Tips: gå inn støvlene på en time.
Fyll skoene med lunket vann, helt fulle. Ta på 2 par sokker ( tennis + raggsokk )
Stapp beina nedi. Gå deg en liten tur. Vis du begynner å fryse Avbryt med øyeblikkelig virkning.
Ta bena fett hjem igjen og ta et varmt fotbad og ukke bli syk.
Sko er nå gått inn. Mission succsessful
Man kan unngå å bli våt på beina (og dermed å fryse) ved å tre et par litt tykke plastposer utenpå sokkene. Men da er det lurt å la støvlene stå i vann en stund først slik at vannet trekker inn i læret. Og husk for all del å smøre støvlene godt inn etterpå.
Onsdag 06.01.2016
Dagens svømmetrening og styrketrening ble det ikke noe av grunnet overtid på jobben.. Når jeg var ferdig på jobben ble det 3 timer med hard fysisk jobb ute i skævven i -10 grader og kald vind for å hjelpe en i familien med tømmer osv! Har også gått en 7 km tur idag uten vekt for å gå inn de nye M77 støvlene! Styrketreninga blir ikke droppet, men forflyttet frem til torsdag...
Idag var det svømming, hvor jeg og 6 andre måtte dele en bane pga en misforståelse..
Pga så mange i samme bane, måtte vi kjøre samme program:
350m oppvarming (fri teknikk)
30x50m intervall m/1 min pause etter 15x50m
200m utsvømming...
Tirsdag 12.01.2016
Idag var det svømming! Kom 20 min for sent til treninga, men fikk uansett svømt noen meter idag også!
100m fri
100m medley
2x25m undervannssvømming
20x50m sammenhengende intervall (25m spurt, 25m rolig, 25m spurt osv til jeg hadde svømt 1000m totalt)
200m u/briller på tid (fri teknikk): Tid ble 03:21
Onsdag 13.01.2016
Svømming idag! Pga mye å gjøre på jobben endte det med at jeg kom 20 min for sent på treninga :/
100m fri
100m medley
2x25m undervannssvømming
3x500m m/1 min pause mellom hver 500m (fri teknikk)
200m på tid u/briller (fri teknikk): Tid ble 03:14
Uttøying
Torsdag 14.01.2016
Idag tar jeg "fri" fra trening ettersom jeg har skadet høyre fot, så gjør veldig vondt å bevege på den.. Bruker heller dagen til å fokusere og pugge litt på spa...
Lørdag 16.01.2016
Ikke noe trening idag grunnet jobb
Søndag 17.01.2016
Har ikke gått på langrenn ski på snart 3 år, så idag ble all trening omgjort til en lang skitur hvor jeg fokuserte mest på å ikke gå på tryne xD
Mandag 18.01.2016
Slo idag sammen styrke programmet for søndagen og mandagen ettersom jeg ikke fikk trent styrke igår!
Onsdag 21.01.2016
Både styrketrening og svømming idag!
Styrketrening:
Pullups/hang-ups: 3xMax + et sett på slutten av økta (9-6-5-5 godkjente reps)
Pushups m/10kg: 4x15 reps
Good Morning: 3x12 reps
Skulderpress: 3x12 reps
Markløft: 3x12 reps
Shrugs: 3x12 reps
Uttøying
Svømming:
200m (fri teknikk)
200m medley
2x25m undervannssvømming
2x700m (fri teknikk)
400m m/briller på tid (fri teknikk): 07:12
200m u/briller på tid (fr...
Skulle også hatt 1x20 + 1x10 reps m/trege rygghev (5 sec opp - se video), men en eller annen idiot som har klart å ødelegge den vi tar rygghev på.... -.-
Fredag 29.012016 & Søndag 31.01.2016
Har trent disse dagene men pga formen og de skuffende resultatene jeg fikk, så velger jeg ikke å skrive de her... Skulle også gått tur på søndagen, men pga en vondt høyre fot ble denne turen flyttet til neste helg!
Mandag 01.01.2016
Pushups: 4x25 reps (tok 30 stk på siste settet)
Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (10-8-6 -6 godkjente reps)
Skrå benk: 3x10 reps
Sittende roing: 3x10 reps
Pec dec flyes: 3x12 reps...
Onsdag 03.02.2016
Skulle egentlig ha både svømming og styrke idag, men pga en "bare 5 minutter til" unnskyldning til morgenen idag, endte det med at jeg forsove meg og ikke rakk styrkeøkta.. -.- Svømmeøkta ble gjennomført med vondt i høyre ben og hold de siste 2000 meterne...
Svømming:
200m (fri teknikk)
200m medley
2x25m undervannssvømming
2x700m (fri teknikk)
200m m/briller på tid (fri teknikk): 03:34
400m m/briller på tid (fri teknikk): 07:17
Har nå planer om å forandre litt på svømme programmet mitt ettersom det er kun når jeg svømmer og pusher meg at jeg får vondt i høyre fot (rundt vrista).. Kommer til å kjøre et litt annet opplegg av hensyn til dette, så går jeg heller tilbake til å pushe meg som nå, når foten har kommet seg igjen! NB! Kjenner IKKE noe til smerten eller noe rundt den utenom når jeg svømmer og pusher meg der!...
Jeg skjønte ikke svømme greia?
Men keep working hard. Både styrke, svømming, løping , rucking
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha, kanskje like greit.. :P Pådratt meg en "skade" som KUN dukker opp når jeg pusher meg i bassenget, av en eller annen grunn.. :/ Men stopper ikke av den grunn! Må bare ta det litt roligere (pushe meg litt mindre på lange distanser) på svømmetreningene fremover for å se om det blir noe bedre! ...
[/QUOTE]
Styrketrening idag:
Pushups: 4x25 reps
Pullups/hang-ups: 3x8 reps (prøvde en ny "variant" hvor jeg kjørte like mange reps pr sett)
Knebøy: 3x10 reps (prøvde idag uten sko etter tips av en god treningskamerat, noe jeg syns funka bedre! Måtte litt ned i vekt..)
Biceps 21s m/stang: 3 sett
Preacher curl: 3x10 reps
Rygghev: 1x20 + 1x15 trege (4 sec opp - se video!)
Hammer curls m/hantler: 3x10 reps pr arm
Situps: 1x45 vanlig + 2x45 skrå situps
...
Tirsdag 09.02.2016
Er tirsdag, så da er det enten kondisjon eller langtur med sekk! Idag ble det bakkeintervall! Løp alt jeg klarte opp en ganske bratt bakke på 75-100m og gikk ned igjen, for så å løpe alt jeg klarte opp igjen osv.. På runde 5 klarte ikke beina mer så når jeg kom på toppen kollapset beina sammen.. Tungt, men veldig god kondisjonstrening har jeg erfart! Blir mer av dette fremover...
Hmm.. vet faktisk om en bakke i nærheten med en litt stor bekk i bunnen Eneste som er negativt med den bakken er at den nesten alltid er sølete.. Men sølete bakke gir jo bare mer motstand så er jo positivt også ...
Onsdag 10.02.2016
Skulle egentlig hatt både styrkeøkt og svømmeøkt idag men pga liten tid ble det bare svømmeøkt!
Svømmeøkta så slik ut:
200m (fri teknikk)
200m medley
2x25m undervannssvømming
3x500m (fri teknikk)
400m på tid hvor de første 25m var undervannssvømming: 07:13
200m u/briller på tid: 03:25
Kommentér