte opp en ganske bratt bakke på 75-100m og gikk ned igjen, for så å løpe alt jeg klarte opp igjen osv.. På runde 5 klarte ikke beina mer så når jeg kom på toppen kollapset beina sammen.. Tungt, men veldig god kondisjonstrening har jeg erfart! Blir mer av dette fremover...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Gammlingen
                                                          RESERVEBEFAL
                                                          • 2015
                                                          • 230

                                                          #178
                                                          Alex96`s treningsdagbok

                                                          Bakke intervall er deilig. Anbefales å finne en bakke med en bekk. Ta med 2 bøtter. Fyll opp. Løp opp med dem. Tom på toppen. Gå ned gjenta


                                                          Sent from my iPhone using Tapatalk...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Alex96
                                                            Trådstarter
                                                            RESERVEBEFAL
                                                            • 2014
                                                            • 279

                                                            #179
                                                            Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                            Hmm.. vet faktisk om en bakke i nærheten med en litt stor bekk i bunnen Eneste som er negativt med den bakken er at den nesten alltid er sølete.. Men sølete bakke gir jo bare mer motstand så er jo positivt også ...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Alex96
                                                              Trådstarter
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2014
                                                              • 279

                                                              #180
                                                              Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                                              Onsdag 10.02.2016
                                                              Skulle egentlig hatt både styrkeøkt og svømmeøkt idag men pga liten tid ble det bare svømmeøkt!

                                                              Svømmeøkta så slik ut:
                                                              200m (fri teknikk)
                                                              200m medley
                                                              2x25m undervannssvømming
                                                              3x500m (fri teknikk)
                                                              400m på tid hvor de første 25m var undervannssvømming: 07:13
                                                              200m u/briller på tid: 03:25

                                                              Uttøying...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Beslektede emner

                                                              Collapse

                                                              Emner Statistikk Nyeste innlegg
                                                              Startet av kafkaesque, DTG 170132 Dec 24, 01:32
                                                              34 svar
                                                              1.546 visninger
                                                              3 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg kafkaesque
                                                              Startet av Feltposten, DTG 062225 Dec 25, 22:25
                                                              0 svar
                                                              111 visninger
                                                              4 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Startet av Feltposten, DTG 082031 Feb 25, 20:31
                                                              0 svar
                                                              49 visninger
                                                              0 reaksjoner
                                                              Nyeste innlegg Feltposten
                                                              Working...